ga ik problemen krijgen met voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tuttie, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik heb even een vraagje....
    Mijn dochter is nu bijna 12 weken, weegt denk ik rond de 6200 gram en ik biedt haar 5x180/6 flessen aan met 1 schep Nutriton ivm reflux.
    Ze regelt het zelf zo dat ze elke dag tussen de 875/925ml op een dag drinkt, de ene dag drinkt ze meer dan de andere dag.
    Met dit warme weer merk ik dat ze meer wil drinken.
    Ze krijgt trouwens Neocate KMA voeding en volgens mij is dit licht verteerbaar toch?
    Nu ben ik bang dat ik het tot een half jaar niet ga redden om onder de liter te blijven, is dat dan heel erg?
    En waarom is dit dan erg?
    Of zie ik beren op de weg en kunnen kinderen wel heel lang tevreden blijven op 5x180/6?

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik dacht omdat de niertjes dat niet kunnen verteren als je boven de l gaat.

hoelang ze op zoveel gaat blijven geen idee van. ik heb hier ne kleine eter :)

nu ik ben wel al vanaf 12 w begonnen met groentepap en 16 w begonnen met fruitpap.

gr

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik snap je dilemma, hier hebben we die vraag ook gehad. Wij hebben Pepti voor de kma en dat is idd lichter verteerbaar.

Het is voor de nieren niet goed als je meer dan 30 schepjes voeding geeft.
    Vanaf 4 maanden mag je eventueel wel rijstebloem door de laatste of eerste fles geven (Lucas kon daar overigens niet tegen, raakte ervan verstopt, wij hebben nu biologische producten van BioBim).

Je schrijft dat de flessen nog niet allemaal leeg gaan, dus die speling heb je nog. Een keer een fles extra is niet zo erg, maar dat moet niet structureel worden. Hier wordt Lucas bijv. nog wel eens wakker 's nachts en dan krijgt hij gewoon een fles extra.
    En anders zou je nog kunnen kijken of je x210/7 kunt aanbieden (maar dat is wel echt een hele sloot melk voor zo'n kleintje). Of je doet wel 210 water maar 6 schepjes.
    Mogelijkheden genoeg nog!!

Maar je zult merken dat het best lang goed blijft gaan. Lucas groeit hard, wij hadden hetzelfde dilemma maar hij zit nu nog steeds op 5 flessen, soms 4. Terwijl hij echt al zwaar is voor zijn leeftijd.
    Op een gegeven moment groeien ze ook minder hard en hebben ze minder nodig, zeker als ze wat bijvoeding mogen vanaf 6 maanden.

4. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Ik vind het altijd wel opvallend dat vrijwel alle reacties op dit forum zich zo sterk houden aan die 30 schepjes-grens.
    De moeders in mijn omgeving hielden zich bij hun eerste kindje ook allemaal braaf aan deze grens, maar zijn hier bij hun volgende kindjes veel soepeler mee omgegaan. Geen van die kindjes heeft medische klachten of overgewicht of een extreme eetlust nu ze ouder zijn. Geen wetenschappelijk bewijs, maar toch wel iets waard denk ik. Zelfs mijn huisarts en kinderarts raden mij aan er niet te krampachtig mee om te gaan, aangezien mijn zoontje een nogal hongerig ventje is. Wie hier nu "gelijk" heeft weet ik ook niet. Ik vertrouw maar op mn gevoel. Soms speelt het wel nog door mn hoofd, zeker als ik reacties zie van mensen die hier vrij strikt mee omgaan. Of je hier wat aan hebt weet ik niet hoor, maar die grens wordt dus niet overal strikt geadviseerd.

5. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    dank jullie voor de antwoorden!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze dochter dronk met 8 weken al 5 flessen van 180+6 en had hier tot 6 maanden zeker genoeg aan. Toen langzaam begonnen met bijvoeden en pas bij 8 maanden is ze flessen gaan laten vervallen.

Niet te vroeg zorgen maken dus!

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier dronk Kaj ook al met 7 weken 180ml per fles, inmiddels wordt hij niet meer wakker savonds en drinkt hij 4x210.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier ook een grote drinker, maar vanaf 4 maanden gaan bijvoeden.

Met 5 maand verviel bij ons al 1 fles en nu met 6 maand heeft ze 3 flessen (waarvan 1 bordje pap). En tussendoor water.

Die liter (c.q. 30 scheppen kunstvoeding) is de max i.v.m. de niertjes. Misschien met warm weer wat water bij geven?

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Weet je, op een doosje paracetamol staat dat je 4x daags 2 tabletten mag slikken. Heb je een keer heel erg pijn en slik je 5x 2 tabletten zal je heus niet ineens dood gaan, of je nieren verzieken, maar het advies is 4x 2 tabletten. Door structureel over dit advies heen te gaan, doe je toch gewoon iets onveiligs en ongezonds? Ik vind het een raar advies wat jij geeft om eerlijk te zijn. De maximum van flesvoeding is 30 schepjes ( Ofwel 5 voedingen van 180+6 ) geef je een keer, omdat je kindje overstuur is, wakker word, niet tevreden is, een 6e flesje is dat niet direct een probleem maar 't is dus niet te bedoeling om structureel teveel voeding aan te bieden! Wij geven nu boven 't jaar de 300cc die geadviseerd word, maar word ze 's nachts wakker, of eet ze een dag echt absurd slecht en drinkt niets, dan krijgt ze ook nog wel een verdund 3e flesje ja. Maar niet structureel.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ach, die ene keer een beetje meer zal het hem ook niet doen inderdaad... maar structureel eroverheen gaan zou ik persoonlijk niet doen.

Als je een hongerig kind hebt zijn daar ook andere oplossingen voor dan structureel over die 30 scheppen heen te gaan.

Vanaf 4 maand mag je al bijvoeden (groente en fruit), dus kun je daarmee al met wat minder scheppen poedermellk toe.

Maar zo zie je dat elke moeder er weer anders tegenaan kijkt.

11. Toke

Toke Fanatiek lid

9 sep 2009
    1.000
    2
    36
    Het is ook geen advies wat ik gaf. Mij valt gewoon iets op en dat heb ik hier benoemd. Ik ben zelf ook zoekende, en vertrouw dus t meest op mn gevoel.
    Zit wel iets in, die vergelijking met paracetamol. Maar ja, een huisarts en een kinderarts, zouden toch ook geen adviezen geven die helemaal fout zijn!

Deel Deze Pagina