ga je tot 34 of 36 weken werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Dana, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

4 of 6 weken voor die tijd stoppen?

  1. 4 weken voor die tijd

  2. 6 weken voor die tijd

  3. 6 weken ivm ziekte

  4. korter/langer/anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb tot de 33 weken gewerkt. Lekker 7 weken ervoor vrij! Heerlijk, ik kon het ook echt gewoon niet meer , heel veel vocht e.d. klachten. Kwam zo uit omdat mijn zomerverlof precies aansloot! Ik zou never nooit tot de 36weken werken.

    Daarbij komt dat ik met 37 weken bevallen ben, stel je voor dan zou ik maar 1 week hebben gehad ervoor.
     
  2. Pandorabeads

    Pandorabeads Actief lid

    14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik denk dat dit ook afhankelijk is van het beroep wat je uitoefend. Ik ben zelf verpleegkundige en merk wel dat het lichamelijk zwaarder begint te worden om 32 uur per week te werken. Ik ga dan ook 6 wkn van te voren met verlof. Bovendien heb ik nog een gelukje: heb nog veel vakantieuren staan van dit jaar die ik na mij verlof ga opnemen!
     
  3. belgischemama

    belgischemama Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik wou tot 34w maar ik ben sinds maandag moeten stoppen wegens te hoge bd en harde buiken, ik was net de 30w voorbij.
     
  4. Trees

    Trees Niet meer actief

    Bij de eerste was het plan 34 weken, maar werd het 26 weken ivm bloedingen. Als deze zwangerschap goed gaat, kies ik weer voor 34 weken. Mijn vliezen braken de vorige keer met 36+6 en dan had ik amper een week verlof gehad als ik voor 36 weken had gekozen. Kans dat het weer gebeurt of nog eerder is reeel, dus daarom vind ik 36 weken ook geen optie plus dat ik het lichamelijk niet zou trekken. Ik was de vorige keer echt een gestrande zeekoe de laatste weken :).
     
  5. Dana

    Dana Niet meer actief

    hmm, ik denk dat ik toch maar tot 34 weken ga en na die tijd 3 weken vakantie neem, zo heb ik alles in 1 ;)
    mijn verlof valt precies in de zomer namelijk.
     
  6. zaterdag

    zaterdag Fanatiek lid

    28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik ga deze keer tot 36 weken proberen, geen idee of dat gaat lukken maar ik denk het wel; heb een kantoorbaan en mn vorige zwangerschap was niet zwaar.

    Vorige zwangerschap werkte ik nog als stewardess dus dat is niet te vergelijken; ik heb gevlogen tot 20 weken en daarna nog 6 weken op kantoor gezeten. Met vliegen ga je nl 26 weken met verlof; heel luxe.
    Heb trouwens daarna nog wel een tijd gewerkt bij een koffiezaak maar daar kon ik zelf aangegeven hoe en wat.
     
  7. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Als je idd geen zware zwsch hebt, is het goed te doen hoor, een kantoorjob. Heb zelf nog 2 weken voor de boeg (ben morgen 37w ver) en lichamelijk is het allemaal te doen, maar de motivatie is toch wel aan het minderen :)
     
  8. Meisjesmama

    Meisjesmama Niet meer actief

    Ik stop 6 weken van te voren. Het zal straks, na de bevalling, een hectische tijd worden en daarom wil ik voor die tijd nog een beetje van mijn rust genieten. Als ik na de bevalling toch langer thuis wil blijven kan ik altijd nog vakantiedagen opnemen.
     
  9. Marjanneke1981

    Marjanneke1981 Actief lid

    15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Ik stop vier weken van te voren: op vrijdag de dertiende!:$
    Er moet dan toch wel iets gigantisch misgaan;)

    Maar ik vind het wel heerlijk om nu tussen kerst en oud en nieuw een week vrij te zijn. Dan nog 2 weekjes, en dan zit het er voorlopig op!
     
  10. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Vorige zwangerschap 6 weken van tevoren maar dochterlief had er geen zin in dus het werden er 8 :s deze x dus zeker 4 weken van tevoren. Ik heb geen zwaar lichamelijk werk. Dat scheelt.
     
  11. Mopje

    Mopje Fanatiek lid

    18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik stop 5 weken van te voren. Ik werk als docent op het HBO en "roostertechnisch" kwam dit het beste uit. Wel zo geregeld dat ik de laatste week geen drukke practica geef, alleen colleges. Als de kleine niet te laat geboren wordt, kan ik dan het laatste kwartaal weer bijna helemaal meedraaien, dan is mijn baas blij;) Maar gelukkig heb ik nu 2 weken kerstvakantie (verlof oefenen...) en dan nog maar 1 week werken. Ik kijk er erg naar uit!
     
  12. Mama in spe

    Mama in spe Fanatiek lid

    2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb tot afgelopen vrijdag gewerkt en gister was dus mijn officiële 1e verlofdag. Heerlijk!
    Ik werk in de zorg, dus dat is best zwaar. Ben dan ook blij dat ik met 34+1 kon stoppen.

    Succes allemaal!

    Liefs, Mama in spe.
     
  13. Sunny1977

    Sunny1977 Actief lid

    19 nov 2010
    385
    0
    0
    Adminimiepje
    7e hemel...
    Ik zou nog werken op de dag dat ik ben bevallen. Ik heb doorgewerkt tot 4 weken voor de uitgerekende datum. :) Maar ik voelde me goed, dus ik besloot de maandag en de dinsdag nog een halve dag te werken.

    Ons mannetje vond dat geen goed idee en meldde zich die maandagochtend en 's avonds ben ik bevallen.

    Ik vind het helemaal niet erg dat ik geen vrije dagen voor de bevalling heb gehad. Ik keek zelfs een beetje op tegen die weken thuis zitten wachten op de bevalling. Vind het helemaal super dat ik mijn volledige verlof heb samen met mijn kleine man. Heb nu nog tot half februari. :)

    Ik heb overigens een administratieve baan, dus langer doorwerken is dan natuurlijk wat makkelijker. ;)
     
  14. Priscilla4

    Priscilla4 Fanatiek lid

    30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik stop 6 weken van te voren ivm buik die op einde in de weg zit met werken en het veel staan lopen tillen bukken verkeerd zitten is.. heb nog wel 1 week vakantie achter mn verlof zitten dus 11 weken erna..
     
  15. Dana

    Dana Niet meer actief

    Wow! Sunny! super dat je je zo goed voelde tot op het einde.

    ik heb nu 6 weken voor die tijd verlof genomen, ik heb het veranderd, had eerst 4 weken maar mijn internist raadde aan 6 weken voor die tijd te gaan.

    dusssss, mijn beslissing als alles goed mag gaan is gemaakt :D
     
  16. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier bij mijn eerste zwangerschap verplicht 6 weken vantevoren verlof. Wilde graag tot 4 weken doorwerken, maar door BI was ik er al veel langer uit.

    Nu ga ik sowieso 6 weken vantevoren met verlof. Alleen ishet nog de vraag of ik dat ga halen uiteraard.
     
  17. kipkip

    kipkip Fanatiek lid

    11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik heb "anders" aangevinkt. Beide keren nml 5 weken van te voren gestopt :)
     
  18. ChocoChick

    ChocoChick Fanatiek lid

    10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was in eerste instantie van plan om tot 36 weken door te werken. Maar met 32 weken kreeg ik veel harde buiken en daardoor ben ik halve dagen gaan werken en dus ook met 34 weken gestopt. Heerlijk! Geen seconde spijt van gehad. Als ik nog ooit een kind krijg dan stop ik zeker weer met 34 weken. De rust heeft me echt goed gedaan! :)
     
  19. missmanhattan

    31 dec 2011
    72
    0
    0
    zoetermeer
    ik heb aangegeven tot 4 weken voor de bevalling te willen werken, maar ga daar toch nog even achteraan.....ik vind mn werk erg leuk, maar thuis zijn heb ik ook absoluut geen hekel aan! plus na mn verlof heb ik nog 3 weken vakantie erbij dus dat is fijn.....en stel dat je baby te vroeg komt nee dan heb ik liever lekker wat langer vrij van tevoren...lekker relaxen in het voorjaar:):)
     
  20. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het ligt heel erg aan hoe je je voelt en wat voor werk je doet. Ik werk in de verpleging dus lichamelijk zwaar werk, ik zou het nooit volhouden tot 36 weken! Bij mn dochter ben ik vanwege bekkenklachten met 22 weken deels in de ziektewet gegaan en met 28 weken zat ik al 100% thuis. Deze zwangerschap hoop ik wel langer door te kunnen werken maar tot 34 weken vind ik al een uitdaging in de zorg. Ja, of je moet de laatste weken pillen administratie en eten doen ipv verzorging maar dan nog moet je vaak veel lopen.
     

Deel Deze Pagina