géén werkervaring, nee vind je het gek...

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Het liefst willen ze mensen van 20, met HBO en extra cursussen, 5 jaar werkervaring en voor het salaris van een MBOer... Snappen ze nou niet dat veel eisen niet logisch zijn?

2. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Meis, niet de moed opgeven! Ik ben 3 jaar geleden begonnen met een avondopleiding in een andere richting dan het werk wat ik deed. Na 6 maanden ben ik begonnen met solliciteren, ondanks dat ik het diploma nog niet had. Ik ben ook diverse keren afgewezen, maar bij het eerste bedrijf waar ik écht langs mocht komen ben ik aangenomen!!!!

En waarom? Omdat ze juist iemand wilden hebben die nog nergens anders gewerkt had, zodat ze mij alles konden leren en als het ware konden 'kneden'. Inmiddels heb ik via het bedrijf ook al diverse cursussen gedaan en voel ik me als een vis in het water :D

Natuurlijk weet ik ook wel dat ik enorm veel geluk heb gehad, maar geef de moet niet op!!! Heel veel succes!

3. Maia

Maia Niet meer actief

ha ik ken het :( heb een WO opleiding, maar natuurlijk voor alle HBO/WO banen te weinig werkervaring (of in het verkeerde "vakgebied" opgeleid) en als ik dan maar solliciteer op een MBO baan (waar soms enorm leuke banen tussen zitten moet ik zeggen) ben ik te hoog opgeleid.

Dus ik doe ook geen werkervaring op.

Maar wat ik zou doen is blijven solliciteren. Heb ik ook gedaan, ondanks dat ik zwanger was, en inmiddels ben ik bevallen en heb ik ineens in 3 weken tijd 4 "aanbiedingen". Moet nog wel op alles een gesprek (eentje heb ik al gesprek gehad en ben ik naar het tweede gesprek onderweg)! Maar dit had ik niet meer verwacht. .Gewoon overal m'n CV achtergelaten en blijkbaar heeft dat toch wat geholpen. Hopelijk in elk geval want ik moet nog aangenomen worden :D :)

Je hebt natuurlijk nu ook de 'tijd' niet mee helaas :(

hopelijk lukt het snel wat te vinden.

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Maia: uit ervaring kan ik zeggen: pas op met te laag instappen. In het begin is elk werk best leuk en nieuw en ben je aan het leren maar als je ver onder je niveau moet werken, ben je na een jaar zo ontevreden dat je er overspannen van kan worden. Ik las laatst de term 'bore out' itt burn out. En als je eenmaal een label hebt, is het heel moeilijk om er weer uit te komen en op een hoger niveau terecht te komen. Echt, ik weet er alles van, doe voorzichtig!

Deel Deze Pagina