Wat ging jij nooit doen voordat je mama werd?

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi! Iedereen heeft altijd zijn mond vol over opvoeding, vooral voordat ze kindjes krijgen. Wat ging jij vooral wel of niet doen, wat toch anders liep?

Ik ging zeker weten geen chago zweterig monstertje worden tijdens de zwangerschap... Oops
    Ik ging geen speen gebruiken (dag 3 al)
    We zouden meteen aan tafel gaan eten (juist....) en we zouden elke dag ontbijten en wakker worden met een liedje en dansje (heel haalbaar, not)

En jullie?

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    met mijn eigen spuug even iets vh gezichtje wegpoetsen :)
    yakkie, en doe het toch weleens.

oh en ik geef soms makkelijk toe aan mijn principes als ik echt geen zin heb in een drama in bijvoorbeeld de supermarkt.
    Kies dan echt voor het gemak ipv kijkende gezichten ;)

Voor de tv eten :) , soms toch wel makkelijk als je alleen bent met 2 krijsende kinderen :p

en zo kan ik er denk ik nog wel wat bedenken....;);)

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Heel veel over mijn kinderen praten. Gelukkig hebben al mijn vriendinnen ook kinderen en weten dus wat het is...

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik zou altijd héél consequent blijven.
    Ja, tuurlijk, alleen geeft deze mama soms toch toe, omdat ze geen zin heeft in ruzie met een peuter. ;)

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    - Een speen geven
    - Niet mijn geduld verliezen met mijn kindje (gelukkig gaat dat een stuk beter de laatste tijd)

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zei altijd dat ik schijtziek werd van die moeders die alleen maar over hun kids konden praten......ahum. Nu doe ik het zelf.

ik zei dat mijn kinderen vanaf het begin in hun eigen bed gingen slapen.
    Mijn dochtertje van 2 jaar en zoontje van 3 maanden slapen al vanaf hun geboorte gezellig naast mij in bed........

Ik zei altijd dat mijn kinderen zich nooit zo strontvervelend zouden gedragen omdat ik dat wel kon voorkomen met een goede opvoeding. Inmiddels heb ik te maken met een dochtertje in de peuterpuberteit en geef ik haar soms maar haar zin om van het gezeur af te zijn.

dus ja........................

Hilarische topic :)

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dit zei ik ook altijd. Nooit dat ze bij ons zouden liggen, ben je gek! (ik heb nog een zusje van 7, toen ik de eerste kreeg 4, en wat had ik een kritiek op het feit dat ze nog bij mijn vader in bed lag :$) En je raad het al, de oudste wordt in oktober 4 en komt nog elke nacht ;)

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Borstvoeding geven.....ruim 2 jaar gedaan.

Lol hebben in de ballenbak ;)

9. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hmm heel herkenbaar ook! ik zou ze nooit in mn bed laten slapen, die van mij zouden alles moeten proeven en dus ook wel goed eten...
    en hier dus twee hele slechte eters en een hele slechte slaper maar verder zijn ze fantastisch lief :)

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

eigenlijk kan ik zo niets bedenken... misschien als er meer reacties zijn dat ik denk oooohja dat zei ik ook,

* ik zou een speen geven als het kindje zuigbehoefte zou hebben, ik wil absoluut geen duimen, maar vanaf 2 jaar is het klaar en over, en dit heb ik ook gedaan, huppa weg met de speen,
    dochter maalt er niet om die heeft nooit een speen gehad

* na 1 jaar geen spenenfles meer om uit te drinken hoe graag ze dit ook willen, dan houden ze maar op met drinken, als ze echt dorst hebben volstaat een tuit of beker ook, ook dit heb ik toegepast,

* ik zou ook elke dag opstaan met een liedje en een dansje en 9 van de 10 keer lukt dit ook ( kleuter en peuterliedjes van digitale radio upc haha echt leuk ! )

* ontbijten hebben wij nooit aan tafel gedaan vroeger al niet, dus ook dat gaat hier niet op, vond het altijd gezellig op de bank eten met ons gezin en dat doen wij dus ook bij onze kinderen

* slapen gebeurd in je eigen bed, en ook dit hebben wij volgehouden, alleen als ze ziek zijn mogen ze bij ons in bed,
    en in de ochtend als ze straks om half 7 of 7 uur komen en nog even half uurtje bij ons in bed willen liggen zal ik dat prima vinden.

o wacht nu schiet me toch te binnen, ik heb altijd gezegd als ze niet willen eten dan lekker niet, ik ga er geen strijd van maken en ik ga niet "voeren" ( zodra ze het zelf kunnen ;))

zoonlief is nu 2,5 en kan prima zelf eten, maar soms eet hij weken slecht achter elkaar en dan ga ik toch maar afleiden en "voeren" zodat er iig IETS binnen komt.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Eigenlijk is mijn mening over de opvoeding niet/nauwelijks veranderd. Ik doe het wel zoals ik het altijd al voor ogen had.

Maar ik zei inderdaad wel altijd dat ik nooit zo veel over mijn kinderen zou praten en dat doe ik dus wel ;). En ik zou ook nog gewoon naar feestjes en dergelijke gaan zonder de kindjes, maar dat doe ik eigenlijk niet.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ohhw leuk :p

Ik zou ze nooit snoepjes geven voordat ze 3 waren... en ook zou ik ze niet voor de tv zetten als ik moest koken of gewoon even rust wilde :p dat zijn 2 dingen waar ik wel op terug gekomen ben hoor!

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Het enige wat ik kan bedenken dat ik af en toe wat minder consequent ben dan ik dacht dat ik zou worden.

Maar ik riep altijd mijn kind komt nooit bij ons in bed of op de kamer te slapen en daar hebben wij ons ook aan gehouden want zoonlief heeft nooit bij ons geslapen en ben blij toe.

Speen krijgt hij alleen tijdens het slapen en verder zo snel mogelijk afleren dit is ook zonder problemen gegaan.

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dat ze op hun eigen kamer zouden slapen meteen ( ehmmmmmmmm)

niet zoet houden met de tv ( ehhhhmmmmmmmmmmmmmm)

dat was het wel

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nooit antwoorden op de 100.000ste keer "waarom" met
    1 "daarom"
    2 "omdat ik het zeg"
    Yeah right ;)

Nooit met mijn duim in eigen mond steken en wangen schoonmaken...ahum **:)**

Niet zo'n moeder worden die heel veel praat over haar kindjes...**Maar ze zijn zo leuk en zo lief**

Verder waar ik me echt aan hou:
    - wil geen kind wat praat met de speen in de mond
    - niet bij ons in bed slapen, tenzij ze ziek zijn natuurlijk!!!

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou veel gaan voorlezen, al van jongs af aan.

Maar zoonlief vindt een verhaaltje lezen helemaal niet leuk, hij wil gewoon lekker driftig van de ene bladzijde naar de andere bladeren of alles kapot scheuren.. dus ik heb alle mooie sprookjesboeken die ik al gekocht had toen hij nog een babietje was maar eventjes bovenop de kast gezet.. mijn tijd komt nog wel.

Ik zou hem niet teveel tv laten kijken en hem vooral niet voor de tv planten om even rust te hebben. Nu denk ik: lang leve die babyTV dvd's, dan kan ik tenminste even rustig koken! En als we thuis zijn staat de tv eigenlijk altijd wel aan.. het eerste dat hij doet na thuiskomst is de knop van de tv aanduwen... oeps..

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik moet zeggen dat ik voor 99% de dingen doe zoals ik me had voorgenomen, gelukkig. Ik ben zo streng als ik had voorzien, maar ook tegelijk zo 'leuk' als ik had gehoopt.
    Er is 1 ding dat ik anders doe dan ik had gedacht: ik laat mijn zoon toch niet huilen, al had ik vooraf gedacht dat ik dat wel zou doen. Vond het altijd maar raar, als mensen altijd maar naar huilende kindjes toegingen, want ze zouden toch vanzelf wel in slaap vallen? Daar ben ik heeeeeel snel op terug gekomen :D

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh en ik hoor mezelf weleens dingen zeggen als 'kijken doe je met je oogjes, niet met je handjes' en 'er zijn kindertjes op deze wereld die bijna geen eten krijgen dus..'

En dan denk ik: aaargh ik klink als mn moeder! ik had me altijd voorgenomen die dingen nooit te zeggen!

19. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Ik zou NOOIT maar dan ook NOOIT een overbezorgde moeder worden...:)

Is me vooralsnog gedeeltelijk gelukt, ik ben niet bang voor vallen, stoten en al die andere dingen (ongeschonden je jeugd doorkomen lukt toch niet) maar ik ben wel overbezorgd op het gebied van vochtinname. Voeding maak ik me niet druk om maar ik heb dan ook een flinke dochter ;) maar vocht oh man, daar zit ik bovenop, gek word ik er zelf af en toe van.

20. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje is 13 maanden dus ik kan nog niet echt zeggen of alles lukt wat ik bedacht heb maar volgens mij gaat het toch allemaal goed!

Aan tafel eten wilde ik persee, gebeurd ook.

Een speen heb ik nooit moeilijk over gedaan dus die krijgt ie als hij naar bed gaat. Overdag ook wel..

Het slapen bij ons heb ik gezegd in het begin maar snel naar eigen kamer en dan als ze ziek zijn.. Meneer ging met 5 maanden naar zijn eigen kamer en wil ook echt niet meer bij ons slapen.

Verder als hij iets niet mag dan mag hij dat niet en als hij dan moet huilen heeft hij pech.. Nee is nee in mijn geval!

Deel Deze Pagina