Fysio zegt dit, maar klopt het wel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suus1983, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Zo is het! Ze gaan straks allemaal lopend de kleuterschool naar binnen! :)

2. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Heb je wel eens gedacht aan een osteopaat i.p.v. een kinderfysiotherapeut?! Deze kan de a-symmetrie verhelpen en kijkt puur naar de klachten en niet hoe jouw baby zich zou moeten ontwikkelen. Ik zou bij haar in ieder geval aangeven dat het CB uiterst tevreden is en jij ook, en dat je zeker geen belang hebt bij de test.

(ons zoontje had namelijk ook a-symmetrie en die is super geholpen bij een osteopaat :D )

Succes ermee, en luister maar naar je eigen moedergevoelens en laat anderen die het beter weten maar lekker de " rambam" krijgen ;)

Groetjes, vonneg

3. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    rachelle kan ook nog niet zitten alleen als ik haar ondersteun.
    rollen doet ze sinds vorige week op haar buik en haar rug.
    trek het je niet aan, ieder kind heeft zijn of haar eigen tempo!

4. demi26

demi26 Niet meer actief

nou je hebt al heel wat raad gekregen, maar wilde je nog even zeggen dat ik hier ook een mannetje bij de fysio heb en die van mij is vandaag net voor het eerst van de rug naar de buik gerold ( andersom kon hij al 2 weekjes) en kan absoluut nog niet alleen zitten... En dat zou met 6 maanden ook wel heel vroeg zijn... sommigen zijn erg sterk en kunnen het al wel een paar minuten vohouden, maar het grootste gros ka ndat nog niet hoor!

Mijn fysio komt over 2 weken weer kijken en die afspraak hebben we 2 maanden geleden gemaakt. Ze dacht dat hij met zo'n 7 maanden wel allebei de kanten op kon rollen, maar dat dat nog helemaal geen must was... Het zitten hebben we het nog helemaal niet over...

Lekker van je kleintje genieten en zijn eigen gang laten gaan...
    Als je bij een fysiomaatschap zit gewoon je ervaringen met een andere fyio delen en dat je je er neit zo prettig bij voelt!

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    He suus, nog bij de fysio geweest? ben wel benieuwd naar de reactie van dat grietje ;) als je zegt dat je het onzin vindt!

6. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hallo,

Ook ik wil je bij deze even geruststellen. Mijn dochter Senna is nu ruim 6 maanden oud. Ze rolt pas van de rug naar de buik sinds 2 weken, dus hier was jou kindje al erg vroeg mee.
    En ook kan Senna nog niet zelfstandig zitten. Op ons CB houden ze 9 a 10 maanden aan waarna de kindjes zelf zouden moeten kunnen zitten.
    Dus laat je alsjeblieft niet gek maken door haar. Het komt allemaal vanzelf wel.

Gr. Dolfijn

Ps. Mijn man is werkzaam als fysiotherapeut (geen kinder), ik heb hem je stukje laten lezen en hij vond het erg lachwekkend en gemeen om je zo onnodig ongerust te maken....

7. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Wat heb jij een rare fyso zeg!

Zoals de meeste meiden hier al zeggen: "niks van aan trekken, jij kindje doet het in zijn eigen tempo!"

Met zes maanden al zitten en tijgeren? Dan moet je wel een hele vlotte hebben hoor!

Noa kon zelf zitten met 9 maanden en tijgerde met 10 maanden. Nu is ze 1 jaar en tijgert nog steeds. kruipen? ho maar!

Lekker z'n gangetje laten gaan hoor.

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza kon met 9 maanden pas zelf zitten. Op de buik rollen vanaf een maand of 5 en terug rollen vanaf een maand of 7.
    Tijgeren heeft ze nooit gedaan.
    Ze kroop toen ze 11 maanden was en sinds Jorit bij ons is is ze gaan lopen..

Heb ook fysio gehad voor haar, met als reden dat ze altijd met haar handjes wapperde en niet wist wat ze er mee moest doen.
    De fysio heeft nooit een opmerking gemaakt dat ze ergens laat mee was, of dat iets nu 'wel senl moet gebeuren'

Alles gaat op hun eigen tempo..

Deel Deze Pagina