Ik wordt zo moe van al die opmerkingen dat ik FV geef. Zelfs complete vreemden schijnen zich er mee te willen bemoeien. zat laatst in een restaurant iets te drinken en gaf Tijn de fles, komt er een vrouw naar me toe en vraagt me waarom ik geen borstvoeding geef, iedereen weet immers toch dat het beter is! Ze zei zelfs dat een echte "oermoeder" niet aan FV zou denken. Nou dan breekt echt mijn klomp, waar bemoeit dat mens zich mee! Ik ben toevallig een hele goede moeder die een stuk gelukkiger is geworden sinds ze FV geeft. Wordt alleen zo moe van wat mijn man en ik de "borstvoedingmaffia" noemen!
Ben het helemaal met je eens. Ik ben zelf na 2 weken bv overgegaan naar de fles. Had echt het idee dat ik mezelf moest verdedigen. Viel me wel mee dat het CB niet zo moeilijk deed.
De keus flesvoeding of borstvoeding moet ieder voor zich maken en daar heeft niemand zich mee te bemoeien. En zeker geen vreemde die toevallig voorbij komt. Je bent echt niet een slechte moeder omdat je je kindje flesvoeding geeft hoor.
onze boef krijgt al vanaf de geboorte de fles, ik kon waarschijnlijk geen bv geven en heb ervoor gekozen om het niet eens te proberen. ik vond het zelf al geen fijn idee om mijn kindje aan mijn borst te hebben en dat samen met het idee dat hier de bv niet van een leien dakje zou gaan heeft mij ertoe gezet om gelijk met de fles te beginnen. ik sta daar nu nog steeds voor de volle 100% achter, maar wordt idd moe van het opdringen van bv door sommige mensen. er wordt regelmatig, hier op het forum ook, dat je toch het beste voor je kindje wilt en dat je dan toch geen fles gaat geven. sorry maar soms hoor ik verhalen van moeders die zo aan het klooien zijn met de bv dat ik me afvraag wat dan beter is voor de kleine. een moeder die over de rooie is of een moeder die weer rust heeft gevonden en weer kan genieten. nou zal je mij niet horen zeggen dat bv niet goed is ofzo, prima zelfs , als je er zelf achter staat dan moet je dat gewoon doen. niets mis mee, maar laat andere moeders wel in hun waarde als ze hun kindje een fles geven. joyce
Ik heb wel borstvoeding gegeven en ik kreeg juist heel veel commentaar toen ik na 4 maanden "nog steeds" borstvoeding gaf. Jammer eigenlijk dat andere vrouwen/moeders (mannen hoor je er eigenlijk nooit over) het nodig vinden om elkaar erop te beoordelen/veroordelen. Meid doe wat goed voelt voor jou en je kindje!
Wat een gek mens! En ook dom, want voor hetzelfde geld had er in dat flesje afgekolfde melk gezeten. Het soort voeding die je geeft bepaalt niet of je een goede of een slechte moeder bent. Wel word ik altijd enorm pissig van de term 'borstvoedingsmaffia'. Bij de maffia zitten mensen die anderen vermoorden, die drugs en wapens verkopen en andere illegale zaken doen. Ik vind het geen pas geven om mensen die kinderen andere voeding toewensen dan jijzelf geeft zo'n naam te geven.
ik snap ook niks van die mensen die je ongevraagt (wel goedbedoeld) advies geven. ik denk dat baby`s meer hebben aan een gelukkige moeder die flesvoeding geeft dan een gestreste moeder die borstvoeding geeft. ik ga zelf flesvoeding geven omdat ik het niet zo zitten om borstvoeding te geven. als je eens wist hoeveel gezeik ik er al over heb gehad dan wordt je helemaal naar. ik had het er laatst met een vriendin over en die was het helemaal met me eens. je moet doen waar jij je goed bij voelt. ze gaf mij ook het advies om van te voren te beslissen wat ik zou doen bv of fv want dan zou ik sterker in mn schoenen staan als er gevraagt werd wat voor voeding ik wil gaan geven. nu ik het besluit voor mezelf heb genomen ben ik er veel relaxter onder. ik laat de mensen nu lekker zeuren en bij alle goedbedoelde adviezen bedankt ik vriendelijk en laat ik het lekker in het midden. liefs doris
Heb wel Bv geprobeert, maar helaas lukte het niet goed. Van al dat gehannes met tepelhoedjes en afkolven werd ik super gestrest en gespannen. tijn huilde in die periode veel en was erg onrustig. Met de stap naar flesvoeding zijn we alle twee weer heerlijk rustig geworden en tijn is een tevreden en blij mannetje. een kind heeft meer aan een moeder die goed in haar vel zit dan aan BV. (maar dat is natuurlijk mijn pers. mening) @dirksmama: Ik denk dat je het niet zo letterlijk moet opvatten (zo is het iig niet bedoeld) Mijn man en ik gebruiken dat gewoon als bijnaam. Om aan te geven dat we soms rare bijnamen hebben: ik ben "varkentje" mijn man is "scitso" en Tijn noemen we "klein vies mannetje" Het is dus onschuldig bedoeld!
Wat een maf wijf zeg. Tuurlijk weet iedereen dat BV beter is. Maar soms gaat het niet he. Voor mij persoonlijk vond ik het vreselijk. Voelde mij gevangen. Buiten dat kosten het mij teveel energie. Dan is de overstap naar FV zo gemaakt. En het gaat prima!
De keuze flesvoeding of borstvoeding zegt helemaal niets over het wel of geen goede moeder zijn. Laat anderen maar kletsen. Ik ervaar helaas zelf ook dat het vermoeiend is, als mensen hun mening al klaar hebben. Jammer vind ik dat.
Moh, da's en rare reactie dat da mens geeft. Meestal is het omgekeerd als je je kindje bv aan het geven bent op restaurant krijg je eerder rare blikken merk ik. Laat je niet van de wijs brengen hoor meid. @ Dirksmama: ik denk dat je je niet druk moet maken om die uitspraak hoor. 't' is maar een benaming die bonnievdakker wil geven, zodat wij begrijpen hoe ze het bedoeld. groetjes Edelweisje
Het is echt belachelijk dat mensen commentaar geven. Je geeft toch iemand anders ook niet commentaar dat ie patat zit te eten en beter salade kan eten (vergelijking klopt natuurlijk niet, want KV is veel beter dan patat... ) dat is iemands eigen keuze... Ik vind het vooral heel erg jammer dat het wettelijk niet toegestaan is om reclame te maken voor de kv tot 6 maanden en dat er dus heel weinig tot geen informatie is te verkrijgen over kunstvoeding. Wat dat betreft ben ik blij dat ik na iets meer dan een week ben gestopt met borstvoeding en de kraamverzorgster er nog was (blij over dat de kraamverz. er nog was en niet over het stoppen met bv). Zij kon mij nog helpen met het kiezen van het merk, flesjes, uitleggen over het klaarmaken en het geven... Daar ben ik heel blij mee. Lijkt me erg vervelend als je dat dus ook nog zelf moet uitdokteren op een moment dat je al vaak wat onzeker bent omdat alles nieuw voor je is.. Ik snap dat ze geen reclame mogen maken dat kv beter is dan bv, maar helemaal niks vind ik echt onzinnig!
dat had ze niet bij mijmoeten doen! Ik ben ook meteen bewust met fv begonnen..dat ge-emmer en gehannes met aanleggen, en niet zeker weten of je kind wel genoeg krijgt...Maar goed zo sta ik er tegen over...en dat moet iemand respecteren, netzoals dat ik mensen echt waarderen dat ze bv proberen... Waar bemoeien sommige mensen zich mee...
Bonnie, ik ben wel erg benieuwd wat je tegen die domme vrouw hebt terug gezegd! Echt te belachelijk voor woorden hoor... waar haalt zo'n mens het lef vandaan.
Pff way heb je toch verschrikkelijke mensen zeg Als of als je kv geeft minder van je kindje houd. Ik heb ook heel bewust voor kv gekozen, omdat ik bij het idee al gruwel om borstvoeding te geven. Kan er niks aan doen. Toen Quinn net geboren was en hij had dan de neiging om naar mn borsten te gaan werd ik helemaal eng. In flesvoeding zit ook alles en is ook gezond, anders mag het niet verkocht worden. Ook geen gedoe met extra vit geven wat bij bv wel het geval is, en daar schijnt toch alles in te zitten? MAar iedereen zijn keuz toch
@pinkpuma: ben het helemaal met je eens. Doordat er geen info is over FV onder de 6 maanden is het heel moeilijk om over te stappen of te besluiten alleen FV te geven. de keuze wordt je dus eigenlijk een beetje ontnomen. Vind het erg betuttelend van de overheid. @Manuela79: Ik had haar willen zeggen dat ik alle keuzes die ik neem, neem in het belang van mijn kind. Ook de keuze voor FV was in het belang van Tijn. Zij weet er niets vanaf en moet dus ook niet oordelen.Ik stel het welzijn van Tijn voorop en dat maakt mij tot een goede "oermoeder"! In de praktijk zei ik helaas alleen maar: "pardon?" was zo overrompelt!
Balen is dat he, dat je zo geschokt bent, dat je op het moment zelf geen goed antwoord kunt verzinnen... Maarre, niks van aantrekken hoor! De keus voor bepaalde voeding zegt helemaal niks over hoe je als moeder bent.
Wat voor voeding je geeft zegt toch helemaal niets over wat voor moeder je bent... En ja als je eenmaal een kind hebt, schijnt iedereen op straat zich met je te mogen bemoeien. Wat voor commentaar ik wel niet op de draagdoek gekregen heb, pfff. @ Pinkpuma: dat er geen reclame gemaakt mag worden vind ik op zich nog niet zo'n punt, maar dat er geen goede informatie voor handen is, dat is een kwalijke zaak vind ik! Daar zou echt iets aan gedaan moeten worden. @ ikke1981: die vitamines die je 'moet' geven bij bv is ook omstreden. De deskundigen zijn het er niet over eens of het nu wel of niet moet.
Slaat inderdaad nergens op. En zo krijg je vanuit alle hoeken veel ongevraagd advies. Ik gaf dan wel de eerste maanden borstvoeding (puntje voor Anakin ), maar mijn kind gaat naar het kinderdagverblijf.( 3 punten aftrek...) Ik kan je vertellen dat je dan ook bijna wordt afgeschoten door sommige mensen. En wat dacht je als je je kind potjesvoeding gaat geven, alsof je puur vergif naar binnen aan het lepelen bent Gewoon op je eigen gevoel afgaan hoor en dat soort idioten negeren! Groetjes, Anakin.