Klopt het wat het cb zegt...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door zomaar, 7 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Ben gisteren bij het CB geweest en daar heb ik verteld dat Noah nu 2 keer een flesje van 180 ml- 6 schepjes krijgt en 3 keer 150 ml- 5 schepjes, daar zeiden ze dat het gelijk het maximale is wat een kindje zou mogen krijgen......

Maar ik lees overal dat 180 ml -6 schepjes 5 maal daags zou mogen.....

Dus je snapt het ik ben de draad een beetje kwijt... Noah weegt nu 5890 Gr dus dat is dan toch goed zoals ik het nu doe? Hij is ook tevreden.

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Je mag maximaal 30 schepjes per dag geven. De meeste geven inderdaad 5 flessen van 180 ml water met 6 schepjes.
    Als hij nu tevreden is met 2 x 180+6 en 3 x 150+5 zou ik dit gewoon blijven geven. Als hij dan binnenkort meer honger krijgt, kun je een van de flesjes gaan ophogen.
    Groetjes Saskia

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    De max is dus idd 5 flessen van 180 met 6 schepjes, dus ik zou zeggen, nee het klopt niet wat cb zegt.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bedoelen ze niet dat dat ongeveer het max is wat jouw kindje nu zou mogen? Hij is bijna 6 kg, dan is de max volgens mij 6 x 150 cc (150cc per kg lichaamsgewicht) is 900cc voeding. Wat jij nu geeft komt daar ongeveer op neer volgens mij.
    Die liter voeding (5x 180-6) is wat over het algemeen wordt aangegeven als de "absolute max".

Hoop dat dit een beetje duidelijk is :)

Groetjes Rosa

5. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Hoi

Ook ik was gisteren bij het cb en diana drinkt nu het zelfde 2x 180+6 en 3x 150+5, als ze het zelf aangeeft mag ik door naar 5x180+6
    Diana is 5140 gram en 58 cm....
    dus het verschilt echt per cb.
    Maar laat je vooral niet gek maken en kijk gewoon aan waar Noah tevreden mee is, want dat is het belangrijkste!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    27 schepjes is voor een kindje van dit gewicht inderdaad het hoogst mogelijke. 30 schepjes is het absolute maximum. Dat betekent niet dat je daar NOOIT een keer overheen mag gaan, maar vooral dat je daar geen gewoonte van moet gaan maken.

7. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Mijn zoontje krijgt 5 flessen van 180+6 en dat gaat er in als zoete koek. Hij blijft ook keurig op de gemiddelde curve zitten en het CB vindt het prima. Hij mag dat ook gewoon.

Je moet natuurlijk niet overdrijven, maar het ene kind heeft gewoon meer nodig dan het andere kind. Sommige babies krijgen "te weinig" binnen volgens de regeltjes, maar groeien net zo goed, dus kijk vooral naar je kind! Jij ziet het beste of het genoeg is voor je kind! En als je het niet eens bent met het advies van het CB, kun je altijd eens vragen aan de HA.

De regeltjes zijn bedoeld om mensen een houvast te geven en een richtlijn, maar elke baby is weer anders. Ze zijn niet heilig hoor!

"Zomaar", je doet het gewoon heel goed hoor! Vooral ook op je eigen gevoel afgaan. Soms heeft hij gewoon wat meer nodig. Wellicht krijg je straks een periode dat hij weer wat minder wil...

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ze weten volgens mij zelf niet wat ze zeggen. Ik gaf bij 3 maanden 5x 150 + 5 schepjes en toen zei ze al dat dit erg veel is en ik dit vol moet houden tot de 4 maanden. Nu las ik thuis op een schema die ze me zelf heeft gegeven dat ik bij 3 maanden 5x 180 + 6 schepjes mag geven! Beetje tegenstrijdig dus. Ik kijk zelf waar ze behoefte aan heeft.

Deel Deze Pagina