Gewoon naar je HA gaan hoor! Als iedereen maar een beetje zelf gaat zitten klooien met middeltjes van de drogist blijft zoiets genant omdat er nooit over gesproken wordt. Daarbij weet ik dat HA dit echt heeel vaak zien/meemaken. Tis ook niets om je voor te schamen, je kunt er niets aan doen!
Die andere... Met dat ox.....(?) spul erin, wat dat maakt juist dat ze krimpen. Het werkt inderdaad erg goed (het kost je wel een moment van gêne als je met dat spuitding mikt...zeg maar)
Ten eerste is het totaal niet genant, 78% van de moeders heeft er last van gekregen tijdens de zwangerschap of bevalling. en ten tweede kun je hier gerust mee naar de huisarts of het ziekenhuis. Waar ik ben geweest (diakonessehuis) hadden ze een aambeienspreekuur (zoveel komt het voor) Waar je gewoon heen kunt, ze bekijken je situatie en 9 van de 10 keer mag je ze chirurgisch weg laten halen op kosten van de verzekeraar. Heb ik ook laten doen na onze 2e. We dachten dat we klaar waren maar uiteindelijk wilde we er toch nog 1 bij. Niet zo handig want ik zit er nu weer mee Maar was er erg blij mee. Ik gaf aan dat ik mezelf er erg rot onder voelde bijv. tijdens het intiem zijn en ook het schoonhouden ervan. Ik had het gevoel dat ik het alleen schoon kreeg door het douchen dus had de hele dag een vies gevoel. Dat alleen was al reden genoeg om ze weg te mogen halen op kosten van de verzekeraar. Ze gaan nooit vanzelf weg dus als je jezelf er niet prettig onder voelt en je hebt er last van zal ik ze chirurgisch laten verwijderen. Alleen wel zeker weten dat er geen kiddo's meer bijkomen want het is geen fijne ingreep en je hebt er zeker 2 weken last van. Al met al zal ik het zo nog eens doen hoor.
oh en smeren met vanalles of laten krimpen door welke spray dan ook helpt niet. Misschien wel tijdelijk maar aambeien zijn bloedvaten die gezwollen zijn door de druk die erop komt of het persen. Laat je ze krimpen dan zijn ze er binnen no-time weer hoor. Dan kun je blijven sprayen of smeren... rotdingen!
Probeer je om te beginnen over de gedachte heen te zetten dat een aambei gênant is. Weet je hoeveel mensen met aambeien rondlopen? Wat betreft voeding: je zegt dat je veel drinkt en fruit eet. Ik weet niet wat jouw eetpatroon verder is, maar met 'alleen maar' fruit krijg je nog niet genoeg vezels binnen. Eet dus ook voldoende bruin brood en groenten (zit vaak meer vezels in dan fruit.) Als je merkt dat je ontlasting niet soepel is of dat je moet drukken, kun je je eetpatroon nog verbeteren. Houd je ontlasting ook niet te lang op. En zorg voor voldoende beweging (niet één of twee keer in de week heel fanatiek en de rest van de week op je krant zitten, maar zorg dat je dagelijks goed beweegt. Hoeft niet intensief te zijn, naar je werk fietsen, stukje wandelen stofzuigen en dat soort bewegingen zijn prima voor de stoelgang. Als je last blijft houden ondanks goed eten, regelmatig bewegen en eventueel een zelf-zorg-zalfje, zou ik toch naar de huisarts gaan. Ik durf te wedden dat iedere huisarts wekelijks mensen met aambeien ziet. Die kijkt daar net zo min van op als van een wrat of een griepje hoor. De huisarts kan kijken of hij het met sterkere medicijnen kan oplossen of dat het eventueel beter is om de aambei te verwijderen. (Alleen als het echt last er van hebt en niks helpt.) Ik heb zelf geen ervaring met die ingreep. Mijn oma wel en die baalde er gewoon van dat ze het niet eerder had laten doen. Je hebt er inderdaad nog even een paar dagen ongemak van en dan ben je er vanaf. Veel beter toch dan er mee rond blijven lopen?
Ik denk niet de zoutwateroplossing, ik denk de variant met xylometazoline... Wat ik er over heb gelezen in iedergeval. Gaan aambeien écht weg met Curanol zalf?
nee. Aambeien gaan nooit meer weg. Het zijn bloedvaten die door de druk groter geworden zijn en naar buiten komen. Met elke zalf of spray waar je een aambei mee laat krimpen of zelfs mee laat verdwijnen (wat me onlogisch lijkt) zal dat een tijdelijk effect zijn. Ze komen altijd weer terug zodra je perst of iets anders doet wat druk zet op je anus. (wat een raar woord is dat eigenlijk, anus...)
Ik heb ook een moeilijke stoelgang, wat bij mij goed helpt is geen melk meer drinken. Dus ook geen optimel enzo. Dat was al een heel verschil! Daarnaast ben ik een tijdje helemaal suikervrij gaan eten. En wat een verschil! Echt nergens meer last van. Ik zou het echt eens proberen had opeens nergens meer last van!
Jammer zeg Had goede hoop nadat ik de positieve verhalen over Curanol had gelezen Ik heb 1 kleintje, die ik al voor mijn zwangerschap had. De boosdoener is pds, wat ik al al mijn hele leven heb helaas... Wat jij ook schreef, voel me er ook vies door. Na het douchen was ik mezelf nog extra Nu heb ik bedacht dat als ik ga bevallen ze m'n aambei ook gaan zien Waar een mens zich druk over kan maken haha Haha anus, geen gezellig woord idd! Maar de alternatieven ervoor vind ik ook vreselijk
Wow wat veel reacties ! Ik ga dan toch maar maandag even langs de ha.... Ben anders bang dat het erger gaat worden. Jeetje, sommige verhalen van jullie... dat wil ik liever voorkomen Het gênante eraan vind ik de manier waarop je je aambei moet tonen, Ik zou mij er over heen moeten zetten... Bedankt voor alle tips! Heb er zeker wat aan. Groetjes Rojîn
Ik liet na veel moed verzamelen mijn aambei(en) zien en hij zei alleen maar 'tja,het zijn overblijfselen van aambeien. lekker goed smeren' ... Echt balen want ze zitten er al een jaar en gaan hoooogst waarschijnlijk niet meer weg. Ik heb nu rutin van solgar, ik hoop dat dat wat helpt. Curanol zalf en tablet hielp hier niets. Balen hè? En zeker dat je dan ook nog eens met de billen bloot moet
Dat met de billen bloot moet je je snel overheen zetten, hoe sneller je erbij bent hoe beter het te behandelen is. curanol smeren en slikken is vaak voldoende, laat je ze zitten worden ze weg gesneden en dan heb je meer last van. Ik moet om de 5 jaar ontlasting op darmkanker laten controleren, de 1ste keer schaam je je mega erg, na 3 keer denk je, het moet gebeuren beter dit dan darmkanker.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik had het ook na de bevalling... niets hielp totdat ik een tip op internet las over na het toiletbezoek (klinkt heel smerig en je moet goed je handen wassen daarna ) maar even de aambei naar binnen duwen... Ik heb dit 2 weken gedaan en nu zijn ze helemaal weg!!