Jouw kindje ook meer dan 1 koortsstuip gehad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fem, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Lieve mama's,

Gisteren heeft onze dochter voor de tweede keer een koortsstuip gehad. Omdat ze ook de waterpokken heeft gehad is ze, voor de zekerheid, een nacht in het ziekenhuis gebleven (mama is bij haar gebleven natuurlijk), we zijn nu ruim anderhalf uur thuis.

Ik wilde hier eigenlijk vragen of er meerdere moeders / ouders zijn die hebben meegemaakt dat hun kindje meer dan 1 koortsstuip heeft gekregen? Misschien dat we hier wat ervaringen kunnen delen? Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie ermee om zijn gegaan.

Na de eerste keer vond ik het bijvoorbeeld al moeilijk om haar alleen te laten slapen (dat is nu ca. 2 maanden geleden) en daar was ik net een beetje 'overheen gegroeid' zeg maar, maar nu.

Ik voel me zo rot en ik weet dat ik er niks aan had kunnen doen om dit te voorkomen, maar toch....

Hoe gaan jullie hiermee om dames?

Alvast bedankt.

Liefs,

Fem

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

he bah :(
    das vervelend zeg

maar nee.. hier is het bij 1 gebleven so far

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, heel vervelend, sowieso om het mee te maken is vreselijk... vond je ook niet...?

Hoe gaat het met jullie uk nu? Is het al lang geleden?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm bij ons was het eh.. in oktober ergens
    dus ja tijdje terug alweer

maar inderdaad... not nice!

5. ik heb het een keer gezien bij een nichtje :cry:

ik vond het heel eng, dus ik snap je ongerustheid heel goed...

Ik denk dat je zo rustig mogelijk moet proberen te blijven, en afsponzen met lauw water heb ik gehoord.

6. Alita

Alita Niet meer actief

wat gebeurt er dan? lees even mee en weet niet wat het is....

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voor jullie reacties meiden....

@ Cindy; als de koorts van je kindje ineens heel snel oploopt kan er een koortsstuip ontstaan. Volgens mij is het zo dat de hersens dan een signaal afgeven aan het lichaam met als gevolg dat de hele boel even wordt stilgelegd (dit zou je ook via google kunnen vinden). Het ziet eruit alsof je kindje epilepsie heeft en daarnaast is hij of zij dan ontzettend warm.

Wat wij als advies hebben gekregen bij de eerste stuip; kleed je kindje helemaal uit, blijf rustig en hou je kindje ook bij je, geef een zetpil en neem contact op met de huisarts / huisartsenpost / ziekenhuis etc.

Het uitkleden is bedoel om je kindje te laten afkoelen. Bij ons, ook de tweede keer, haalde ze heel gorgelend adem en op een gegeven moment is er geen interactie meer, ze reageert nergens meer op, heel eng dus...

8. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje wat erg! krijg er de kriebels van :confused:

Deel Deze Pagina