Fruithapje wil ie niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door CaatjeMo, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi hoi
    Quinton is nu ongeveer 5,5 maand, probeer al vanaf iets voor zijn 4 maanden een fruithapje, maar hij blijft zijn mond stijf dicht houden,
    met geluk komt een klein lepeltje fruithap zijn maag in, maar das dan gewoon toeval...

iemand ideeen?
    hij lust het wel, maar wil niet eten vanaf de lepel... bv banaan op vinger sabbelt ie af, maar op lepel ho maar...

iemand die probleem ook gehad?
    morgen naar CB dus daar ook maar effe vragen

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    kan heel goed zijn dat die er gewoon nog niet aan toe is. hij heeft mischien nog veel zuigbehoefte

3. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Nou ik weet PRECIES wat je bedoelt. Sam hield het kleppie ook stijf dicht en als er al wat binnen kwam kwam het via dezelfde uitgang er weer uit... Begon me ook al af te vragen of dat wel goed kwam.. tot gisteren! Ineens leek het licht wel aan te gaan en maakt hij zelfs hap-bewegingen als er meer moet komen :confused: . Blijkbaar was hij er gewoon niet aan toe en ineens wel. Mijn advies is gewoon af en toe eens aanbieden en dan komt het vanzelf wel wanneer hij er aan toe is.
    Ik kende dit trouwens helemaal niet want Bas deed bij de allereerste hap al zijn mond open voordat hij ooit 1 hap gegeten had.

4. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik had met Vince hetzelfde het cb heeft mij toen geadviseerd om hem eens met de lepel te laten spelen om hem zo vertrouwd te maken met de lepel.Het heeft bij ons geholpen als we nu klaar zijn met de fruithap geef ik hem nog even de lepel :)

Stomme vraag misschien :oops: gebruik je wel een zachte babylepel?

Liefs,Claudia

5. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    hier wil het ook nog steeds niet hoor! (fruit of groente) en dat met 7 en een halve maand,. :D heel af en toe gaan er paar hapjes in,. dan denk ik yeach, hij snapt het maar vervolgend gaat zn mond weer stijf dicht,.
    moest ook blijven aan bieden, niet forceren, het komt vanzelf,.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Of je gaat hem bijvoeding geven volgens de Rapleymethode. Even googelen en je hebt alle info. Komt er in het kort op neer dat je hem voeding aanbiedt even groot als zijn vuistje. Dus gewoon een stuk banaan, mango, broccoli noem maar op. En hem dan helemaal zelf laten knoeien en eten.

Succes ermee.

7. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Yeline wou eerst ook geen groente en fruit hebben pas met 7,5 maand is ze ook echt gaan eten rapley ging trouwens wel beter dan van een lepeltje af. Nu nog is rapley favoriet bij haar

8. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Wat leuk dat hier meer mama's eten geven volgens de Rapley methode! Ik ben er vorige week mee begonnen en Finn vindt het heel interessant. Ik ken verder niemand die het doet en op het cb raden ze het ook niet aan, dus erg leuk om jullie ervaringen te horen!

In mijn album staat een foto van Finn's eerste avonturen met een banaan. Een groot succes!

9. Ik gebruik zo'n plastic buigzaam lepeltje van Nuby...

advies van CB blijven aan bieden, in de ochtend fruit en midag groente,

over 2 weken dan toch gewoon proberen een middagvoeding te vervangen door groenten

zal dat replay ook eens proberen...

ik ben benieuwd

10. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    misschien is het een optie om banaan in kleine stukje aan te bieden dus zodat het zonder lepel kan.

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa gaat straks ook zeker Rapley-en. Spreekt mij veel meer aan. Wel een paar extra grote slabben kopen dan!

12. je bedoelt afdekzeil voor het hele huis hihi ;)

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Is dat advies van het CB? Vind ik eerlijk gezegd een beetje raar. Waarom meteen vervangen, misschien is je kleintje daar nog helemaal niet aan toe...

Ik voel ook wel voor Rapleyen dus dat wordt het hier waarschijnlijk over een paar maandjes.

14. wel zei ze nadat ik het vroeg, dat als hij echt niet wil, dan mag ie toch nog een fles, andere woorden als hij goed eet dan vervangen:S

het werd ook pas gezegd nadat ik vroeg of ik het toch moest vervangen als hij binnen 2 week niet beter eet van een lepel

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    oh ok, dan begreep ik het verkeerd ;).

Op mij kwam het over van: laat die fles maar weg, dan dwing je hem wel. En dat leek me een raar advies...

16. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Leuke foto! :)

Ik wil ook zeker gaan Rapley-en als Sophie eenmaal de zes maanden is gepasseerd. Spreekt ook mij veel meer aan, ik wil er naar streven om Sophie dan vanaf haar 1e jaar met de pot mee te laten eten. (met uitzonderingen uiteraard)

17. nou ze kwam het wel over daarom vroeg ik het en toen zei ze UITEINDELIJK dat ie er wel een fles achteraan mocht

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gelukkig geeft het CB advies en mag je zelf doen waar jij je prettig bij voelt.

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik vind het echt heel raar. Gelukkig geven ze zoals Pendrag al zegt adviezen en moet je niets!

Trouwens voor de Rapley-fans. Kennen jullie het bijvoedingsforum wat helemaal daarop gericht is?

20. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    @ Vlinder231: Dankjewel! Het is zo'n lekker mannetje! :D
    Je staat er gewoon van te kijken wat ze al uit zichzelf kunnen met eten! Dat kom je nooit te weten als ze alleen maar gepureerd eten krijgen.

@ stranger: Het bijvoedingsforum is inderdaad een goede tip als je meer over de Rapley methode wilt weten. Daar heb ik alle Rapley info ook gevonden.

Deel Deze Pagina