Ontstoken teentje baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Artamesia, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hoi,

Zoontje heeft sinds de geboorte wel vaker een klein rood vlekje aan zijn dikke teen gehad. Lijkt een beetje zoals een ingegroeide nagel bij een volwassene.

Nu vandaag is de helft van zijn dikke teen rood. Even afwachten of toch even huisarts raadplegen? Zoontje reageert gevoelig als ik eraan kom.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Je kunt altijd even in een soda badje doen of een badje met groene badedas. Dit ontsmet en is eigenlijk altijd goed bij wondjes/ontstekingen.

Je kunt wel voor de zekerheid even de HA bellen maar denk dat die nog weinig kan doen. Maar geeft wel zekerheid

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    ik zou ermee naar de huisarts gaan, ziet er flink ontstoken uit. Is zijn teennagel niet gewoon echt ingegroeid?

4. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Neen, het randje van zijn nagel zit niet in de huid. Zit mooi los.

5. Domburg

Domburg Lid

21 jul 2013
    29
    3
    3
    NULL
    NULL
    Even huisarts bellen...wij hebben dit vorige week ook gehad. Eerst antibioticazalf gehad maar dit hielp niet voldoende. Nu aan de antibioticadrank. Weken in badedas groen is sowieso een goed idee!

6. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ok bedankt. Dan doen we vanmiddag een tripje naar de huisarts voor de zekerheid. :)

Waar haal je badedas groen? Nog nooit van gehoord... (Kom uit belgië...)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja bij een beetje ontstoken zou ik soda zeggen..maar hiermee zeker even langs de ha.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Je kunt het in Nederland eigenlijk bij alle drogisten wel krijgen en bij de grote supermarkten. België weet ik niet..

9. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zusje is pedicure en mijn zl had het laatst ook, al was niet zijn hele teen rood, maar alleen 1 kant. Ook niet ingegroeid, maar wel dus ontstoken.
    Naast het 2x schoongemaakt te hebben met gekookt water, heb ik er daarna biologische honing op gedaan (advies zusje) en jawel, toen was het weg :)

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje had dit ook. Duurde een paar maanden voor haar nagel goed over haar teen groeide en het vel wat meer normaal werd zegmaar.

Ik heb een weekje fucidin creme gehad om te smeren, dat hielp tegen de ontsteking.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Oei, dat ziet er flink ontstoken uit, ik zou zeker even langs gaan. Zou wel aardig pijnlijk zijn. Mijn zoontje had het ook (wel wat minder erg), wij kregen een antibioticazalf en toen was het binnen een dag of 2 zo goed als over.

12. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hoi allemaal!

We zijn bij de ha langs geweest. Die was blij dat ik gekomen was, het is goed ontstoken zijn teentjes :(

Fecidinzalf gekregen en antibiotica. Als het morgen niet minder erg is moet ik terug, anders sowieso zaterdag nog even laten zien.

Extra knuffelen bij mama dus vandaag ;)

Deel Deze Pagina