Nieuwe baan valt vreselijk tegen...

Discussion in 'De lounge' started by Nikita1981, Nov 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

Nov 25, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even van me afschrijven...

Ik ben in maart na 12 jaar mijn baan op een assurantiekantoor kwijtgeraakt door de crisis, en sindsdien druk aan het solliciteren.

Nu ben ik aangenomen op een ander verzekeringskantoor,waar ik nu 3 weken ben. In eerste instantie natuurlijk helemaal bij, ondanks bijna 2 uur reistijd per dag, en een stuk lager salaris, zelfs lager dan mijn WW uitkering. Ik was allang blij dat ik iets nieuws had.

Maar de werkwijze van dit kantoor klopt niet....de focus ligt alleen maar op het scoren van voornamelijk autoverzekeringen, alleen het zo snel mogelijk binnen halen is belangrijk, niet het advies aan de klant, of dit product wel bij hun past, etc. Het kantoor doet ook zaken met dubieuze autobedrijven die potentiële klanten aanbrengen tegen een vergoeding. In veel gevallen spreekt de klant zelf zeer slecht nederlands, en ook geen Engels. Er zijn ook extreem veel wanbetalers, die uit de verzekering worden gezet, maar dan gewoon weer bij een andere maatschappij worden ondergebracht die niets van de wanbetaalgeschiedenis afweet. Dit mag echt niet volgens de wet.

Ik heb ook al meerdere keren commentaar gehad van de baas, ik werk niet effectief genoeg, ik besteed te veel tijd aan een klant, ik sluit me af als ik een klant aan de telefoon heb, en wil dingen te goed uitzoeken...

Ik vind het zo moeilijk om hiermee om te gaan, ik moet nu dus verplicht de kantjes ervan af lopen en dingen afraffelen in plaats van de klant van een goed advies voorzien. Ik heb hiervoor 12 jaar op een kantoor gewerkt waar een goed advies en klanttevredenheid juist heel belangrijk was, en dit is ook een manier van werken waar ik me prettig bij voel en goed in ben. Waar ik nu werk is precies het soort kantoor waar ik altijd een hekel aan had en waarbij je eigenlijk niet je integriteit kan bewaren en dus moet werken op een manier die je tegen de borst stuit.

Doordat er geen oog is voor klanttevredenheid vliegen de klanten er dus net zo hard uit als in. Het is dus ongelooflijk stressen, invoeren, aanmelden, afmelden, beëindigen enz. Ik heb officieel 's ochtends en 's middags 10 minuten pauze en tussen de middag een half uur, maar het komt er gewoon niet van. Meestal eet ik rond 2 uur even tussendoor wat achter de computer tussen de telefoontjes door en ben ik blij als ik even tijd heb om naar de wc te rennen. De dagen dat ik werk ben ik rond kwart over 7 thuis en helemaal stuk.

Ik heb nog een week proeftijd, en hoop bijna stiekem dat hij niet verlengd wordt...ik heb in principe nog tot mei WW dus nog een paar maand om iets anders te vinden. Ik ga sowieso weer verder solliciteren, want op deze manier werken staat me gewoon heel erg tegen:(

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Als je salaris lager ligt dan de ww uitkering was ik er uberhaupt al nooit begonnen. Hoe graag ik ook weer zou willen werken.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jeetje wat naar! Denk je een goede keus gemaakt te hebben!
    Het klinkt mij echt als een loeshe (schrijf ik dat zo?) bedrijf, en dit lijkt mij niet prettig werken. Juist in deze tijd is er behoefte aan klantencontact en advies! Als jij niet kan leven met het idee er minder voor de klant te zijn en er dus de kantjes vanaf moet lopen zou ik zeggen stop want hier wordt je niet gelukkig van. Alhoewel dit natuurlijk een lastige keus is in deze tijd!

4. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

Nov 25, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verdien bijna hetzelfde als mijn ww uitkering, en wil graag weer werk voordat deze afloopt en een zo klein mogelijk gat op mijn cv en de verplichting van de wet om Permanent Actueel te zijn zoals het zo mooi heet.

Stoppen kan ik niet, als ik zelf stop kan ik niet terug in de WW en op het inkomen van mijn vriend alleen redden we het gewoon niet, dat is nieteens genoeg om alle vaste lasten te betalen. Ik zal dan eerst iets anders moeten vinden, maar dat valt nu niet mee. Bah, kan wel janken, heb het gevoel dat ik geen kant op kan.

5. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

Oct 29, 2013
    1,046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat het zo loopt. Heb zelf ook weleens voor bedrijven gewerkt waar ik totaal niet achter stond maarja.. het was wel werk. Kan je niet van hieruit verder zoeken? Nu heb je tenminste nog een baan en het is zomaar weer mei, tegenwoordig is dat niet zo lang hoor als je werk zoekt. Vanuit deze positie kan je wat relaxter zoeken dan als je in de WW zit. Sterkte iig.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik bewonder dat je toch gaat werken echt dat siert je! Maar meis wat een ellende! Gedver zo zou ik ook niet kunnen werken.. Kan je niet anoniem ergens een melding maken?

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,184
    6,581
    113
    He bah, wat erg lijkt me dit om zo de dag door te moeten zijn gekomen. Je zegt dat je hoopt dat je proeftijd niet verlengd wordt. Zou je daarom niet gewoon doen wat jijzelf wel wilt: tijd voor de klant, pauzes nemen en op tijd naar huis? En dan hopen dat je baas hier niet akkoord mee gaat?

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Als je echt weg wilt gewoon zo blijven werken als jij gewent bent en dan ontslaan ze je vanzelf/ of ze verlengen je contract niet.

Maar het het is inderdaad geen zuivere koffie waar je nu werkt..

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik zou dan gewoon steeds te laat komen en afspraken niet nakomen dan ontslaan ze je wel. Of anders ziek melden

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wat vervelend! Ik denk dat je goed moet nadenken of je hier inderdaad nog wel verder wilt. Succes!

11. EnKay

EnKay Actief lid

Oct 3, 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk is dat. En het kost ook zoveel energie als je ergens niet achter staat of niet in de bedrijfscultuur past. Ik zou persoonlijk weer ontzettend gaan solliciteren.

Sterkte!

12. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Kan je niet gewoon een gesprek aangaan met je baas en zeggen dat je niet wenst dat ze je proefperiode verlengen? Zo heb je dan toch recht op je uitkering. En als ze dat niet wensen zou ik m'n stoute schoenen aantrekken en zeggen dat je genoeg bewijzen hebt dat dit kantoor op een niet wettelijke manier zaken doet. Dat zou ze wel genoeg schrik moeten aanjagen...

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mijn man heeft dit gehad. De beste man scholt mijn man de huid vol en alles wat bij sol besproken was, was niets van waar. Optie 1 ontslag nemen maar dan geen ww meer krijgen optie 2 werk niet meer goed doen extra peukje gaan doen en zo niet door de proefperiode heen komen.

Laatste is gelukt. En had meteen wen hele andere man. Niet meer huilend thuis komen gestresst zijn etcetc.

Nog steeds blij dat we het gedaan hebben. Achteraf was dit heel normaal bij dit bedrijf en was daarom ook de jongen waarvoor man in plaats kwam weg gegaan. En nog een paar zijn hem voor gegaan

14. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

Nov 25, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn voorganger heeft haar proeftijd ook niet overleeft, morgen moet ik weer werken..

Ik ben wel van plan om voor het eind van mijn proeftijd het gesprek aan te gaan, en uit te leggen dat ik een goede adviseur voor mijn klanten wik zijn, en als dat niet binnen zijn bedrijfscultuur past dat hij daar wel rekening mee houd...of zoiets.

Tips welkom natuurlijk.

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou blijven rondkijken naar iets anders. Zeker ook omdat het zo "slecht" betaalt. Als je werkt, wil je immers wel loon naar werken (liefst ietsje hoger dan ww) en als je dan ook nog es 2 uur onderweg bent elke dag ...
    Moet het echt in 't verzekeringswezen zijn? Zijn er geen mogelijkheden binnen "gewone administratie" bijvoorbeeld?

Ik zou dus gewoon op alles wat een beetje in de richting zit solliciteren.

Je vlakaf laten ontslaan zou ik niet doen ... als je hen nog nodig hebt als referentie (naar een volgende job toe), kan je dat immers dan wel vergeten.
    Maar ik zou wel laten merken dat je de klant centraal stelt in je werk. Ontslaan ze je daarom, dan is het maar zo.

16. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

Nov 25, 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de afgelopen maanden al op van alles en nog wat administratief werk gesolliciteerd, maar daar heb ik geen diploma's voor, dus ook geen resultaat. Heb alleen verzekeringspapiertjes en 12 jaar ervaring..

En qua referenties, denk niet dat ik dit bedrijf op mijn cv toevoeg...

17. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik denk dat ze zoiezo eerder naar bedrijf zouden bellen waar je 12 jaar hebt gewerkt. Zegt toch wel genoeg dat je 12 jaar op zelfde plek hebt gezeten.

18. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Ik zou dit gesprek morgen aangaan. Hoe eerder hoe beter lijkt me. Misschien zegt hij dan wel dat je niet geschikt bent en dat je kan gaan...

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113

Helaas mee eens

20. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Pfff, lastig zeg. Ik zou ook proberen weer in de ww te komen of nu al opzoek naar wat anders en zodra je wat anders hebt wegwezen.
    Succes.

Share This Page