Hallo Dames, ik heb op het moment een behoorlijk verkoudheid en misschien zelfs wel de griep...zo precies weet ik het nog niet... Maar wil eventjes vragen hoe jullie precies jullie temperatuur meten. Kijk als ik gezond ben en mijn neus niet dicht zit, doe ik het onder mijn tong, maar wilde het nu eventjes niet weten om mijn vruchtbare periode te vinden, maar om te kijken of ik naar de dokter moet of niet. Vraag is dus: Als je je temp. onder de oksel meet, moet je er dan een halve graad bij op tellen???? Weet ook wel dat rectaal het allerbeste is, maar dat doe ik echt niet graag...
onder de oksel vind ikzelf niet goed temperaturen en vaak klopt het dan niet. Ik doe het gewoon onder me tong
heb je geen oorthermometer? maar ik denk dat als je echt koorts heb je niet perse je mond dicht hoef te houden
Nee, oorthermometer heb ik niet, heb een gewone ouderwetse. Als ik mijn temp. meet voor de vruchtbare periode heb ik wel gemerkt dat het belangrijk is mijn mond goed dicht te houden, maar daar moet ook wel wat precieser getempt worden. Ik had 38.6 onder mijn oksel vanochtend, zal het vanavond nog eens onder mijn tond proberen en kijken wat er voor verschil is. Maar, tel je hier dan nog eens een halve graad bij op?? Alvast bedankt voor je reacties...
Ja, als je temperatuur onder de oksel op meet, moet je er 0,5 C bij optellen. Je moet overigens min. 10 min de termometer onder je oksel houden. Onder de tong moet je er 0,3 C bij optellen. (heb ik altijd begrepen).
ok dames...nou, dat is dus 39.1, en dat meteen 's ochtends vroeg... duik dan nu maar weer mijn bed terug in, en hopen dat het morgen beter gaat... Bedankt...XXX
meestal als ik koorts denk te hebben heb ik het meestal ook. Maar dan zou ik zoals de andere zeggen gewoon onder de oksel doen en 0.5 erbij tellen
Ook niet vergeten om je oksel eerst te drogen mocht je erg transpireren want dat geeft ook een andere uitslag. Zo te lezen flink beroerd zeg! Heel veel beterschap!
Als ik de temp moet meten bij mezelf dan doe i9k dat gewoon rectaal hoor. Blijft toch de meest acurate meting