Je zult het toch samen moeten oplossen, anders krijg je een situatie waarin jij nooit tijd voor jezelf hebt. Dat kan niet. Mijn tips: 1) zorg dat je je ideeen over wat schoon is wat aanpast, het huis hoeft er niet altijd uit te zien alsof de koningin op bezoek komt. 2) zorg dat je hoe dan ook elke dag een kwartiertje, half uurtje minstens voor jezelf hebt waarin je iets doet voor jou. 3) verdeel de de zorg! Jullie hebben samen een huishouden! 4) zoek een hulp voor de grote dingen. Als er iemand eens in de twee weken langs komt, helpt dat al erg. Ik kan Hulpstudent.nl maakt tijd voor je vrij! - Hulpstudent aanbevelen 5) bestel boodschappen online en haal ze op of laat ze bezorgen 6) relax
Nee bijvoorbeeld. Dus de ene keer de koelkast, andere keer de voorraadkast ga zo maar door. Bedankt voor de tips.
Hier doe ik het ook alleen een "huur" mijn man af en toe in voor de stomme klusjes. Bijv. Ramen lappen, auto s wassen ed. Ik moet het hem wel zeggen want anders gebeurd het dus niet. Het scheelt dat ik prima vermaak in het huishouden. Vind het heerlijk om te wassen, strijken, dweilen enz. In het begin even wennen toen ik weer net werkte maar toen ik eenmaal in mn nieuwe ritme zat ging het prima. Ongeacht wat er aan de hand is zuigen we wel ieder dag ivm 2 katten. Verder het van ukkie af wat ik doe en wanneer. Wat overdag niet lukt die ik 's avonds of anders de volgende vrije dag.
Ik herken wel wat je zegt. Ik geniet ook erg van het huishouden..wasje ophangen; stofzuigen; dweilen..maar geniet ook van even me-time, en nu moet ik zeggen heb mn ritme ook helemaal gevonden. Doe smorgens veel, en in de middag lekker koken en bijkomen. Hoeveel uur werken jullie dames?
Ik werk 32 uur, verdeeld over 4 dagen. Na mijn werkdagen heb ik aandacht voor mijn zoontje, koken (of man doet dat), bedritueel zoontje, sporten, douchen en dan beentjes omhoog soms nog wat was wegwerken, maar vaak plukken we dit van het rek af als we het nodig hebben Mijn vrije dag en de vrije dag van mijn man staan ook in het teken van zoontje en heb als hij wakker is ook helemaal geen zin om iets in het huishouden te doen. Dan gaan we wandelen, knuffelen, spelen of ik kijk hoe hij zelf speelt. Tijdens zijn slaapjes probeer ik soms wat te doen, maar vaak doet ie hazenslaapjes dus dat schiet niet echt op. In het weekend proberen man en ik samen wat te doen in huishouden, met z'n 2en is leuker en sneller. Maar mijn huishouden heeft echt geen prio zoals ik al eerder schreef
Ik herken het eerlijk gezegd niet. Ik werk 24 uur, maar als ik vrij ben, dan ben ik ook vrij. Ja, natuurlijk gooi ik er wel eens een was in, trek een stofzuiger door de benedenverdieping, vouw was en ruim de rotzooi op, maar ik ken het echt totaal niet dat ik vanaf 7 uur alleen maar bezig ben met het huishouden. Maar misschien komt dat omdat ik wellicht niet zo van het strak schoon principe ben. Ik kies ervoor om tijd met mijn dochter te hebben. Plus ik heb de luxe van een schoonmaakster die 1 x in de week komt. Kwestie van prioriteiten stellen, waar kies je voor. Ik kan er dus totaal niet van wakker liggen dat iets niet wordt gedaan ... dat komt dan wel morgen, of van het weekend, of ik vraag of de schoonmaakster het doet. Overigens doet mijn man niet veel. Zijn taken zijn de vuilnisbakken aan de weg zetten, de hond 's avonds uitlaten en onze dochter 's ochtends voeden (terwijl ik de hond 's ochtends uitlaat). Verders doet hij vrij weinig, en soms irriteert me dat, maar aan de andere kant ... hij maakt momenteel idiote dagen dus ik ben al blij als ik hem zie voordat ik naar bed ga.
JA, je gaat er echt ooit je weg in vinden Zo herkenbaar! Ik heb ook moeten leren accepteren dat het huis er niet meer zo spic en span bij staat als voor de kleine er was. Wij werken allebei vier dagen en mijn ritme is nu als volgt: Ik draai elke dag één was. Die gooi ik er 's ochtends in (met een timer gaat hij pas 's middag beginnen met draaien) en wanneer vriend keuken opruimt na het avondeten hang ik het op. De was dat van de avond ervoor nog aan het droogrek hing gooi ik in een mand en vouw ik op de bank, voor de tv, en in gezelschap van vriend op. Ben je toch gezellig samen Op vrijdag ben ik vrij en draai ik gemiddeld drie wasjes. 's ochtends als zoon ligt te slapen ruim ik op, zuig, dweil en stof ik de benedenverdieping af. Als hij wakker is blijft het huishouden even liggen tot hij weer gaat slapen. Tegen het middaguur ben ik (meestal) gedoucht en wel klaar en is de middag voor leuke dingen, alleen tussendoor wasje ophangen en nieuwe erin. Zaterdag is voor mij echt m'n vrije dag dat ik niets in het huishouden doe. Vriend doet op zaterdag boodschappen voor de hele week. Ik maak van te voren een lijst met wat we de aankomende week op welke dagen eten en hij doet daar op zaterdag al de boodschappen voor. Scheelt een hoop gedoe door de weeks . Op zondag doe ik in een uurtje de bovenverdieping en klaar. Nee, het huis ziet er niet meer uit zoals ik 't het liefste heb, maar quality time met kindje en samen als gezin vind ik vele malen belangrijker.
Ik werk 39u, mijn vriend minstens 42u. En dat lukt. Het helpt dat wij allebei geen belang hechten aan kraaknetheid. En dat we een poetsvrouw hebben 1x per week.
Helaas hebben wij niet de luxe van een schoonmaakster. Mijn dochter is prioriteit nr 1. Nu dat ze nog veel slaapt kan ik het huishouden tijdens haar slaapjes doen..maar in het begin was dat erg lastig hier. Nu we eenmaal een ritme hebben lukt het wel, maar ik vindt naast mn dochter mn huishouden wel belangrijk. Ik houd van een opgeruimd en schoon huis, eerder heb ik ook geen rust en dat was het hele punt, moet toch dingen leren loslaten.
Handig dat ritme! Hier werken we beide flexibel maar ik plan alles nu goed in. Vooraf een eet menu voor de week opstellen is alweer een zorg minder..soms koken we grote porties en eten we het de dag erop weer. (voorheen kon ik dat echt niet, maar nu ik tot 18.15u werk hebben we weinig keus) Wilde vandaag alles schoonmaken maar ga het (hoe moeilijk ik het ook vindt) verschuiven naar morgen. Vandaag even een hele dag niets; lekker de stad in zo. Nee uiteindelijk heb ik mn weg erin wel gevonden, maar lastig was het wel hihi.
Haha, makkelijker gezegd als gedaan! Maar heb geen keus, vandaag gaan we er lekker op uit en laat t huis voor wat het is.