krampen

Discussie in 'De lounge' gestart door stamper, 15 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Even een vraagje Levy heeft s avonds last van ( denk ik krampen ) , hij word dan erg boos en trekt zijn beentjes op . meestal is dat na de fles van 19:00 tot de volgende fles . als ik hem bij me hou en zijn ruggetje bol hou dan is het goed . Maar de hele avond bij je houden is ook niet echt lekker voor mezelf . Ik heb al die druppels van vsm maar ze helpen niet echt . Nou vroeg ik me af of ze in een draagzak ook rustig worden . en of iemand daar ervaring mee heeft .
    Levy heeft gisteren van 19:30 tot 01:00 gehuilt .

    groetjes yvonne
     
  2. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hoi Stamper,

    Misschien een andere tip wat je nog kan proberen is om wat venkelthee (niet te sterk) te maken. Deze beetje laten afkoelen, maar ook weer niet helemaal koud geven. Dit heeft mijn 2 meiden altijd goed van de krampjes afgeholpen.
    Toen we een keer in het weekend geen thee meer hadden hebben we water afgekookt met wat ietsiepietsie suiker erin, dat ook wat laten afkoelen, en hielp ook heel goed.
    De draagzak daar kon ik haar (alleen de jongste heb ik een draagzak voor gehad) alleen mee stilhouden, t verhielp niet haar krampjes, en op t moment dat ik dus dacht dat t over was en ik haar weglegde, begon het hele drama weer overnieuw. Je kan t natuurlijk altijd proberen, niet geschoten is altijd mis.
    Hoop dat Levi er snel vanaf mag zijn, want wat zijn ze dan toch arme zieltjes he, en je voelt jezelf zo machteloos. Succes ermee!!!!

    Groetjes van Angela.
     
  3. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi angela

    Ik ga het proberen , en gaf je die venkel thee voor of na de voeding .
    en deed je het in de fles of op een theelepeltje geven .

    groetjes yvonne
     
  4. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Gewoon in een flesje Yvonne...

    Je kan ook een speciale houding aan nemen.
    Je moet je kindje dan op de volgende manier vast houden.
    Met zijn buikje op jou arm en dan zijn gezichtje in je hand.
    Dan kan je met je andere hand over zijn buikje wrijven.
    Hielp bij mijn dochter erg goed.
    Het is even wennen om je kindje zo vast te houden.

    Er bestaat ook een olie die je om zijn navel kan smeren.
    Kan je bij de apotheek halen. Weet nog of elke apotheek dat heeft.
    Bij ons in ieder geval wel. Mocht je er meer van weten, stuur me maar een pb'tje.

    Succes!!!
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Isa heeft hier ook vaak last van gehad. Ik gebruik nu Cinababy van VSM. Is een homeopathisch middel dat je gewoon bij elke drogist kan halen. Kan geen kwaad, heeft geen bijwerkingen. (Je baby mag het gewoon al hebben, is niet te jong.)
    Wanneer het echt heel erg is, kun je 3 druppeltje op een speentje in zijn mondje doen. Dat doe je dan om het uur.
    Is het over, dat kun je dit 3x per dag doen. Ik doe het dan vlak nadat ze haar flesje opheeft.
    Knietjes naar de buik optrekken helpt ook wel een beetje. Ik geef haar vaak een speentje, daar sabbelt ze dan af en toe heel driftig op, wanneer ze zo'n pijn heeft. En een beetje heen en weer wiegen wil dan ook nog wel eens helpen. Maar het is heel vervelend wanneer ze zo'n pijn hebben.
    Er zijn ook cursussen babymassage, ze leren je dan op welke manier je het buikje heel langzaam kunt masseren om de krampjes te voorkomen.
    Maar sinds ik Cinababy gebruik, gaat het eigenlijk hartstikke goed. Ik gebruik het nu 3 x per dag, uit voorzorg. Ik was er laatst een dagje mee gestopt, en prompt kwamen 's avonds de krampjes weer.
    Op het consultatiebureau zeiden ze dat het helemaal geen kwaad kan, wanneer ik hier nog een poosje mee doorga.
    Eens in de zoveel tijd moet ik de voeding weer verhogen en dan heeft ze er na een paar dagen gewoon last van. Dan ben ik blij dat ik het in huis heb. (Samen met een paar speentjes, die ik gebruik om het in haar mondje te krijgen.)

    Misschien heb je hier wat aan?
    Succes in ieder geval, met wat je ook gaat doen. Ik hoop dat de krampjes in ieder geval snel over zijn, want er is niets zo erg als je kleintje die van de pijn vertrekt.
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn zus doet altijd rooibosthee door de melk heen. Dat werkt ook goed tegen krampjes volgens haar.

    Pim
     
  7. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hoi Yvonne,

    Ik gaf het gewoon steeds op het moment dat ik zag dat het eerste krampje er was. Na het flesje met venkelthee, duurde t meestal nog maximaal 2 of 3 minuutjes en dan hadden ze geen last meer. Op een gegeven moment merkte ik wel dat er een bepaalde tijd was waarin ze altijd last hadden van krampjes (weet niet of iedereen dit heeft), maar daarom wist ik op een gegeven moment toen ik dat in de gaten had, hoelaat ik de venkelthee moest geven om dan de krampjes voor een groot deel te voorkomen.
    Je kunt t dus voor jezelf eens bijhouden om zo een patroon te ontdekken, als dit er al is, want bij andere mensen die ik ken met kindjes was er geen patroon in.

    Heel veel succes en sterkte ermee.

    Groetjes van Angela.
     
  8. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi allemaal

    Ik ben nu een beetje aan het bij houden waarneer hij het meeste last heeft maar meestal is dat toch s avonds .
    ik heb cinababy gehaald en venkelthee . met de druppels van cinababy ben ik nu bezig . Ik hoop dat het werkt , maar gisteren had ik wel het idee dat het werkte .

    En als levy kramp heeft en we hebben zere armen van hem vast houden met zijn buik op je arm , dan leggen we hem in het voedings kussen , en dat werkt ook wel aardig .

    in ieder geval bedankt voor jullie tips

    yvonne
     
  9. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Gelukkig dat het werkt, dat is toch het belangrijkste he.
    In ieder geval nog heel veel plezier met Levi gewenst en vele niet-krampjesavonden ;) toegewenst.

    Groetjes Angela.
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Ik weet niet hoor maar jasper had heel veel last echt de hele dag.
    Mij is verteld dat je venkeldruppels kan geven dat mag maar 3 keer per dag.Nu wil jij en druppels geven en venkelthee wat je ook niet onbeperkt kan geven.
    Ik zou 1 van beide geven en dan beetje thee zetten ( rooibos) en dan de voeding ermee klaarmaken.
    Als het alleen savons is van 1 voeding misschien is een draagzak iets voor je kleintje die kun je in de box hangen dan ligt ie ook rond en jij hebt je handen vrij. Je kan ook nooit alle krampjes weghalen ik hoop dat het wel lukt natuurlijk.
    Jasper huilde de hele dag van de krampjes tot ie 3 maand is en het is nu heel veel minder nu soms nog even kort :)

    Ik hoop dat het werkt
     
  11. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Ik heb de oplossing gevonden ik ben van voeding overgestapt . Van kruitvat naar friso en het gaat nu een stuk beter . En ik heb een speciale fles tegen darmkrampen van bfree.

    yvonne
     
  12. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Geweldig Yvonne!!! :D
    Ik ben echt blij dat t nu beter gaat met Levi, hopenlijk blijft t nu zo he.

    Groetjes Angela.
     
  13. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    fijn dat het nu al beter gaat met je kleine, mijn zoontje heeft 3 manden ontzettende krampen gehad en uiteindelijk hielp er helemaal niets,

    ik zou ook niets door de voeding doen, dan is er de kans dat ze daarna niet meer willen drinken (als ze het vies vinden) heeft mijn schoonzus gehad.

    ik heb ook ng de goede tip gehad om je water op te warmen in de magnetron en daarna pas de voeding erbij te doen,
     
  14. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hey Yvon hoe ist nu met Levy ?

    Gaat het nog steeds goed op de andere voeding?
    hoor trouwens van veel mama's dat de kindjes veel met krampjes te kampen hebben met die kruidvat voeding :(
    goedkoop wordt zo duurkoop maar dan geestelijk ;) je humeur vanjezelf en toestand van de kleine dus hihi
     
  15. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi debbie

    Het gaat echt super mer friso comfort .Hij krijgt om 20:00 de laaste fles en hij slaapt door tot 07:30 .

    groetjes yvonne
     
  16. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat lekker joh

    cailtin ben ik nu ook aan het veranderen kwa tijd
    22.30 laatste flesje ipv 24.00
    want ze slaapt dan tot 10 uur dus kan wel even vroeger :)
    ben benieuwd hoe ze het gaat doen
    dus ik ben der van tusse tis 22.30 hihi
     
  17. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi debbie

    en hoe is het gegaan

    yvonne
     

Deel Deze Pagina