Gênante tikkies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 13 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    :eek:
     
    Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh wat netjes, dat had ik echt niet gedaan:oops:
     
    Zonnebloem92 en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk dat die man dat tikkie heeft aangemaakt met zijn werkhandschoenen aan. Man, man, man... :roflmao:
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn zoon had hier afgelopen zomer een handje van die heb ik afgekapt onder de noemer, thuis kun je gratis eten en wil je buiten de deur eten betaal je zelf. Betaal wel zijn tikkies voor de kapper of als hij echt gepland uit eten gaat met vrienden.
     
    YellowEyes, Ieniemienies, Athina en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.920
    661
    113
    Vrouw
    Dit was eind juli.. vrij recent dus nog
     
  6. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb heel die app niet eens :rolleyes:

    Heb enkel een Tikkie ontvangen van Tele-2 omdat mijn mobiele abonnement niet afgeschreven kon worden :o:
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  7. SpringDing

    1 sep 2018
    72
    51
    18
    Vrouw
    geen tikkies, wel een dikke rekening omdat de buurvrouw vond dat wij onze heg moesten 'herstellen' en zij dat maar even op onze kosten planten heeft geplaatst op onze grond (zonder overleg) door haar veel te dure hovenier.
    Met een begeleidende brief dat ze graag een bedankje wilde voor het geleverde werk en dat we de rekening wel op tijd moesten betalen.

    uuuhhh say that again ?!
     
  8. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Omg wat een raar verhaal....maar kwam jjj op een dag thuis en was toen gewoon een deel van je tuin opnieuw aangelegd? En heb je haar inmiddels al gesproken erover?
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Zooooo.......
    En nu?
    Ik zou alle planten uit e grond trekken die op jouw grond zijn en die bij haar neerzetten...
    Met de vriendelijke mededeling dat je hier niet van gediend bent, dat het in overleg had moeten gebeuren, dat jij graag je heg zo er uit laat zien en dat zij zich vooral niet moet gaan bemoeien met jullie tuin en dat de rekening niet betaald wordt door jullie en dat ze die dus zelf maar moet betalen.


    Alleen dan iets korten met een andere, minder vriendelijke bewoording.
     
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    :eek::eek::eek:

    Zo die is niet goed zeg, hoe heb je gereageerd?
     
  11. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Wij hebben hier geen tikkies (wel een andere app waarbij je via de telefoon makkelijk geld kan sturen, maar dat gaat altijd vanuit degene die moet betalen, je kan dus niet iemand anders erom vragen).

    En gelukkig heb ik ook geen krenterige familieleden of vrienden die elke euro terugbetaald willen hebben.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Zooooo ik hoop toch zeker wel dat je die planten eruit hebt getrokken en voor haar deur hebt gegooid.
     
  13. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat is juist het "leuke" van die Tikkies, je hoeft je bankrekeningnummer niet meer door te geven aan een ander. Je maakt in je eigen bankapp het betaalverzoek aan, dit genereert een betaallink. Dat verstuur je dan bijv voor whatsapp aan degene (of aan de groep) die je geld "schuldig" is. Zij klikken op die link, gaan naar hun eigen bankapp en betalen dan het tikkie/betaalverzoek.
     
    Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Ja ik ben ook wel benieuwd hoe je daar mee om bent gegaan.
     
  15. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Geen tikkie, maar wel een vreemde ‘wilt u even betalen’-actie: in ons vorige huis hadden we een boom op de erfgrens in de voortuin staan. De boom werd wat te groot en was een erfenis van de vorige bewoners, dus wij wilden er eigenlijk al een tijdje vanaf. Omdat de boom echter ook van de buren was (zij hadden de boom samen met de vorige bewoners geplaatst) hadden we er nog niets mee gedaan, tot op een vrijdagmiddag de buurman voor de deur stond met de vraag wat wij er van vonden om de boom te verwijderen. Wij zagen dat dus ook zitten en we hebben voorgesteld om onze tuinman in te schakelen om dat te regelen. Dat vond de buurman prima en we zouden er even nader contact over hebben. De ochtend daarop werden wij om 7 uur (op zaterdag) wakker van een vreselijk kabaal. Wij keken in de tuin en daar bleek de buurman met een soort graafmachinetje in de weer met de boom. Hij zei dat hij het niet wilde afwachten en maar zo’n apparaatje had gehuurd en het zelf was gaan doen. Beetje vreemd, vonden wij, maar goed, moet hij zelf weten natuurlijk. Dus wij hebben aangegeven dat hij maar even door moest geven wat het graafmachientje had gekost, dan zouden we de helft naar hem over maken. Maar we hoorden steeds maar niets, dus na een weekje of wat kwam ik hem tegen in de tuin en vroeg ik hem nog eens of hij even wilde doorgeven wat we hem schuldig waren. Daarop zei hij ‘zoveel als jij wil’.

    ‘Uhhh’, zei ik, ‘nou, gewoon de helft van de huur voor dat apparaat toch?’. Waarop hij zei: ‘nou ja, ik heb er natuurlijk wel veel werk in gestoken.’

    Uhhhh, ja, dat doe je toch zelf maat..??? Wij wilde het onze tuinman laten doen, had de helft van de kosten geweest (want heeft zelf alle apparatuur), maar hij gaat zonder overleg zelf staan graven opeens. Mijn man zei daarop heel droog ‘de helft van de huur dus, laat maar weten hoeveel dat is’ en wandelde naar binnen :D.
     
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Zoiets zou mijn man ook kunnen zeggen :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Geen aanval op jou hoor maar zou je dat nou echt doen van die planten eruit trekken? Ik zie heel vaak mensen hier zeggen: ‘ik zou dit en dit en dit’
    Ik vraag me dan altijd af of mensen dat ook echt zouden doen?
     
    olleke en Zuul vinden dit leuk.
  18. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Ik neem dat soort uitspraken altijd met een korreltje zout :)
     
    Gewooniemand, MinnieMouse94 en Iertje81 vinden dit leuk.
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.901
    113
    noord holland
    Ik zou ze er ook niet uittrekken hoor :oops:.
    Wel zou ik aangeven dat ze ze er weer uit mag halen omdat ik niet ga betalen voor deze planten. Ik zou me dat niet in mijn schoenen laten schuiven, wat een rare actie :roflmao:.
    Aan haar dan dus de keuze, of geen geld of je planten maar in je eigen tuin zetten.

    Bij dat voorval met die tas met afgedragen kleertjes zou ik ook echt geen 50 euro hebben betaald. Meestal blijft zoiets dan nog even in de kelderkast staan omdat ik er teveel van onder de indruk was :roflmao:. En op t moment van 50 euro vragen zou ik de tas teruggeven en zeggen dat er niets van mijn smaak bij zit.
    Of als ik na een poosje de tas weer zie zou ik gerust kunnen vragen of ze er nog iemand anders blij mee zou kunnen maken of de tas anders weg mag. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik daarvoor 50 euro zou betalen omdat ik haar er niet mee zou willen confronteren :). Mooi altijd om die verschillen tussen mensen te zien.
     
    Iertje81 en Syane vinden dit leuk.
  20. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.166
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Onze dochter reed op vrijdag altijd met een vriendin mee naar sport wilde die moeder graag. Mijn dochter loopt ontzettend voor op school en haar dochter achter dus dan hielp mijn dochter ook met huiswerk. Andersom gebeurde het overigens ook dat wij het meisje meenamen of oppasten of ze mee bleef eten. Maar die moeder ging dan weer een ijsje kopen met de meiden, dan weer dit, dan weer dat. En kreeg elke keer een tikkie. Toen mijn dochter een keer niet kon kreeg is alsnog een tikkie want ze had er op gerekend dat ze kwam eten en ik liet het echt een week van te voren al weten.
    Heb het betaald maar sindsdien gaat mijn dochter niet meer mee.
     
    YellowEyes, Gewooniemand, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina