hahaha, heerlijk dit. Mijn zoontje praatte nooit zo veel buiten de deur, maar nu steeds meer. Dus ook steeds meer 'leuke' momenten haha. Even denken hoor.. In de herfst was mijn zoontje overal eikels, kastanjes ed aan het verzamelen. Bij mijn schoonouders had hij een eikel van oma gekregen. Helemaal trots op zijn eikel onderweg naar huis. Staan we op de bus te wachten, loopt er een meneer een eindje verder op. Roept mijn zoontje echt keihard over straat: Meneer EIKEL EIKEL. (hij bedoelde natuurlijk; ik heb een eikel)..
O ja, nog eentje. We hadden onze dochter geleerd om wanneer ze moest hoesten haar hand/elleboog voor de mond te doen. Op een dag zitten we in de metro en hoest er even verderop een mevrouw. Roept ons kind heel hard: "Hand voor je mond mevrouw!!" Gelukkig kon ze er om lachen.
! Ik lig in een deuk om al die verhalen ! Even denken wat ik allemaal heb meegemaakt en nog niet heb verdrongen . Mijn dochter zei op de kleuterschool tegen haar vriendje dat papa een dikke piemel had, terwijl zijn moeder erbij was. Die moest erg lachen. Mijn zoontje als ukkie in het voorstoeltje op de fiets terwijl ik bij school stond te wachten met alle andere ouders keihard gillen dat zijn piemel niet goed zat. Laatst nog terwijl er een Chinees gezin naast ons stond, spleetoogjes maken en vrolijk roepen dat hij een klein Chineesje was. Hij vroeg ook eens wie er toch zo naar zweet rook en hij heeft ook wel eens gevraagd toen we in een rij stonden te wachten wie er een scheetje had gelaten.Mijn dochter als kleuter ook eens, staan we te wachten bij w.c.'s, zijn wij aan de beurt, roept ze keihard 'die mevrouw heeft gepoept! Die vrouw stond nog haar handen te wassen en de hele rij keek. Oh, mijn dochter ook toen ze nog een dreumes was. Ik sta bij de dierenarts, trekt ze opeens mijn t-shirt helemaal omhoog en zegt blij 'tieties! Mijn zoontje heeft er lang moeite mee gehad niet zomaar alles te roepen wat hij denkt. Niet alleen gênant, maar vorig jaar kregen 2 mannen op straat ruzie naast ons. Gingen slaan en schelden, roept hij keihard 'willen jullie eens niet van die gemene dingen tegen elkaar zeggen! Pfff, niet mee bemoeien.
De laatste was een actie van mijn dochter. Lopen door de supermarkt en ze roept heel enthousiast kijk mama Minions. Maar waar ik ook keek ik zag die dingen echt nergens. Dus neemt madam mij aan de hand om het me te laten zien. Loopt ze naar twee lilliputters en zegt behoorlijk hard Kijk dan mam ik zei het toch minions.
haha geweldig dit! onze dochter keer tegen een oude man die heel erg krom liep: "ga eens netjes recht lopen!" zo heel dwingend. arme man kon nauwelijks vooruit schuiven, vond ik wel wat sneu maarja. of bij een rouwstoet: gaan ze naar een feestje??
Stelletje bijdehandjes zijn het! Mijn dochter was een maand of 15, ze kon net lopen maar niet ver. We liepen in de supermarkt en opeens loopt ze naar me toe "maaamaa tieten!" Dat betekende mama tillen. Mensen om me heen moesten lachen. Vorige week vertelde ik dat verhaal aan een buurman waar m'n dochter bij was. Nadat ik zeg "mama tieten" trekt m'n dochter m'n shirt best ver omlaag en zegt super enthousiast "jaaaa daar mama's tieten".
Mijn schoonzus is een beetje bekend door dat ze mee heeft gedaan aan een TV serie. Ze ging met een andere vrouw die ook mee had gedaan aan die serie, live op Facebook zodat mensen hun vragen konden stellen. Ik was toevallig bij haar thuis en mijn dochter zat met hun live gedoe te bemoeien.. Dus uiteindelijk hadden ze mijn dochter erbij genomen op beeld, laat mijn dochter na een paar minuten een keiharde scheet.... Er keken rond de 1200 mensen dus die hadden dat allemaal gezien en gehoord.... En mijn dochter ging nog keihard na lachen ook haha 😩 😅
Mijn meeste genante kindermoment (of in ieder geval eentje uit de top 5) gebeurde toen mn jongste net een week of drie was. Ik ging toen voor het eerst met beide meiden naar de dierentuin in mn eentje. Mn oudste van bijna 3 was al een tijdje zindelijk, maar met poepen ging het nog wel eens mis. Op een gegeven moment zaten we in een restaurantje, zodat ik de baby even kon voeden en net op dat moment ging mn oudste ineens out of the blue onder de tafel zitten. Ik zag aan haar gezichtje dat er iets gaande was en toen ze op mijn verzoek weigerde onder de tafel uit te komen, wist ik het zeker... Ze zat onder de tafel te poepen (geen luier). Ik ben nog heel even doorgegaan met het voeden van de jongste en ben toen met lood in mn schoenen en een vuurrode kop met haar naar de wc gegaan. Volgens mij had gelukkig niemand door wat er precies was gebeurt. Ik durfde, gezien de enorme stank, niet met de tram of een taxi naar huis en zijn dus maar naar huis gelopen. Het was ruim een uur lopen.
Geen reserve setje mee? M'n zoon is nogsteeds niet poep zindelijk en krijgt het dus ook op school voor elkaar om om 11.55 te zeggen "mamaaaa ik heb poep!" Tsja, dan moet hij maar even wachten, maar op uitstapje toch altijd wel schone setjes mee. En anders maar de onderbroek weggooien en een luier aan oid.
Ons meisje ging eerst met mij continue mee naar de wc, met een jaar of 2. Toen was ik een keertje dus ongi. En riep ze 'papaaa mama bloeddd moet een pleister hebben' ik zei nee schatje mama is ongesteld. Paar dagen later ging ze weer mee naar de wc. 'mama nu niet gesteld?' Nee nu ben ik uitgesteld schatje. Ahha De maand erop weer ongi en weer weg zegt ze neee papa mama nu uitgesteld😂😂😂
De buurvrouw van verderop was overleden dus ik het simpel uitgelegd aan zoontje van die en of die dan een tekening wilde maken voor de buurvrouw die overbleef. Wij met tekening op weg en komen we de weduwe tegen met de rouwkaarten. Zoontje heel hard aanrennend he weet je mijn buurvrouw is dood en nu heb ik een tekening die ik haar ga hgeven.. Oeps
Hier heeft mn zoontje (ruim 2 jaar) een keer in het openbaar geroepen dat papa een grote piemel heeft. En hij heeft een keer in de wachtkamer over de man naast ons gezegd 'uufff, die meneer stinkt!!' Met bijbehorende gebaren. Ik kon hem geen ongelijk geven maar het was wel een beetje lullig voor de meneer in kwestie.
Mijn dochter tegen een mevrouw bij de AH op hoogglans fuchsia roze stiletto's met steentjes; Ohw, wat heeft u mooie hakjes aan! Mijn moeder vindt ze ordinair (ik denk niet dat ze weet wat ordinair betekent). ☺️
Op een luie ochtend zaten we in de sofa en mijn vriend gooit een kussen naar me. Ik gooi terug en we beginnen zo wat te ravotten in de sofa. Ons zoontje ziet dat, loopt weg, pakt zijn speelgoed zwaard (rubber) en begin op papa te slaan met het zwaard en roept: "papa, mama niet pijn doen". Wij hem uitleggen dat het maar vechten om te spelen was. Een paar uur later moest ik op controle bij de dokter voor mijn schildklier en zoontje moest mee. In de wachtkamer vraagt hij waarom we naar de dokter gaan want hij is toch niet ziek? Ik dus uitleggen (al 5x ervoor ook uitgelegd) dat we voor mama gaan, niet voor hem. Gaat hij een nadenkende houding aannemen en zegt dan ineens luidkeels: "...Ja.... Papa heeft mama geslagen en nu mama naar de dokter gaan want mama heeft pijn...Papa stout geweest....". En ik zakte natuurlijk door de grond...
Ja 2 dingen die ik mij nog heel goed kan herinneren - toen mijn oudste 2 was waren we op vakantie. Dochter gaat altijd met papa douchen en toen dus ook. Geen verschil met thuis, maar toch vond ze het nodig om heel hard in de doucheruimte te roepen: mijn papa staat in zijn blootje!!! - een keer bij intratuin terwijl het vroor buiten staan er bij de kassa van die bakken met losse ijsjes erin. Dochter vraagt om een ijsje, dus ik kijk haar aan en zeg gekscherend: "nu een ijsje eten als het zo koud is dan ben je niet goed wijs hoor" Ik zet mijn spulletjes op de kassaband, en in mn ooghoek zie ik (te laat) dat ze op een moeder met kindje afloopt die dus een ijsje krijgt....ze kijkt hen aan en zegt: mijn moeder zegt dat jullie niet goed wijs zijn
Mijn dochter riep laatst hardop in de kleedkamer bij peuterzwemmen: Mama moet je vandaag ook een snoepje in je billen doen? (Tampons noemt ze snoepje). Nee schat vandaag hoeft dat niet
Dochter van toen drie jaar; wij liepen in een galerie van een flat en er kwam een écht hele dikke vrouw in een rolstoel langs. Toen zei dochter Mama die mevrouw is écht heel dik he? Toen heb ik maar een gesprekje gehouden dat dat zo is maar dat die mevrouw daar misschien heel verdrietig van wordt als mensen dat steeds zeggen als ze voorbij rijdt. Dat snapte ze wel
Toen m'n oudste zoontje 2 was in de doucheruimte van een grote Italiaanse camping vol Hollanders : "mama heeft geen piemel! Ik heb een kleine piemel, maar papa heeft een heeeele grote piemel!!!" Ik hoorde uit alle douchehokjes gegniffel komen😂