Gênante tikkies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 13 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Wat vreemd!!
     
  2. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.313
    113
    Maar jij kreeg dan een tikkie omdat die moeder had gedacht dat jouw dochter tussen de middag daar 2 boterhammen kwam eten?
     
  3. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Echt bizar om te lezen hoe mensen soms met dingen omgaan.
    Hier is mijn dochter een paar keer bij een vriendinnetje wezen hobbyen waarvoor die moeder best wat spulletjes had aangeschaft. Ik hoefde niks te betalen toen ik het vroeg.
    Ik heb nu wat gekocht om te hobbyen wat ongeveer ter waarde is van de spulletjes. Moeder vroeg of ik een tikkie wilde sturen maar dat ga ik uiteraard niet doen.
    Zo kan het toch ook? Het hoeft niet op een weegschaal toch?
     
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.299
    113
    Ik denk ook dat ik te mondig ben om iemand met zo'n trucje weg te laten komen. En is ook een principe kwestie dat ik me geen 50 euro laat aftroggelen voor iets wat ik geen euto waard vind.
     
    GossipGirlxoxo, spruitje80 en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.269
    113
    Ik denk dat ik daar ook wel mondig genoeg voor ben, maar ik heb geen idee, heb gelukkig geen mensen in mijn omgeving (meegemaakt) die zulke tikkies durven te sturen.
     
  6. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.299
    113
    Ja hier zakt m'n broek echt vanaf.
    Ze heeft toch geen brood weg hoeven gooien, dan haal je er wat minder uit de vriezer of eet je ze de volgende dag. Ze heeft geen enkele financiële schade geleden.

    @PenF Terecht dat je dochter daar niet meer heen gaat, met dat soort mensen ga je een keer gedoe krijgen.
     
    GossipGirlxoxo, Ieniemienies en Marsepein vinden dit leuk.
  7. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Dit... Mijn dochter heb een vriendinnetje en die nemen we ook vaak mee ergens heen. Afgelopen zomer is ze bijna 2 weken mee geweest camperen. Heb haar 50 euro mee gegeven zodat ze kon trakteren en voor de rest niks betaald. De volgende keer is het weer aan ons en nemen we dat vriendinnetje weer ergens mee naar toe.

    Met een andere vriendinnetje besloten we ineens Sinterklaas te vieren op de dag dat ze zou logeren. Heb aan de moeder gevraagd wat haar leuk leek en voor haar ook cadeautjes gekocht. Moeder wou graag een tikkie maar zei ook het is onze keuze :thumup:
     
  8. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    ik ben normaal gesproken ook van het om de beurt betalen van de uitjes waarbij je vriendjes meeneemt. Maar voor 2 weken mee op vakantie had ik toch wel gevraagd wat de kosten zijn geweest. Voor een gemiddelde camping betaal je per kind tussen de €5,- en €10,- per nacht in de zomer. Dat is dus al €70,- tot €140,- voor de campingplaats. Dan komen daar het eten en de uitjes nog bovenop. Dus €200,- ben je op zijn minst wel kwijt. Vind dat toch veel geld om de andere zonder overleg te laten betalen.
     
    Marti, Zuul en Gewooniemand vinden dit leuk.
  9. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ben het gedeeltelijk met je eens, ik zou het zelf ook altijd vragen/overleggen. Maar ik vind ook dat als je iemand mee vraagt, je eigenlijk zelf die kosten op je moet nemen (dat zou ik zelf ook altijd doen).
    Mijn zoon mocht vorig jaar met zijn vriendin en haar ouders mee op vakantie en uiteraard heb ik vooraf (meerdere) keren gevraagd wat ze daar voor wilden hebben. Ze wilden echt niks, dus heb ik mijn zoon wat geld mee gegeven om eens een keer op een lunch of een ijsje ed te trakteren en na afloop hebben wij ze mee uit eten genomen.
     
    hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.318
    12.013
    113
    Vrouw
    Dat vind ik persoonlijk iets anders.
    Vorig jaar is d vriend van onze oudste ook mee geweest toen we 1 week op vakantie waren. Dit jaar twee weken. En ook deze twee weken is hij mee geweest.
    Is niet eens in mijn hoofd opgekomen om daar geld voor te vragen.
    We hadden toch dat huis geboekt, ook zonder hem. En dat eten extra, ach geen probleem. Ik zie de vriend van dochter nu ook als onderdeel van het gezin, dus hoeft hij niks voor te betalen.

    Zouden we nu een heel dure reis gemaakt hebben met vliegtickets etc, dan had ik het misschien anders gevonden.

    Maar als een van mijn kinderen met een gewone vriend of vriendin mee zou gaan op vakantie zou ik wel vragen wat ik mee moet betalen.
    Maar persoonlijk zou ik geen geld vragen als ik iemand mee neem op vakantie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ze is ook al met ons mee op vakantie geweest zonder kosten ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik moest even twee keer lezen wat je er nou anders aan vond. Maar ik snap de verwarring. Mijn zoon was destijds nog (net) 10, dus "zijn vriendin", is gewoon een basisschoolvriendinnetje, niet anders dan een goede vriend zeg maar ;).
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  13. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Oké dames wat vinden jullie hiervan?
    Je gaat wat eten met een vriendin, jij rijdt altijd met je auto en haalt haar standaard op aangezien zij geen auto heeft. Je betaalt ook altijd zelf de parkeerkosten.
    Nu ben je bij de Mac gaan eten even snel snel tussendoor naar een afspraak en normaal gesproken betalen we meestal samen voor het eten. Echter bedenk ik me na vandaag dat ik ook weleens het eten alleen betaal als zij even geen gepast cash bij zich heeft, geen probleem!

    Heb zelf een salade genomen bij de Mac en zij een menu. Had geen cash bij me dus zij heeft betaald en stuurt me achteraf een tikkie.
    Ik krijg er toch een knoop van in m’n maag. Parkeren in Amsterdam voor een lunch kost al meer dan €10. Ik doe daar niet moeilijk over en ook niet over het betalen van eten. Ligt dit nu aan mij dat ik zo teleurgesteld ben over die tikkie ? Ik houd hier gewoon niet zo van..
     
  14. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Precies dit zijn (vind ik) niet attente mensen die gebruik maken van je. Ze is het gewoon dat je haar ophaalt en brengt en dat je alles betaald dus het komt niet eens mee rin haar op het aan te bieden. Maar dat zij dit doet zou voor mij nu wel meteen betekenen dat ik of niet meer ophaal, of dat ze mee gaat betalen voor ebnzine en parkeren. En dan kom ik misschien vol wrok over maar ik kan hier zooooo slecht tegen. Je verleent haar al zolang een gunst zonder iets terug te verwachten. Betaalt zij 1 keer iets wil ze het meteen terug... Bah.
     
    Ella1988, hummeltje5, Madelie en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Aangezien het een vriendin is zou ik niet van kwaadwil uitgaan. Ze heeft waarschijnlijk helemaal niet door dat de verhoudingen omtrent betalen nogal scheef liggen. Ik zou het dus met haar bespreken. Dan ben jij je rotgevoel kwijt en geef je haar een eerlijke kans om zelf ook dingen te gaan betalen.
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is inderdaad lullig, maar om verdere irritatie tegen te gaan zou ik het wel benoemen, zoals hierboven aangegeven. Misschien is ze zich er niet van bewust, dus je zou kunnen voorstellen om voortaan in ieder geval de parkeerkosten te delen.
     
    hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    Belachelijk
     
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.318
    12.013
    113
    Vrouw
    Haha ik snap het.
    Dochter en vriend zijn beiden 20. Hij is onze schoonzoon zegmaar. Niet gewoon een vriend van...
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wuut, gingen jullie met de Bentley van Limburg naar Groningen ofzo, dat je 80 euro benzine hebt verbruikt?

    Hier kan ik met 40 euro benzine 500 km rijden :eek:
     
    GossipGirlxoxo, cosdy, Zuul en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ja, ik vroeg me ook al meteen af hoe ver het dan wel niet rijden was en wat voor slurpauto het was....
    ik rijd zo’n 400 km per week tijdens schoolweken (school is exact 20 km rijden) en tank ongeveer eens in de anderhalve week en dan kost het me meestal 45 euro. Ik rijd wel een aygo ;).
     
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina