Amy is nu bijna 6 maanden, maar moet ik dan gelijk beginnen om van 4 naar 3 flessen te gaan? En als er dan een fles weg valt, hoeveel groente moet ze dan eten. B.v. de potjes vanaf 6 maanden zijn behoorlijk groot... Haar tijden nu zijn: 8 uur - 210 fles 10.30 uur - fruit 12.30 uur - 210 fles 16 uur - 180 fles 17.30 uur - groente 21.30 uur - laatste fles 210+3 nutrix Zijn het een beetje redelijke tijden of moet ik het anders doen met de groente?
Nee hoor hoeft niet, begin gewoon met bijvoeden een klein stukje brood, wat fruit, savonds wat warm eten proberen. Op den duur vervalt er echt wel een fles, dan hoeft ze dat niet meer. Dan gaat vaak per fles de voeding nog iets omhoog, wat daarna snel weer zal dalen. Let gewoon op wat je kindje wil, maar doe het wel zo (tenminste is mij geleerd) eerst het brood/fruit/warme hap geven en daarna de fles. Niet eerst fles en dan het andere, want dan zitten ze al vol. Probeer maar wat uit, het is eerst toch moeilijk om een overstap te maken, voor jou maar ook voor de kleine maar langzaamaan went het wel. en heb je er zo een flesje af.
Precies, dat gaat meestal wel vanzelf. Bij ons was het zo dat ze al vrij snel allebei een volle pot fruit (190 g) wilden. Daarna waren ze vol en moe en kwamen dus een stuk later voor de tweede fles. Dan nog weer een groentehapje tussendoor dus ook de derde fles kwam een heel stuk later. Op die manier verviel er een fles. Kijk eerst maar eens hoeveel er nog van een fles opgaat als Amy fruit en groente goed eet.