Vandaag heb ik mijn haar lekker laten knippen en ik wil er eigenlijk nog even een kleurtje doorheen gooien. Dit wil ik zelf doen want ik heb nog een pak van Guhl in een hele mooie kleur staan die ik dan graag wil gebruiken. Maar een vriendin van me zei vandaag toen ik dat vertelde dat je je haar niet mag verven als je zwanger bent, dat zou misschien niet goed voor je kindje zijn. Heb er even op gegoogled, maar de uitkomst was heel wisselend. De een zegt dat het gewoon kan, de ander zegt dat het schadelijk kan zijn. Heeft iemand enig idee wat nu wijsheid is? Ik zou het wel fijn vinden om helemaal netjes in m'n kraambed te liggen straks maar heb natuurlijk geen zin om dingen te doen die eventueel schadelijk zouden kunnen zijn voor de kleine spruit. Wat zouden jullie doen? Verven of niet verven?
Ik heb vorige zwangerschap ook een keer mijn haar geverfd. Mijn VK zei toen dat het geen probleem was. Zo lang het maar geen blonderen is. Ik heb ook nog een pakje staan van loreal en wil het in november kleuren nadat ik bij de kapper ben geweest. Dan lig ik er ook weer fatsoenlijk bij Het kan zijn dat de verf niet goed pakt. Maar ik had daar geen last van.
Haar verven is geen probleem hoor Het kan alleen zijn dat de kleut wat anders uitvaly door je hormonen ofzo... Heb t zelf tot nu toe 2x geverfd ofzo.. En tot nu toe doet de kleur het nog goed... Binnenkort weer een keer... De uitgroei word wel erg haha Succes met je haartjes!
jazeker kun je gewoon je haar verven meid! Alleen kan het idd zijn dat het iets anders uitvalt dan je wilde...al is het bij mij nooit gebeurd....
Jullie zeggen dus; gewoon doen? Aan de ene kant neig ik er naar om het nu gewoon maar te doen, maar waar komen al die verhalen over schadelijke effecten en zo dan vandaan? (Normaal ben ik niet zo'n miep hoor, maar als het op m'n kindje aankomt ben ik best snel paranoïde te krijgen, hahaha!)
Vroeger zaten er in de verf veel meer/zwaardere chemicalien. En bij blonderen zit dat er nog wel in. Maar bij de gewone kleurverven in de winkel valt dat wel mee. Bij de kapper zijn de meeste kleuren ook prima. Zolang je het maar niet hoeft te bleken..
Ik dacht dat het werd afgeraden omdat het vroeger nogal ammoniak-bommetjes waren, die verfpakketjes? Nu is dat volgens mij niet meer zo en kan het geen kwaad. De kleur kan wel anders pakken dan je gewend bent.
Bedankt voor jullie antwoorden! Het is een donkerbruine kleur en volgens mij zonder ammoniak. Ik ga het maar gewoon proberen morgen, nu nog hopen dat het goed pakt! Spannend hoor, haha.
Bij mij pakte het gewoon goed.. Heb voor de zekerheid wel even een raampje open gezet voor het luchten, het zijn toch geen lekkere frisse luchtjes die van de verf af komen
Ik hier de 1e 12 weken niet geverft ivm verkeerd pakken kleur, hierna gewoon uitgroei bijgewerkt hoor en ik gebruik een blond kleur verf. Ventileren is wel belangrijk maar er komt niets in je bloedbaan vertelde mijn kapper en vk..
Let er wel even op dat je geen wondjes op je hoofdhuid hebt Ik heb namelijk een eczeemplekje ter grootte van een 2 euro muntstuk ergens achterop mn hoofd. De hormoonzalf die ik daarvoor had gekregen van de huisarts mag ik niet gebruiken tijdens de zwangerschap.. Daardoor jeukt dat plekje nu als een gek, dus krab ik het af en toe open.. Mijn moeder verft dan gewoon om dat plekje heen, want het zit toch ergens op mn achterhoofd en daar valt weer haar overheen.. Niemand die het ziet dus
Autsj Poetjuh dat lijkt me inderdaad errug onprettig! Ik zal manlief mijn hoofdhuid even heel goed laten checken voor ik het spul erop gooi, bedankt voor de tip.
Op eczeem plekjes of wondjes mag ook geen verf komen wanneer je niet zwanger bent. Kapsters komen zelfs dagelijks in aanraking met verf en weet niet welke andere chemische stoffen ( al dragen ze handschoenen) en zij krijgen ook gezonde kinderen, hoor
Vroeger zat er lood in haarverf. Dat is schadelijk voor je baby, maar dat zit er nu niet meer in. Ik heb zelf toen ik zwanger was van de oudste gebeld naar de importeur en het zat er niet in! Dit was trouwens fugde haarverf
Van mijn verloskundige mocht het ook gewoon. Ik lees hier dat je niet mag blonderen. Lijkt me op zich wel vreemd als dat om de peroxide gaat, ik las net de bijsluiter van mondspoeling met peroxide en die mag wel ????????