Hallo dames, Op hoeveel flessen zitten jullie nog met 10 maanden. Dit doe ik nu 7.30 papfles 9.00 fruit 12.00 boterham en flesje melk 150 cc 15.30 liga en diksap 17.30 warme maaltijd en toetje 19.30 fles 180 cc Dus eigenlijk nog 3 flessen. Nu vroeg ik laatst op het bureau of de avond fles er niet af mocht, maar volgens hun moest ik deze nog blijven geven. Hij drinkt hem ook nog leeg, maar ik heb zelf het gevoel dat het zo kort op elkaar zit 's avonds. Ik sprak laatst met een vriendin en haar dochtertje krijgt geen fles meer ( alleen pap) is 11 maanden. Dit hadden ze haar geadviseerd. Wie heeft er nu gelijk, hoe doen jullie dit?
Ik heb precies dezelfde schema als jij. En mij hebben ze bij het CB ook geadviseerd om de laatste fles eraf te halen (wat ik niet doe!). Mijn buurvrouw zit bij dezelfde cb-arts en haar kindje is al ruim 11 maanden, veel zwaarder dan de mijne, en krijgt nog 3x200cc en haar hebben ze niet geadviseerd om af te bouwen met flessen. Dus mijn advies: trek je niks van aan van die adviezen (het is maar hoe de wind draait daar), en kijk goed naar je zoontje. Als jij het gevoel hebt dat hij nog behoefte heeft aan die laatste fles lekker blijven geven. Er zijn genoeg kinderen die tot hun 2de verjaardag nog een avondfles krijgen.
Hier ook hetzelfde schema, alleen tijden zijn iets anders, en Finn krijgt al een paar weken geen fles meer tussen de middag, wel krijgt hij dan 2 boterhammen, met wat diksap of de laatste dagen soms ook gewone melk
hier mijn schema; 7.30 flesje 15 ml en half broodje met beleg 10.00 fruithap + limonade 12.00 1 broodje met beleg + limonade 14.30/15.00 flesje 150ml + rozijntjes of liga of iets 17.30 hapje + toetje.
Kirsten zat nog op 3 flessen, en dan zeker 3 flessen van 200 cc. Ze had er nog behoefte aan dus toen kreeg ze het van ons. Ze heeft nu nog steeds behoefte aan de avondfles. Merk dat ze de middagfles niet meer wil dus ze zit nu op 2 flessen. En ze is nu 1 jaar en 1 maand. gewoon je eigen gevoel volgen...
Hier meisje van 11 maanden die in de ochtend en bij de middag boterham een klein flesje drinkt en voor de nacht ook bijna altijd een volle fles. Pas op de wijk geweest en daar geen 'commentaar' op gehad Wel adviseerde ze om niet meer uit een fles te geven maar ook (tuit) beker te proberen. Ik merk dat ze uit een tuitbeker een stuk minder graag drinkt en dus ook minder binnen krijgt. Dus die avondfles houd ik er lekker in, met fles
Hier ongeveer hetzelfde schema als jij. Alleen geef ik 's morgens een boterham met 180+6 melk ipv pap. En ze krijgt na het avondeten geen toetje omdat ze kma heeft.
Gijs zit nog op 3 flessen, rond 7.30, 12.00 en 20.30 uur Ik zie hem met 10 mnd echt nog niet een van die flessen missen... Als er 1 af gaat is t die van 12 uur, dan mag ie brood eten maar er moet een alternatief voor t drinken bij... Nu gaat t fles drinken thuis al "bagger" ( vandaag op de opvang 2 X 180+6 gehad en daar laat ie 20 en 70 cc staan) Er blijft vaak 150 cc over en daar maken we dan pap van, wat overigens meestal op gaat..
Hier is mijn dochter 10 maanden en ze krijgt nog maar 1 fles van 210/7. Deze is in de ochtend. Mijn schema: 07.30 fles 210/7 11.00 fruit 12.30 2 boterhammen met water, thee 15.00 soepstengel met drinken 17.30-18.00 warm eten met water 18.45 kwark