chamodent druppels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tuc, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Bij mijn oudste werkte de Chamodent van VSM als een trein bij de doorkomende tandjes. Nu krijgt mijn jongste zijn eerste 2 tandjes en ben dit gaan halen. Heel de bijsluiter doorgelezen, maar nergens staat meer vermeld dat het voor doorkomende tandjes enz. is. Zoek ik op internet en blijkt dat het bij homeopathie niet meer op de verpakking mag staan. Als je meer wil weten moet je de vsm hulplijn bellen.

Maar dat is toch gek...iemand met een eerste kindje weet nu toch niet wat waar voor is als je bij het Kruidvat ofzo staat??

Dentinox pak ik liever niet, omdat in de tijd van mijn oudste dat spul een tijdje uit de schappen is gehaald omdat ze dachten dat er iets inzat wat niet goed voor baby's was. Nu kan dat best veranderd zijn, maar dan blijf ik toch dat gevoel houden.

2. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ja klopt dat t helemaal veranderd is, je moet echt weten wat je nodig hebt, niet alleen voor kinderen, maar alle homeopatische middelen, je moet dus eerst zelfstudie doen, belacheliijk, omdat ze t idee hebben dat mensen te snel zelf dokteren( regering) en de medicijnbuisnis willen spekken. Ik gebruik liever eerst homopatische middelen voor ik overstap op chemische middelen , maar blijkbaar is dat een verkeerde gedachtegang

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ohh en multilind babytandgel helpt ook heel goed voor tandjes/kiesjes

4. tuc

tuc Niet meer actief

O waar haal je dat?

5. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier Gengigel en dat helpt bij mijn mannetje goed. Moet je op het tandvlees smeren.
    Zit geen alcohol en suiker in.
    Heb het bij de Dio drogist gehaald. Zag het gister toevallig ook staan bij de apotheek.

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ehh de Da drogist, de bio drogist, volgens mij ook etos, weet niet zeker, apotheek en online webwinkels

7. tuc

tuc Niet meer actief

oke thanks ladies

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Van homeopatische middelen mag idd niet meer in de bijsluiter staan waar ze voor bedoeld zijn.
    Chamodent werkte hier bij beide meiden voor geen meter, gengigel ook niet. Hier dus toch echt dentinox en voor beide meiden in heftige tijden zelfs nog een sterkere.
    Dentinox bevat lidocaine: een pijnstillende stof. Dat is volgens mij het enige middel op tandjesgebied dat bewezen werkt...
    En uit de handel toen jullie oudste tandjes kreeg? Thirza is even oud en daar heb ik dus echt nooit wat van gemerkt, (en ik heb toch echt heeeeel veel dentinox moeten gebruiken voor d'r :().

Je kunt het dus rustig gebruiken, zeker als je je houdt aan de dosring, (3-4 keer daags). Ze krijgen dan echt zo ontzettend weinig binnen.... Flesje zit iets van 8-10 ml in en daar doe je heel lang mee, als je max 4 keer per dag even smeert. Kun je dus nagaan hoe weinig ze ervan binnenkrijgen :)

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Toevallig had ik een nieuw flesje pas en het viel mij ook op, nu weet ik de reden iig.

10. tuc

tuc Niet meer actief

ja toen ik zwanger van haar was...ik werkte toen nl tijdelijk bij het kruidvat en heb heel veel klanten moeten vertellen dat het uit de handel was.

11. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Viel mij ook al op laatst. Ik gebruik dentinox, maar dan uit Duitsland. Dentinox is in Duitsland een gel die je op het tandvlees smeert. Een vriendin attendeerde mij hierop.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan lijkt mij gewoon dat dat een fout in de productie is geweest, (gebeurt vaker, zelfs met de hartmedicatie voor Caitlyn: partij gewoon afgekeurd en dan zit je ineens zonder :(). Als het aan de dentinox zelf zou liggen, zou het wel uit de handel zijn gebleven. Daar wordt echt erg streng op gecontroleerd hoor!

13. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat kan idd, ons werd alleen vertelt dat het niet meer verkocht mocht worden niet waarom.
    Maar ik vind homeopatisch altijd wel een fijn idee, vandaar dat ik bij de Chamodent uitkwam.

Deel Deze Pagina