Hoi allemaal, Vandaag aangemeld voor het forum en zit me goed in te lezen. Ik ben sinds eind februari gestopt met de pil. Sindsdien 2x menstruatie gehad. Zit nu in ronde 3. Vanaf februari ook al begonnen met mama vitaal van de kruidvat, om alvast een spiegel op te bouwen. Nu is mijn dilemma; Ik ben altijd een zware roker geweest (20-30 sigaretten per dag) Sinds we proberen zwanger te raken ben ik wel geminderd naar ongeveer 10 sigaretten per dag. Ik merk dat ik het moeilijk vind om nu nog helemaal niet te roken, omdat ik redelijk gestresst raak van het wachten op mijn menstruatie. Tevens heb ik een redelijk stressvolle tijd op mijn werk en als ik niet rook, ga ik ontzettend veel eten van de stress. Mocht ik zwanger raken, wil ik wel echt stoppen met roken. Ik vind het nu gewoon echt heel moeilijk. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik voel me nu namelijk erg schuldig steeds als ik een sigaret opsteek, maar kan hem op het moment toch ook nog niet laten liggen .. Vind het ook lastig om dit te bespreken, omdat het toch best een taboe is om te roken i.c.m. zwangerschap.... Ik hoop op reacties
Hoi Ik wil je even een hart onder de riem steken. Ik rookte en ook stevig al dik 10 jaar 20 a 30, per dag ook tijdens het klussn. Altijd gezegd als ik zwanger ben stop ik. Zo gezegd zo gedaan positieve test en gestopt nooit meer begonnen ook! Komt goed meid je ben nu al minder gaan roken top! Leg jezelf niet zo een druk op Groetjes paula
Hier nog een roker... na ja ex roker... Ik ben bij elke zwangerschap gestopt. Elke keer als het fout ging zei ik, ik voel me rot ik mag nu een peukie. Maar elke keer na mijn ei dacht ik stel nou en elke sigaret voelde ik me schuldig. Ik ben nu wel geteld 1 dag gestopt en ik word gek!! Ik moet maar bezig blijven anders denk ik aan roken. Ik heb vannacht zelfs gedroomd dat we op vakantie waren en dat ik lekker aan een sappie zat met een sigaretje.. Heel bijzonder.. Ik vind het nu al goed dat je veeeel minder rookt! Je moet ergens beginnen denk ik dan! Hoe je het wend of keert we zijn toch verslaafd als zien wij dit niet zo. Succes meis!!
Bedankt voor jullie reacties.. Het is lastig, dat verslaafde brein van mij! Ben gewoon erg nerveus dat ik mijn eventuele ongeboren vrucht iets aan doe. Ben nu 23 en heb op mijn 16e al een keer een MK gehad. Geen geplande of op dat moment gewenste zwangerschap, dus uiteindelijk is dat voor het beste geweest. Maar ik merk dat ik me afvraag of mijn lichaam nog wel werkt.. Stom he.. Ben nu wel iets nieuws aan het proberen: 2-3 uur wachten tot ik mag roken en dan maar een halve sigaret. Merk wel nu ik minder rook, dat het me ook minder smaakt, dus zo'n halve peuk doet genoeg. Tot nu toe gaat het redelijk goed Knap dat je gestopt bent XLizzy! Ik wou dat ik het nu al kon!
Liesjeexx, als je kijkt naar mijn handtekening vraag ik mijzelf ook af of mijn lichaam nog werkt. Heb ik het zelf verpest doordat ik toen rookte? Wij hebben allemaal onderzoeken gehad en daar kwam niks uit. Ik vertouw mijn lichaam voor geen meter. Een postieve test doet mij niks meer omdat dat niks zegt of je zwangerschap goed gaat. Hoe je het nu doet is super netjes!! Gewoon vol houden en op een dag denk je weg met die dingen. Je bent nog harstikke jong!! Volhouden je kan het meid!!
Hou moed dames. Ik ben 2 keer gestopt toen ik een positieve test in handen had en 2 kerngezonde zoons. Bij de 2e zelfs niet direct, in week 6 omdat ik bloedingen had en daar flink van ondersteboven was. Niet goed te praten en natuurlijk weten we dat het beter is als je gewoon nu al stopt maar goed.. Gaan jullie allebei voor de 1ste?
@sterre82: ja we gaan inderdaad voor ons eerste kindje! Vind het echt spannend.. had ook niet gedacht iemand te vinden waar ik zo graag een gezinnetje mee zou willen beginnen.. nu twee jaar samen en kan niet wachten!
Leuk! Fijn dat je iemand hebt gevonden waar je dat mee wilt Spannend hoor. Hier in mijn vruchtbare dagen onveilig gevreeen dus is het hier ook even spannend. We zijn officieel nog niet echt voor een derde aan het gaan maar als het zo is dan zijn we natuurlijk wel heel blij.
Ik zie trouwens dat we qua cyclus ongeveer gelijk lopen, ik zit volgens mij ook op dag 24 maar ik kan eventueel over 7 of 8 dagen pas testen. Mijn cyclus varieert tussen de 30 en 33 dagen.
ja ik zit tussen de 27-29.... is weer even wennen na het stoppen met de pil.. wel gelukkig meteen redelijk regelmatige cyclus!
Nou ja voel me niet echt lekker... heb al 3 dagen knallende koppijn en al een paar dagen misselijk..rare krampjes ook en ontzettend pijnlijke tepels..maar kan ook door naderende ongi komen.. durf niet echt meer op m'n lijf te vertrouwen... jij ergens last van?
Hoi Misschien een heel erg slecht voorbeeld maar toen ik erachter kwam dat ik zwanger was van onze eerste rookte ik nog gewoon volledig (ongeveer 20 sigaretten per dag). Ik raakte door de pil heen zwanger. We hadden net een huis gekocht en zaten midden in een verbouwing van een huis die van onder tot boven helemaal opnieuw gedaan moest worden van elektra en cv netwerk tot een simpel vloertje en likkie verf op de muur. Tevens raakte mijn man op dat moment ook nog zijn baan kwijt. Ik heb geprobeerd te stoppen toen maar ik raakte zo enorm gestrest en ik voelde me zo k*t dat notabene de verloskundige tegen mij gezegd heeft dat ik als ik er rustiger van werd best wel 1 max 2 sigaretjes mocht roken omdat het stresniveau wat ik had net zo erg was als een stevige roker. Dus ik heb het (heel fout) gedaan. Meestal 1 sigaretje op een dag. En op hele goede dagen geen enkele. Al met al ik heb een gezonde zoon op de wereld gezet van ruim 3900 pond en mij is verteld dat mijn placenta eruit zag als een niet-roker. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet goed is om te roken tijdens je zwangerschap maar als je niet helemaal kan stoppen maar er misschien af en toe of 1 per dag rookt het helemaal niet zo erg is als er soms gezegd wordt. Ik vind het echt super goed dat je al zoveel geminderd ben en ik hoop voor jou dat je ook echt de kracht vind om helemaal te stoppen. Ik hoop dat mensen snappen wat ik bedoel. En nee absoluut geen aanmoediging om te blijven roken. Sorry als ik hiermee mensen tegen de schenen aanschop maar ik wilde mijn verhaal ook even kwijt. Inmiddels gaan wij voor onze tweede en zit ik na weer een stevige roker te zijn geworden nog maar op 2 sigaretten op een dag. Hopelijk kan ik volgende week zeggen dat ik gestopt ben.
Snap maar al te goed wat je zegt..begrijp je punt! vind het echt heel knap dat je er nog maar 2 rookt! Mensen oordelen altijd zo snel, vaak zijn dat de niet-rokers, die niet begrijpen hoeveel verdomde moeite het kost om te minderen of te stoppen!
Liesje: ik vind het ook moeilijk te bepalen. Ik temperatuurde bij de vorige twee dus wist ik ongeveer wel hoe en wat. Ik heb wel veel klachtjes op het moment. Menstruatiekrampen, trekkende liezen, gevoelige boobs, bij vlagen misselijk, ontzettend moe, maagzuur en best sacherijnig Normaal heb ik daar eigenlijk geen last van maar ik heb er een paar maanden geleden ook last van gehad en was ik niet zwanger.
Ja idd. Ik bedoel ik was 25 toen ik zwanger werd en ik rook al sinds mijn elfde dus reken maar uit. Mensen hebben soms wel heel snel hun oordeel klaar idd. Ik ben na de bevalling trouwens wel helemaal gestopt met roken omdat ik heel graag borstvoeding wilde geven. Het is me al die tijd wel gelukt maar helaas toch weer begonnen na 8 weken. Toen moest ik ook stoppen met bv geven omdat ik niet genoeg voedingsstoffen in mijn voeding had zitten.
Jeetje maar wat spannend bij jullie Sterre82 en Liesjeexx. Ik hoop voor jullie allebei dat het positief eindigt klinkt wel allemaal veelbelovend
We gaan het zien.. dacht het vorige maand ook, maar toen toch ongi... ik ga nu lekker proberen te slapen.. ik ben echt zo moe en zwaar hoofdpijn.kan bijna niet uit m'n ogen kijken, dus dan maar dicht! Slaap lekker alvast! xx