brood en warm eten

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by suzand, Aug 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suzand

suzand Lid

Mar 21, 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,
    Ik heb een vraag mijn dochter is 8 maanden ik doe nu op haar broodje smeerkaas of leverpastei mag er ook wat anders al op zo ja wat adviseert u?
    En als wij savonds nasi of macaroni eten mag zij dit dan ook of kan ik dan beter een potje geven?

En is ons schema goed of heeft u nog tips en of adviezen?
    7.30 fles met granen van bambix 200 ml 6 sch. 3 schepjes
    10.30 fruithap
    12.30 broodje met wat thee
    15.15 fles 180 om 6
    18.00 meestal half potje of wat vers wat wij eten groente
    19.30 fles met granen van bambix 200 ml 6 sch. 3 schepjes

Tussendoor krijgt ze wel eens een rijstewafel of een liga koekje en olvaritdrankje

Ze eet geen hele potjes fruit en groente is dit erg?
    Ik hoor graag van u

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Hoeveelheid eten en drinken kunnen kindjes zelf vaak goed aangeven, wat ze wel/niet willen hebben. Belangrijkste is dat je kindje tevreden is en goed groeit. Tussen de 8-10 maanden is het prima om nog 3 flessen van 200 ml te geven. Schema ziet er goed uit. Nasi/macaroni wat je zelf eet kan veel zout bevatten, hier kun je beter nog even mee wachten. Wanneer je het helemaal zelf maakt kun je hier rekening mee houden door er geen zout aan toe te voegen.
    Appelstroop of jam kan ook prima op een boterham. Van smeerkaas (tenzij zoutarm) en leverpastei (bevat vele vitamine A) kun je beter niet te veel geven. 1-2 boterhammen per week. Zie voor meer informatie ook het Voedingscentrum.
    Groetjes Angelique

3. suzand

suzand Lid

Mar 21, 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor u reactie maar ze krijgt nu al een aantal weken een broodje onder de middag en heb er iedere dag of smeerkaas of leverpastei opgedaan is dit heel erg? Ik ga er gelijk mee stoppen. Ik wist dit niet vind het wel erg zeg. Ik hoor graag van u. Mvg

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Sorry, ik wilde je niet laten schrikken. Het kan niet direct kwaad hoor, maar wel goed om hier rekening mee te houden.
    Groetjes Angelique

5. suzand

suzand Lid

Mar 21, 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal ik doen bedankt!
    Mag ze ook al een beetje gewone halfvolle melk en savonds iets van vla of yoghurt? Zo ja hoeveel?
    Mvg

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Halfvolle melk zou ik niet geven,je kindje heeft de opvolgmelk echt nodig voor vitamines en mineralen, een beetje yoghurt als toetje kan zeker.

Groetjes Eveline
    Groetjes Eveline

Share This Page