Wie kan mij helpen met het volgende: 2 jaar geleden hebben wij een tafel op maat laten maken bij een lokale meubelmakerij. Deze tafel was bij levering niet naar wens, verkeerde hout en tafel was niet voldoende gedroogd waardoor hij krom trok en begon te schimmelen. Na lang gezeur hebben wij onze voorschot groot en deels teruggekregen, met de mededeling dat we het restant zouden krijgen als hij de tafel kwam halen. Na vele berichten van ons wanneer de tafel gehaald werd, maar loze afspraken gemaakt werden en hij dat ding niet kwam halen hebben we 'm in de schuur gezet. Daar staat hij nog steeds en inmiddels hebben wij er wel een andere bestemming voor. Echter stuurde de man van die tafel, laatst een bericht dat hij die tafel wilde halen, hier netjes op geantwoord maar van hem hier weer geen concreet antwoord op. Nu ben ik het dus zat en neig ik ernaar om die tafel te houden en dat hij dat restant van die voorschot mag houden. Alleen nu weet ik niet of ik dit kan maken en ben benieuwd of iemand weet of zoiets verjaard zeg maar.. nogmaals we zijn dus al 2 jaar verder
Ik zou niet eens meer op de berichten van die man reageren. Hij is zijn afspraak toen niet nagekomen en heeft niet het juiste product geleverd. Nu na 2 jaar zou hij er van mij in mogen stikken.
Hier ook zo’n tafel van vers hout....de bouten klappen er nog steeds met grof geweld af Ik zou mijn rechtsbijstand even bellen om zeker te weten wat mijn rechten en plichten waren. Dan kun je een hoop gezeur voorkomen.
Zou dat laatste niet zijn waar die op uit is? In de doofpot belanden zodat hij z’n geld kan houden? Ik had allang bij m op de stoep gestaan..
Ik zou ook even contact opnemen met je rechtsbijstand. Persoonlijk had ik dat geld allang opgeeist of hij nou de tafel haalde of niet. Aangezien het nu zo voortgekabbeld heeft weet ik niet precies wat je rechten/plichten zijn.
Ik zou ook rechtsbijstand raadplegen. Als je aangeeft de tafel te houden gaat hij wellicht nog zeggen dat je het geld wat je al terug hebt gehad weer moet geven..
Maar lees ik het goed dat hij uiteindelijk geen antwoord heeft gegeven. Je kan er nu toch voor kiezen zelf geen contact meer op te nemen en als hij jullie mailt/belt gewoon niets van je laten horen. Heeft hij ook 2 jaar lang gedaan. Kennelijk zitten jullie niet in zijn prio, dus haakt hij waarschijnlijk snel af.
Om wat voor een geldbedrag gaat het? Is dat niet gelijk/meer dan de kosten van het hout? Dan snap ik dat deze man de tafel niet komt halen...
Afhankelijk van wat de nieuwe bestemming is van de tafel en hoe graag je er alsnog van af wilt zou ik een bericht sturen met iets als: ‘het is nu x maanden geleden, graag willen we dat de tafel voor 1 juli opgehaald wordt, anders zetten we hem in de tuin als tuintafel.’ Hopelijk zal het besef, dat de tafel daar niet mooier van wordt, hem laten besluiten nu echt actie te ondernemen. Hem weggeven of naar de stort brengen kan denk ik niet, want jullie hebben nog steeds een overeenkomst. Zolang die niet wijzigt blijft de verplichting.
Update: tafel is opgehaald en wij hebben het resterende bedrag gekregen. Dit ging niet soepel maar eindstand is dat dat ding weg is en wij ons geld