Ontslagen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kid2009, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hallo Dames,
    Ik moet dit even kwijt ben bijna 6 weken zwanger en ik heb nu al gehoord dat mijn functie per 1 januari 2013 wordt opgeheven (als alles goed gaat +/- 6mnd na bevalling) ik baal!
    Kid

2. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Dat is zeker balen!!!! Maar je hebt dan gelukkig nog wel even om iets anders te zoeken, toch? Of heb je een functie waarin weinig werk te vinden is?

Kan me heel goed voorstellen dat het, vooral nu je net in verwachting bent (Gefeliciteerd overigens), beangstigend is!!

Ik heb het zelf iets soortgelijks meegemaakt; ik kreeg tijdens mijn bevallingsverlof (1 maand voor ik weer aan het werk moest) te horen dat ik niet terug hoefde te komen....Dan heb je iets minder tijd om een andere baan te zoeken......

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.247
    36.028
    113
    Balen, maar hier hetzelfde meegemaakt en alleen maar beter uitgekomen. Ik zou worden ontslagen toen ik 7 maanden zwanger was (verhuizing van het bedrijf naar het buitenland, maar niet vanwege de financiën). Dus ik heb gezegd dat ze mij pas na mijn verlof konden ontslaan. Dat hebben ze toen gedaan en ben uiteindelijk 5 maand na de geboorte van de jongste weer begonnen.
    Vond het heerlijk, lekker lang kraamverlof gehad.

4. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt Dames,
    Ik heb nog ruim een jaar min verlof uiteraard (+/- 4.5 maand), normaal gesproken prima de tijd om iets nieuws te vinden maar nu extra lastig om evt. met dikke buik te moeten solliciteren.. pff..

Maar idd ik geloof wel dat het uiteindelijk helemaal goed komt, maar nu BAAL ik even flink...

Kid

5. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik meen dat er zoiets bestaat als ontslagbescherming voor zwangere vrouwen. Dit zei mijn gynaecoloog twee weken geleden tegen mij, dat je als zwangere niet ontslagen mag worden.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.247
    36.028
    113
    @gerbera: dit geldt niet voor reorganisaties etc. en bovendien gaat het bij ts om ontslag 6 maanden na de bevalling.

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Klopt, je mag een zwangere niet ontslaan TOT 6 weken na haar bevallingsverlof.
    (vrijdag a.s. mag (moet) ik ook om mijn beeindigingscontract:(. Ik wordt dus ook idd 6 wk na mijn verlof ontslagen. Tijdens die 6 wk waar hij me niet ontslaan kan neem ik zelf verlof op (ga dus ook echt niet teurg naar mijn werk) en dan krijg ik ook nog 2 maanden ontslag vergoeding doorbetaalt en ben vanaf 1 aug 2012 werkloos (of ik moet voor die tijd wat anders gevonden hebben.)
    Hoe dan ook het komt vast. Diezelfde vertrouwen heb ik ook voor jou TS. Succes.

8. Noi

Noi Actief lid

2 jan 2011
    147
    6
    18
    Noord-Brabant
    Balen inderdaad!
    Maar... Zorgen voor morgen :) Ik snap dat het niet handig is nu je net in verwachting bent, maar zoals je zelf al zegt: het komt vast wel goed! Nog tijd genoeg om te solliciteren.

9. vissertje84

vissertje84 Actief lid

22 aug 2011
    199
    0
    0
    Hier nog zo'n verhaal. Vandaag gehoord dat ik per 1 maart 2012 3 maanden eruit moet:( Nog geen zekerheid op terugkomen. Ook nog niet verteld dat ik zwanger ben.

10. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    in mijn geval wordt ik ruim 2 maanden na mijn verlof niet meer verwacht, dus zwangerschap speelt hier geen rol t.o.v. ontslag (helaas!)
    maar goed.. heb gelukkig hele lieve collega's die me de dag door helpen, maakt het soms ook niet makkelijker:)

11. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    jij ook heel veel succes meid!

12. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Loopt je contract dan af? Vermoed ik wel, omdat je ook schrijft evt voor 3 maanden. Dus waarschijnlijk heb je 3 contracten gehad.
    Want als het tijdens een contract is moet je kenbaar maken dat je zwanger bent, want dan kunnen ze je dan niet ontslaan.

13. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    trouwens volgens mij ben je tot je 5e maand niet verplicht om te vertellen dat je zwanger bent..

14. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik word er niet blij van maar helaas ben ik bij mijn vorige zwangerschap van veel ellende en kwalen ervaringsdeskundige geworden. Ik kan over heel veel meepraten :(

mijn contract werd niet verlengd in de derde maand van mijn zwangerschap en stond dus ook op straat. Het uwv is erg lastig geweest tegen mij, ik moest 5 x per week solliciteren omdat de kans zo klein was dat ik ergens zou worden aangenomen. Dikke stress aan mijn kant dus. Moest ook iedere week opdraven. Voordeel was wel dat toen ik niet meer kon werken door behoorlijk erge zwangerschapskwalen, ik onder een andere regeling viel waar je na een aantal weken je volledige salaris weer ontvangt. Dus geluk bij een ongeluk want ik zat nogal knel.
    Voordeel achteraf vond ik dat ik maanden langer heb kunnen genieten na mijn bevalling omdat ik niet zomaar een baan had gevonden.

Deel Deze Pagina