Zoals de titel al zegt, ga ik mijn 2e ner zo leuk, lief en fantastisch vinden als de 1e? Ik maak me daar eerlijk gezegd best wel druk om. Mede omdat t jongere broertje van manlief nogal een probleemkind was, hoogbegaaft en Borderline etc... En de babytijd vind ik wederom vooral erg zwaar en vermoeiend. Onze 1e is natuurlijk t meest fantastische kind ever! Daar zou ik niets aan willen veranderen! Ga ik dit 100% zeker ook voor de 2e voelen?
Ja, dat is het mooie van liefde.. dat verdubbelt gewoon.. je hoeft het niet te delen. Ik heb er drie... en alle drie zijn ze even gaaf (hoewel je eerste natuurlijk altijd wel een beetje extra bijzonder blijft)
Ja Bij mij duurde het even (babytijd was niet leuk, veel huilen van de jongste, schuldgevoel naar de oudste) maar ik hou zeker weten precies evenveel van allebei. Ze zijn heel verschillend en dat is juist zo leuk. Maak je geen zorgen, het komt goed heeft misschien een paar maanden nodig maar als de jongste straks iets meer doet dan alleen huilen slapen en drinken dan wordt het steeds leuker en leuker
Haha ik maakte mij daar ook altijd druk om! Het kan niet dat ik een tweede net zo lief of leuk vind. Maar het kan! Komt echt goed
jaaaaa 100% zeker....je bent weer net zo verliefd op je tweede als dat je op de eerste bent. Ook dit is weer het mooiste liefste kind van de wereld. En weet je wat helemaal mooi is??? Je kindjes samen.
Ik heb mij er eigenlijk nooit druk om gemaakt. Even speciaal en hoorde direct helemaal in ons gezin. Mooi gezegd inderdaad, je hoeft de liefde niet te delen, het wordt vanzelf verdubbeld!
Komt echt echt echt helemaal goed, bij ons ook moeilijke start en heel erg schuldgevoel naar de oudste, maar nu echt helemaal geweldig!!! Ik ben verliefd op 2 meiden.
Jazeker!! Zou je niet denken he,maar het is echt zo. En laat het ook toe ! En denk niet dat je de oudste dan tekort doet
Fijn om te lezen! Ik hou natuurlijk ook al van de 2de. Maar zo te horen ga ik hem nog veel leuker vinden met de tijd (ik kan niet wachten!)
Ik ben van mijn oudste nog meer gaan houden sinds we een tweede hebben. Zijn liefde voor zijn broertje is overweldigend mooi om te zien. En hoe zijn broertje op hem reageert is ook prachtig. Ik had nooit verwacht dat het zo mooi kon zijn. Ik houd wel anders van mijn tweede, het is een heel ander kind en is veel uitdagender voor ons. Dat is wel lastig. Tegelijkertijd lijkt hij wel erg veel op mij en dat vind ik wel erg gaaf. Het leven is absoluut leuker met twee kinderen, zwaarder en uidagender, maar zoveel mooier. Ik ben trouwens ook meer van mijn zus en broer gaan houden sinds we een tweede hebben. Liefde vermenigvuldigd zich en dat is super.
Net als bij jullie een zware eerste tijd gehad, maar toen we het echte overleven eenmaal gehad hadden, kwam er een hoop ruimte voor de leuke dingen. Ik heb vanaf het eerste moment net zo zielsveel van Caitlyn gehouden als van Thirza, maar genieten kwam pas toen we niet meer hoefden te overleven. Ze zijn allebei heel eigen, hebben hele andere dingen en juist daardoor zijn ze beiden zo leuk
Oh ja echt wel. De liefde voor die 2 is met geen pen te beschrijven. De liefde voor je kinderen hoef je ook niet te (ver) delen dat is iets dat zich verdubbelt. Zoals in mijn onderschrift onze eerste maakte ons papa en mama en wat is dat kind bijzonder, mijn liefde voor hem groeit alleen maar zeker als ik zie dat hij met zijn 2 jaar ( wat best een laagte leeftijd is) zo verschrikkelijk lief voor zijn zusje is. En onze 2e was mijn droom mijn meisje zij maakt ons compleet, ons wonder! De eerste heeft iets speciaals hoor hij is toch de eerste en dat heeft wat, ik kan het niet uitleggen. Maar als ik kijk naar Liv en haar mondhoeken gaan omhoog, die kuiltjes in haar wangen en die vertrouwde twinkeling in haar ogen, dan gaat er golf van liefde door mij heen en staan de tranen voor heel even in mijn ogen..
Die liefde is net als bij mijn eerste in mijn buik al ontstaan. Ik hou van beiden super veel! Het is alleen wel weer even terug schakelen en de babytijd waar ik toen blij was doorheen te zijn is er weer maar toch weer heerlijk. Nu is dat al weer bijna om. Over 4 maanden wordt ze alweer 1 jaar....... En ook hier een moeilijke start gehad en ontzettend onzeker maar mijn liefde was er direct.
Ik begrijp je wel. Ik vroeg me dat ook wel af tijdens de zwangerschap en ik denk dat vele dat doen. Maar zodra ze eenmaal geboren was is de liefde voor de 2e net zo groot. Wat cygnet zegt het verdubbelt en ik denk dat je genoeg liefde hebt om van veel kids evenveel te houden.
DIT ik was er ook altijd bang voor, maar echt waar je houdt van beide evenveel! zoooo bijzonder en wat tuc zegt. zo genieten
Vanaf dag 1 ik twijfelde eerst ook.. maar het was er meteen. Bij mijn eerste was het anders die was met 32wk geboren en ik was echt een paar dagen van slag. Allemaal goed gekomen
Jaaaa zeker! Al vanaf dag 1 was ik helemaal onderste boven van onze jongste dochter. Ze is nog mooier en liever dan ik had kunnen wensen . Ik heb me er ook druk om gemaakt en kon het ook niet geloven maar ik was op haar weer net zo verliefd als op de oudste. Sterker nog, ik heb veel meer kunnen genieten van onze jongste. Ik was zelf veel zekerder en minder angstig de eerste maanden en de jongste is ook nog eens een heerlijk makkelijk kindje. Kortom; ik vind het géweldig met mn 2 meiden <3