Hebben jullie ook al melk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shenna 85, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenna 85

shenna 85 Lid

10 nov 2007
    31
    0
    0
    Hey meiden,

ik sta zo perplex :confused:! ik ben nu 20 weken zwanger en mijn borsten lekken snachts al! hebben jullie dit ook? :( ik vind t namelijk best vroeg!
    En voor de gene die t ook hebben ...word t ook steeds meer? moet ik strax ook overdag oppassen met lekken?

THnx xxx Shenna :D

2. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Nog geen melk gezien..

3. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hoi Shenna,

Het vocht wat eruit komt is omdat je melkklieren zich moeten voorbereiden op de borstvoeding. Wanneer het begint te lekken is bij iedereeen verschillend. Sommige vrouwen hebben het niet eens. Op google kun je ook veel vinden hierover.

Bij mijn eerste had ik veel last van het lekken vanaf 28 weken. Ik droeg aan elke borst 2 pats en een halve maandverband en nog lekte ik door!'

Nu ben ik 40 weken zwanger van de 2e en nog geen druppel vocht hoor! terwijl ik 5 maanden geleden nog borstvoeding gaf aan mijn dochtertje?!?!? Dus of het meer wordt zul je toch moeten afwachten en zelf ontdekken. Zorg er voor dat je altijd pats bij je hebt als je op stap gaat dan kun je je altijd "verschonen".

Liefs Najet

@ Dunya is 1 jaar!@

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb 't vanaf week 23. Bij mij is het sindsdien niet meer geworden, maar wel vaker. Eerst was het maar een paar keer in de week, en nu is het elke nacht eigenlijk wel. Overdag heb ik er nog geen last van gehad, maar wie weet komt dat nog...

5. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb het vanaf dat ik 15 of 16 weken zwanger ben. De gyn zegt dat dat geen probleem is. Ook in het tweelingenboek staat dat het geen probleem is.

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb het af en toe sinds week 24......
    gelukkig nog niet heel vaak, maar ik werd wel een keer 's morgens wakker en had een vlek in mijn pyama en in het bed....

dat is gelukkig maar 1 keer voorgekomen tot nu toe

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb het helemaal niet.

8. BoBam

BoBam Niet meer actief

ik heb er nog geen last van, wel wordt ik s'nachts wakker dat mijn borsten echt heel erg pijn doen! Net alsof er bakstenen in zitten! AU!
    Maar ik heb s'nachts ook geen pyama ofzo aan dus maar als mijn borsten zouden gaan lekken dan zie ik dat zeker wel terug op het bed?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn borsten lekten een heel klein beetje, dan zag je 2 kleine puntjes in mijn bh en soms in mijn t-shirt. Als je niet zoveel lekt, zie je dat niet op je bed hoor. Als je veel lekt, is je bed nat ;) en dan merk je het vanzelf (ik heb toen Eva 8 weken was ofzo een keer zonder bh en kompressen geslapen in de veronderstelling dat ik niet meer lekte, wel dus, en niet zo'n beetje ook ;))

10. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Geen last van gehad tot nu toe.

11. Bojenna

Bojenna Actief lid

25 okt 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi,

Ik lek ook als een zeef vanaf ongeveer 20 weken :) Overdag gaat het redelijk heb dan ook idd compresse in mijn bh. Maar s nachts is een drama. Het lekt dan echt flink en wordt bij mij in ieder geval steeds erger.
    Met een bh aan slapen om compresse in te doen slaapt niet fijn, en zo blijven die dingen niet zitten pfffff Ach ja voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Succes ermee

Groetjes Bojenna

12. Secretstar

Secretstar Actief lid

Hier ook geen last van ;)

13. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    Ik heb het ook sinds een week of 2. Heb het inderdaad voornamelijk 's nachts en als ik onder de douche sta. Het ziet alleen niet uit als melk. Het is echt doorzichtig en een beetje plakkerig. Hebben jullie dat ook?

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

wanneer beging je melkproductie? ik bekijk regelmatig mijn borsten, benieuwd of er al iets verranderd... het enigste wat mij tot nu toe opvalt is dat ik een wit puntje zie in het midden van mijn tepel... weet iemand wat dit is? is dit een teken dat de productie al begonnen is en dat ik weldra ook last zal hebben van lekjes?

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja hier ook zo, en af toe een beetje wit/gelig, troebelig.. maar het verschilt dus. Ik heb het overigens pas sinds 2 dagen. Hoewel het straks vast lastig gaat worden, vind ik het nu wel even 'leuk' omdat het weer wat nieuws is van m'n lichaam :)

En misschien een tipje als je moet slapen met bh's: Kijk eens voor die naadloze van de hema.. dat voel je een stuk minder waarschijnlijk dan gewone bh's... En als je de pads er dan in kan plakken (ik weet niet of dat altijd zo is, maar in degene die ik heb, zit een plakstripje) dan blijven ze volgens mij wel redelijk zitten...

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is dus bij iedereen verschillend, sommigen al heel vroeg dus, rond de 20 weken, andere pas na de bevalling.. en zo zit er een heleboel tussen. Wit puntje: Velletje? droogte? Volgens mij had ik dit ook in het begin, ik wreef het voorzichtig weg.

17. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Ook ik heb er sinds 1,5 week last van. Maar niet elke nacht en ook niet veel! Ik merk het dan s'nachts met omdraaien dan heb ik het gevoel dat mijn tepel vastzit aan me laken, haha, maar als ik dan s'morgens kijk zie ik niks...
    Vanmorgen 3 kleine vlekjes op het laken, dus ik mag nog niet klagen hoor :)

Groetjes

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heb er helemaal nog geen last van gehad! (gelukkig hihi)

Deel Deze Pagina