Gênante tikkies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 13 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nou echt precies dit.
    Het zou nooit in mij opkomen ooit aan ouders geld te vragen als ik hun kind uitnodig om mee te gaan. Als mijn zoon met iemand ergens mee naartoe mag vraag ik altijd wat de ouders van mij krijgen of dat ik iets moet meegeven maar dat hoeft nooit en dan geef ik mijn zoon geld mee om iets te trakteren al komt hij altijd met dat geld weer terug.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat een onzin had ze het in moeten vriezen ze wist het ruim op tijd. Als ze je dan toch liet betalen had ze die portie wel in een bakje langs mogen brengen had je nog iets voor je geld :roflmao:

EdN, hummeltje5, Vergeten en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Toevallig afgelopen week deze situatie meegemaakt. Ik ging met dochter na school een ijsje eten. Voor de ijssalon is een speeltuintje. Dochter speelt terwijl ik bestel en zie in mijn ooghoek dat er een klasgenootje met moeder aankomt om ook daar te spelen. Heb dus ook voor klasgenoot (na vragen aan de moeder) een ijsje gekocht. Toen het ijsje op was en ze uitgespeeld waren gingen we allen weer onze eigen kant op.

Boordevol vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

Precies en dat snap ik ook. Want als ik een kind mee neem en die heeft geld mee om te trakteren zeg ik ook altijd dat hoeft niet stop dat geld thuis maar lekker in je spaarpot.

hummeltje5 en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ja hier ook hoor.

hummeltje5 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Echt vol verbazing zit ik dit te lezen, hoe kan je zo zijn?? Zou voor mij klaar wezen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Nou eigenlijk wel een hele goeie! :roflmao:
    Als zij dan t lef heeft om geld te vragen voor een kindmaaltijd die een week vantevoren afgezegd is. Dan zou ze ook met dat maaltje in een bakje aan de deur kunnen komen, je hebt er immers voor betaald. Dat zou dus eigenlijk een appje terug moeten zijn met 'betaald! Wanneer kan ik t komen halen of breng je t even langs vandaag?'
    Oe jammer dat ik voor dit soort acties dan niet ad rem genoeg ben :o::D:roflmao:

Marsepein, Vergeten, lidu1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Deze vind ik in de situatie van een gezamelijk uitstapje eigenlijk niet zo. Zonder haar zou ik dat uitstapje namelijk helemaal niet maken. Als ik ergens heen ga en zij wil graag meerijden omdat ze geen vervoer heeft vind ik het zeker kloppen wat jij zegt, dan moet ik toch al rijden. Maar bij een gezamenlijk bedacht uitje vind ik dat anders.
    Normaal gesproken zou je dan bijvoorbeeld om de beurt het vervoer/parkeren op je kunnen nemen. In het geval maar één een auto heeft en de ander niet, komen die kosten dus altijd op één persoon terecht.
    Ik zou er zelf absoluut geen geld voor vragen, begrijp me niet verkeerd. Maar ergens zou ik wel balen wanneer de ander hierin nooit zou vragen of ze ook eens wat kan betalen. Dat ze het dus maar vanzelfsprekend vindt dat ik dat steeds betaal. En als je dan ook nog eens een tikkie krijgt voor iets kleins wat zij voorgeschoten heeft zou ik daar toch echt wel een naar gevoel door krijgen.

Marsepein, hummeltje5, Vergeten en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    :eek::eek:
    Wat erg! Die zijn in het voorjaar vast lekker van jouw geld uit eten geweest.;)
    Je hebt toch wel flink veel gegeten die vakantie?
    Vriend van dochter is hier regelmatig het weekend. Zal hem ook maar eens Tikkies gaan sturen :D

10. GossipGirlxoxo

Dat was het erge. Achteraf was het alleen voor ontbijt (kaas en zoetigheid mee uit Nederland) en een snoepje/chipje/toastje in het appartement. Schoonouders waren overdag bijna altijd op pad dus lunch moesten we zelf regelen en in de avond gingen we vaak met zijn 2tjes in restaurantjes dineren.

11. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Het is ook echt compleet debiel !

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.023
    14.679
    113
    Vrouw
    Oh wat erg.

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Maar dat zijn dus nog steeds jouw schoonouders, nu wel een goeie band met hun, of halen ze vaker dat soort fratsen uit?

hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Ik deed met een vriendin dat ik benzine betaalde en zij parkeerkosten. Zal vast niet altijd 50/50 zijn geweest maar wel delen in de kosten. Helaas is ze verhuist dus zie dr nog maar weinig

Marsepein vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Ben jij mijn schoonzus?

16. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Paar maanden geleden met mijn zus naar Gelderland geweest. 2,5 heen en 2,5 uur terug rijden. Mijn zus heeft geen auto dus werd sowieso mijn auto.
    Onderweg werd ik flink getrakteerd nog door mijn zus meerdere malen en de bezine kosten waren voor mij.
    Ik wou ook nog trakteren maar mijn zus verklaarde me voor gek omdat ik de benzine kosten al had :o:

Lexie74, 11131618, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Schoonmoeder was het vooral. Ze zijn 2 jaar na die vakantie gescheiden en met schoonmoeder sinds dien geen contact meer. Schoonvader is een goedzak die op alles ja en amen zei bij haar zolang het maar gezellig bleef.

18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Waarom verbaast me dat nou niet van jou :roflmao:

19. GossipGirlxoxo

dit soort situaties halen de tokkie in mij naar boven :oops::roflmao: ik ga van netjes naar tokkie net zo snel als max verstappen van 0 naar 100 gaat.

hummeltje5, Luna86, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Iedereen heeft een inner tokkie :D

spruitje80, GossipGirlxoxo en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina