Kom maar op met die zonnige zwembadjes groot klein of poedelbadje! Ps even een vraagje gelijk ook wat doen jullie in het water? Mijn moeder deed vroeger altijd een acheutje chloor maar ik hoorde dat dat dus juist niet goed is... ik ben van plan het water zoiezo vrijdagavond weer te verversen.. dus dan toch chloor tabletten kopen? Of een klein scheutje chloor
Dat vraag ik mij dus ook af, wat doen anderen in het water. Hoe houden jullie het zwembad schoon en hoe vaak ververs je het water?
Dit is ons zwembad. Wij hebben hem zondag opgezet. Ts ik kan je vraag niet beantwoorden. Wij hebben namelijk zelf een filter en ik gooi er gewoon chloortabletten in en tabletten voor de juiste ph waarde. Als je dat goed bijhoudt kan het zwembad weken blijven staan. Hoe het met jouw zwembad moet, weet ik niet. Bekijk bijlage 463582
Hier niks erin. Zelfde zwembad als TS Water gaat er nu in en zaterdagavond gaat het eruit Durf er nog geen chloor in te doen. Dochter hapt nog al eens water
Wij hebben nu nog gewoon een peuterbadje, met wat watersproeiertjes etc. Niet zo'n grote als die van jou. Wij zetten 'm op, vullen het bad en aan het eind van de dag wordt alles weer opgeruimd. Elke dag gaat er dus schoon water in en soms tussendoor op de dag ook nog een keer. T'is niet zo'n groot badje dus dat gaat prima, laten staan doe ik liever niet. Hier worden vaak spullen uit tuinen gehaald de laatste tijd, is bij ons ook al eens gebeurd dus dat risico loop ik liever niet. Als je iets in het water wilt doen zou ik voor chloortabletten gaan, dat lijkt mij de beste en veiligste optie. Ik zelf doe ik er niks in omdat er dus elke dag schoon water in gaat en soms vaker. Maar met zo'n groot bad zou ik dat idd ook niet doen, dus dan voor chloortabletten kiezen.
Dit is ons nieuwe vaste zwembad met alles erop en eraan, moet nog knap gemaakt worden maar we kunnen zwemmen. Wordt nu warm gemaakt door het zonnetje en de warmtematten op het tuinhuisdak en als het wat frisser wordt kan de verwarming nog aan...
Leuk al die grote zwembaden! Hier nog een schelpje dus niet zo spannend Wat ik me afvraag met die grote baden, hier in NL is nou niet echt 8 weken aan een stuk boven de 25 graden. Wordt het bad dan toch veel gebruikt en is het niet hartstikke koud water dan? Ik heb namelijk al enkele jaren een groot zwembad in de schuur in de doos liggen maar nog nooit opgezet Dan denk ik aan de hoeveelheid water die er in gaat (en dus de waterrekening) en dan vind ik het zonde als ik er maar 4x in heb gelegen ofzo.
Ik zet zelf het zwembad pas op als ik redelijk zeker weet dat het minstens een week boven de 25 graden wordt. Onder de 25 zet ik hem niet op. Als hij eenmaal staat zwemmen ze er ook weleens in als het minder dan 25 graden is. En echt koud is het bij ons niet, door de solarverwarming. Ze voelen het wel hoor, als het te koud is. Maar bij ons in de tuin in het snel warm, dus een verkoelende duik op z'n tijd vinden de kids heerlijk.
Helpt dat veel, zo een solarverwarming? Ik dacht dat ik daar slechte verhalen over hoorde (dat het dus niet helpt) maar dat weet ik niet meer zeker.
Hier ook een grote. Sinds gisteravond de Solar matten binnen. Ben benieuw of het water wat warmer word haha
Dit is de onze. Dochter is helemaal blij en wil niet meer in haar eigen bad terwijl daar een glijbaan en soort waterfontein bij zit.
Ons grote bad. Gisteren middag samen met dochter in gezeten. Net nieuw water ingegaan. Kan het weer opwarmen.
Ja het water is nu al veel warmer dan zondag. Maar ja met die warme zon zou het sowieso wel wat warmer zijn geworden. Maar heb wel het idee dat het werkt.
Vorig jaar is dit zelfde topic geopend met 'show je zwembad'. Ik was toen een kleine zeven maanden zwanger en had enorme koeienpoten. Had een foto geplaatst van mijn prachtige plastic 'afwasteil' die ik voor de voeten gebruikte. Dit jaar weer zwanger dus heb ik maatregelen genomen. Hij is nu nog aan het vol lopen. Straks lekker dobberen met mijn zoontje
Dat is echt veel te lang hoor met deze hitte! Je dochter kan beter een slok water met een beetje chloor binnenkrijgen dan van stilstaand water in deze bloedhitte. Zeker als je ze er een keer in plassen je krijgt allemaal bacterievorming enzo. Moet je echt vaker verversen. Of toch tabletten gebruiken.