Kan me niet voorstellen dat er genante tikkies bestaan, tenminste, als je er vanuit gaat dat een tikkie gebruikt wordt voor het terugbetalen van een voorgeschoten bedrag. Of dat nu 1 cent is of 1000 euro, je hebt het geleend of het is voorgeschoten en je hebt het gewoon terug te betalen. Maar dat is mijn (gok ik) impopulaire mening . Tenzij je het hebt over miscommunicatie en je dacht dat iemand trakteerde.
Niet gênant. Maar van die tikkies die van bijvoorbeeld €44,73 zijn ofzo. Maak er dan gewoon 45 van. Kan mij die paar cent schelen.
Als je iemand helpt met klussen in z’n huis, diegene eten besteld en je dan een tikkie krijgt voor je patatje mayo en frikandel, dst vind ik best gênant. Zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, maar wel zulke verhalen gehoord.
Ik ken tikkies niet want buitenland , maar ik vind het een heerlijke Hollandse uitvinding Grotere bedragen zoals uiteten gaan is het een super uitvinding voor, maar het gaat natuurlijk om die €0.93 tikkies natuurlijk
Wij lieten iemand onze auto lenen om te verhuizen tank zat ruim 3/4 vol. Kregen we een tikkie voor de benzine die zij getankt had, want ze had 'm helemaal vol gegooid, terwijl ze maar 50km gereden had. Ze had er voor 85 euro benzine ingegooid gaf ze aan, terwijl wij toen zo'n 70 euro kwijt waren aan een volle tank. Geloof niet dat we betaald hebben of ooit nog contact hebben gehad
Ja bijv als je met iemand naar bed gaat en een tikkie krijgt voor de condooms. of dat iemand je een kopje koffie brengt en je later een tikkie stuurt
Vandaag nog in die onmogelijke situatie gezeten. Had gisteren dochter haar kamer uitgeruimd. Van al het speelgoed waar ze niet mee speelt foto’s gemaakt en deze op locale fb groep gezet. Van 1 ding dacht ik, oh ik ken een moeder van school met peuter waarvan ik weet dat ze anti nieuw speelgoed is uit milieu oogpunt dus een foto gestuurd van 1 item met de vraag of het iets voor haar dochter is? Dat wilde ze graag hebben. Gisteren gelijk gegeven en toen zei ze stuur je wel een tikkie. Ik heb geen prijs afgesproken dus voel me dan opgelaten een tikkie te sturen. Heb elkaar gezegd dat ik dat doe als ik het niet vergeet (wat ik dus ga proberen als ze me niet helpt herinneren, anders weet ik ook niet wat voor bedrag ik moet sturen), en eigenlijk wil ik aan bekende geen tikkies sturen voor dit soort dingen.
Dan toch gewoon eerlijk zijn dat je al lang blij bent dat een ander kindje er weer blij mee is. Het is van haar fijn dat ze er al niet vanuit gaat dat het gratis is.
Denk inderdaad dat ik het zo ga oplossen als ze er nog over begint. Mijn “als ik het niet vergeet” was met een knipoog dus hoop dat ze de hint heeft gesnapt.
Dit dus letterlijk meegemaakt voor het Tikkie-tijdperk. En we reden er ook nog eens speciaal voor naar de andere kant van het land…
In Duitsland is het kennelijk ook een ding hoor, om betaalverzoeken te sturen! Ik had precies vorige week nog een ongemakkelijke tikkie. We waren uit eten geweest en zouden de maaltijd ieder voor zich betalen. Echter hadden we ook een fles water voor de hele tafel besteld. Dus ik benoemde dat we daar wel op moesten letten met betalen, want als iedereen alleen zn eigen eten zou betalen, zou die fles water natuurlijk onbetaald op de bon blijven. Toen ontstond er een korte 'discussie' over hoe we dit dan gingen doen. En één van de mannen (de Duitser, haha) zei toen: "joh die paar euro, dan betaal ik die wel gewoon voor de hele groep." Nou, best. Zo gezegd, zo gedaan. Dacht ik. Tot we die avond in de groepsapp een betaalverzoek kregen van... jawel... €0,75!!! Met het vriendelijke verzoek of iedereen dat even wilde overmaken voor de fles water Heb ik natuurlijk netjes gedaan, maar heb er wel even smakelijk om gelachen
Zou het volgende keer niet te moeilijk maken en meteen zeggen dat het niet hoeft, scheelt een hoop gedoe. Of anders desnoods een betaalverzoek sturen dat ze aan kan passen, kan bij Tikkie misschien ook wel?
Heb wel een zeer krentigere vriendin gehad die tikkie stuurde als ze mij uitnodigde om daar te eten. En dan ging t om 4 euro ofzo. Mens heb wat waardigheid was zo verbaasd! Je gast vragen om bij te dragen. Overleg dan even vooraf, dan had ik met liefde wat boodschappen meegenomen. Maar niet tijdens t koken 'dit kostte dit en dat en je mag de helft wel mee betalen' en ik kreeg gewoon een tikkie En dat terwijl ze wel tikkieloos bij mij at En nee ze was niet armlastig, ze verdomde t gewoon om een cent aan een ander uit te geven. Ze gaf mij tijdens de babyshower een setje hema sokjes en toen ze op kraamvisite kwam zei ze 'ik heb je al genoeg gegeven' en kwam met lege handen aan. Neem dan een reep chocolade ofzo of een leuk kaartje mee ipv die mededeling. Bleef ze ook nog 2 uur hangen.
Is al erg lang geleden. We gingen naar de snackbar. Zij bestelden en betaalden voor zich zelf. Dat deden wij toen ook maar.. achteraf bedacht in eigenlijk pas hoe raar dat was..
Oef ja dat snap ik wel! Nou ja, gênant vind ik niet per se, maar er had in ieder geval één partij duidelijk moeten communiceren. Ik snap wel dat je als hulp er vanuit gaat dat je het getrakteerd krijgt als je helpt in huis! Maar je kan ook niet in iemands portemonnee kijken is dan weer een kanttekening.
Dat, of als mensen echt blijven aandringen zeg ik dat ze wat lekkers mogen geven en wat mijn favoriete koekjes zijn