Ga ik dit alleen kunnen?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door kruimel287, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0

Het is zeker spannend en als je het alleen moet doen natuurlijk dubbel zo spannend!
    Waarom werd je overgedragen naar het ziekenhuis?
    Ik ga zeker eens bij de wibra en zeeman kijken, maar ga dat pas doen als ik voorbij de twaalf weken ben. Heb alleen een knuffeldoekje gekocht :)

Ik wil absoluut weten wat het wordt! Als ik alleen nu aan een baby denk is dat steeds een jongen, dat gevoel heb ik, had jij dat?

2. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was zelf niet zo happy bij de vk. We hadden geen click. En omdat ik een hogere bmi heb mocht ik kiezen. De keuze was snel gemaakt:zhuis.

Ik heb zelf niets gekocht tot de 12 wkn echo. Toen ben ik gaan kopen. Na de 20 wkn echo op 8 mei kon ik gericht kopen!!

Ik zal eerlijk zijn. Ik had de voorkeur voor een meisje. Geen gevoel maar een voorkeur. Met de 12 wkn echo werd er ook gezegd dat het een meisje was. Ik hield dat in mijn achterhoofd maar had niet het gevoel meisje of jongen. Tot de avond voor de 20 wkn echo. Toen had ik opeens het gevoel dat het een jongen is. En dat blijkt ook zo te zijn.
    Alles was welkom geweest en ik ben allereerst blij dat het gezond is en ten tweede ik ben heeeeel blij met een baby!!

Ik ben tenslotte geen 18 meer en er zijn zoveel vrouwen die of niet of moeite hebben met zwanger worden dat ik mij heel goed realiseer hoe gezegend ik ben met deze baby.

3. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0
    Ziekenhuis lijkt mij ook fijner, had daar een hele fijne gyn.
    Er is ook helemaal niets mis met een voorkeur hebben? Als ik mocht kiezen zou ik waarschijnlijk ook voor een meisje kiezen, maar als het een jongen blijkt dan ben ii er natuurlijk net zo gelukkig mee! Voel me idd gezegend omdat ik weet hoeveel mensen moeilijk zwanger worden.

Hoe konden ze eigenlijk bij een 12wk echo zeggen dat het een meisje was? Dat is toch pas te zien bij 20wk?

Hoor je nog wel ooit wat an de vader? Of echt verdwenen?

4. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Ik dacht zelf dat het vanaf 16 wkn te zien was. Haha. Maar ze zei dat en ja aangezien het mijn eerste zwangerschap is,ging ik ervan uit dat die mevrouw wist waar ze het over had.

Nee van de babys vader nooit meer iets vernomen. Hij wilde de baby niet en zei dat hij nooit meer iets van mij wilde horen. Dus van mij hoort hij niets meer en hij heeft mij ook nooit meer gecontact.

Ik heb wel besloten hem een sms te sturen als ik ben bevallen. Ik wil mijn kind in zijn ogen kunnen kijken en zeggen dat ik mijn best heb gedaan om zijn vader in te lichten. Ik denk zelf dat hij geen enkele reactie zal geven op mijn sms.

Het doet pijn dat mijn ex ons zo laat zitten en gewoon zegt ik wil het niet en hup klaar hij gaat verder met zijn leven. Hoe kil en harteloos kun je zijn? Je weet dat er een vrouw rondloopt met jouw kindje. Hoe kun je dat negeren?? Maar ik ga mijn kind niet opdringen. Mijn kind verdiend iemand die zelf in zijn leven wilt zijn. Niet omdat het moet.

Mijn ex heeft geen idee wat hij mist. Hij moet ermee leven dat er een kind van hem rondloopt die hij niet kent en die hij negeert. Ook al lijkt het alsof het hem prima afgaat. Onbegrijpelijk!!!

5. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0
    Harteloos en gevoelloos. Ik snap ook niet dat mensen dat zo kunnen, die wetenschap spookt toch altijd doe je hoofd?
    Zo lang jij inderdaad voor je gevoel maar hebt gedaan wat goed is en je altijd jezelf in de spiegel aan kan kijken is het goed toch? Het is zijn grote verlies wellicht komt hij zichzelf nog eens tegen.. Eikel.

Zijn er bepaalde dingen waar je nu nog om piekert?

6. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb 10 dgn geleden een huis gekocht. Enorm spannend. Waar ik me druk om maak is de verhuizing en dat ik alles op tijd af krijg. Ik krijg de sleutel met 29+4. En ik wil een nieuwe keuken en vloer. En alles moet geschilderd worden.

En er zijn dagen dat ik echt verdrietig kan zijn om hoe alles is gelopen. Dat ik niets kan delen met mijn ex. En hoe ik straks de vragen van mijn kleine moet gaan beantwoorden.

7. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0
    Ik was in slaap gevallen ;)

Wat spannend je nieuwe huis! Wel heel fijn om er zo saampjes in te beginnen, maar geloof best dat je nog veel moet doen en regelen en het een extra lading stress met zich meebrengt. Zijn er wel fijne mensen om je heen die je helpen en steunen?
    Sommige dingen snap ik helemaal die verdrietig zijn. Je kan niet lekker samen keuvelen over je kindje en samen met je lief alles beleven enzo. Ik weet nog dat ik mijn eerste echo foto in een hoesje geschoven kreeg met voorop de tekst: "Ons geluk" toen dacht ik: ik wil een kaartje waarop staat: "Mijn geluk" haha
    Vragen zul je vast en zeker krijgen, maar zoals we gister al zeiden; zo lang je alles hebt gedaan wat in jouw macht ligt dan is het goed en valt er jou niets te verwijten...

8. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Gelukkig heb ik lieve familie en vriendin maar ik moet alles alleen beslissen. Wat ook wel positief is(geen discussie) maar ook veel stress.

Ik had bij de vk al die vragen over mijn ex. Pfff. Ging echt met een klote gevoel weg. En idd de echo's zijn ook jammer dat je die niet kunt delen.

Maar zoals de naam en geboortekaartje kiezen is heerlijk om alleen te doen. Haha. Vooral omdat het bij mijn ex de traditie is dat zijn moeder de naam van ons kind zou bepalen. Moet er niet aan denken!!!

Als iemand tegen mij een jaar geleden had gezegd dat ik over een jaar zwanger zou zijn en een huis zou kopen,had ik die voor gek verklaard.

Vriendinnen maar ook collega's vragen regelmatig of ik nog wat van mijn ex heb gehoord. En dan moet ik dus nee zeggen wat mij wel pijn doet. En ik zie ook het onbegrip bij mensen. Ik kan ze helaas alleen maar gelijk geven. Ook ik begrijp hem niet. Hoe kun je zo iemand uit je leven schrappen en doorgaan met leven?? Hoe kun je slapen??

9. kruimel287

12 feb 2012
    86
    0
    0
    Hey meis,

Fijn dat je je familie nog hebt, ik heb die helemaal niet en dat vind ik wel verdrietig, wel goede vrienden :)
    Goed dat je het positieve ziet in dingen alleen beslissen, zo moet je het inderdaad maar bekijken. Kindje draagt dadelijk lekker jouw naam bijvoorbeeld, vind ik zelf wel een fijn idee. hoe ga jij het doen met aangeven en zet je alleen jouw naam op het geboortekaartje?
    De moeder van je ex de naam kiezen? In welke cultuur is dat dan? Heb je zelf al een naam? Lijkt me moeilijk hoor...

Gek hoeveel dingen er in een jaar kunnen veranderen he? Maar zo te horen ben je erg dapper en doe je het super goed.
    Voor mij is het bijna een jaar geleden dat mijn geliefde stierf (waar ik 10 jaar mee samen ben geweest) en eigenlijk nog vol van zit.

Lijkt me vervelend als je vanalles over je heen krijgt wat je ex betreft en dan inderdaad die vragen van de VK, vinden ze het raar of zijn er echt dingen die ze moeten weten?
    Het is ook onbegrijpelijk, ikzelf snap het ook echt niet maar hij komt er wel achter..
    Slapen gaat slecht, was afgelopen nacht weer om 03.15 wakker en viel tegen 05.00 wel weer in slaap. Zo gaat dat al de hele week..

10. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb je een pm gestuurd.

Deel Deze Pagina