ga je tot 34 of 36 weken werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Dana, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

4 of 6 weken voor die tijd stoppen?

  1. 4 weken voor die tijd

  2. 6 weken voor die tijd

  3. 6 weken ivm ziekte

  4. korter/langer/anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Maxje

    Maxje Lid

    9 dec 2011
    27
    0
    0
    Amsterdam
    In mijn geval heb ik ' anders ' aan moeten vinken. De gyn. waarbij ik loop maakte me in het eerste gesprek goed duidelijk dat ik moet stoppen tussen week 20 en week 26. Veel vroeger dan verwacht, maar een tweeling had ik noooooit verwacht!
     
  2. Nienkiej

    Nienkiej Fanatiek lid

    5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik ga lekker 6 weken voor die tijd stoppen, 10 februari gaat mijn verlof in. Dit omdat ik gewoon geen zin meer heb om te werken, ben blij dat het nog maar ongeveer een maandje duurt!:D
     
  3. Dana

    Dana Niet meer actief

    oh heerlijk, komt dichtbij voor je! :D
     
  4. nyncke

    nyncke Fanatiek lid

    10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    Hier werk ik door tot 36 weken, maar omdat mijn contract in mei niet verlengd word neem ik twee weken voor mn verlof lekker vakantie. dus heb ik toch 6 weken voor maar wel 12 na
     
  5. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zo doe ik t ook, en dan nog 3 weken vakantie er achter aan.
     
  6. Ingelke87

    Ingelke87 Actief lid

    18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga ook met 34 weken. Als ik dat al red... Zit al vanaf de 6e week van de zwangerschap voor een groot gedeelte thuis. Werk nu maar 5 uur per week gemiddeld. Ga het wel weer iets meer uitbreiden als het goed is naar 7 uur, maar langzaam opbouwen.

    Ik zou heeeel graag in week 36 gaan, maar dat zit er voor mij helaas niet in!
     
  7. Boow

    Boow Lid

    1 mei 2011
    64
    0
    0
    administratief medewerkster
    Oostzaan
    ik werk het liefste door tot 4 weken voor mijn bevalling, mits dat uiteraard gaat tegen die tijd maar ik wil gewoon zo lang mogelijk genieten van de kleine na de bevalling
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier moet ik 6 weken van tevoren stoppen. Werk in de kraamzorg en 8 dagen achter elkaar werken is gewoon zwaar.
    Ik neem nog wel 6 weken na mn verlof op aan vakantiedagen en overuren. Heb mn uren van afgelopen jaar meegenomen.
     
  9. Linana

    Linana Niet meer actief

    Ik ga ook 6 weken van tevoren al stoppen met werken :D Lekker rustig aan doen en mijn nieuwe huisje een beetje schoonmaken op mijn dooie gemakje
     
  10. Laris

    Laris Fanatiek lid

    27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Precies ertussen in, 5 weken voor de datum. Maar wel onder voorbehoud van situaties die ik nog niet kan voorzien natuurlijk. Kan wel leuk plannen, maar je weet nooit hoe het loopt.
     
  11. Missy88

    Missy88 Actief lid

    19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Ik zou met 34 weken met verlof gaan maar ik kan mijn werk niet meer volhouden en zit sinds vorige week thuis.
     
  12. Dana

    Dana Niet meer actief

    ik las het groot gelijk en lekker uitrusten nu ;)
     
  13. cc93

    cc93 Bekend lid

    10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik heb tot 36 weken doorgewerkt. Voelde me goed en had weinig kwaaltjes, en ik vond het heerlijk om na de bevalling nog 12 weken vrij te hebben.
    Uiteindelijk ben ik 1,5 week later bevallen dan uitgerekend dus alsnog 6 weken voor de bevalling vrij geweest ;).

    Oh ja las ergens dat je dan maar 10 weken nog zou hebben na de bevalling, maar dat klopt niet. Die 1,5 week "overtijd" wordt achter je verlof aangeplakt. In totaal dus bijna 18 weken thuis geweest :D
     
  14. Marjanneke1981

    Marjanneke1981 Actief lid

    15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Vandaag mijn laatste werkdag gehad!:)

    Ik ben 4 weken voor mijn uitgerekende datum gestopt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook erg weinig klachten heb. Ik heb ook niet zo'n hele grote buik (alhoewel die de laatste 2 weken wel aan het ontploffen is), en ik denk dat dat wel scheelt in de hoeveelheid klachten. Bovendien heb ik een kantoorbaan, en dat is natuurlijk ook minder heftig dan een baan waar je echt fysiek werk verricht.

    Ik vind het wel heerlijk om nu echt klaar te zijn!
     
  15. Arri

    Arri Fanatiek lid

    21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    De eerste keer moest ik 6 weken van tevoren stoppen vanwege de ziektewet.
    De tweede keer heb ik tot 5 weken vantevoren gewerkt.
    Dat is ook mogelijk hè? Je mag zelf de datum prikken.
     
  16. Missy88

    Missy88 Actief lid

    19 jun 2011
    314
    2
    18
    NULL
    Gelderland
    Dank je Dana! Ga ik zeker doen.

    Kantoorbaan lijkt mij ook makkelijker vol te houden. Wil na mijn verlof ook opzoek naar een dergelijke baan. Werk nu in een winkel, nouja nu niet meer dus hihi
     
  17. Einneh

    Einneh Fanatiek lid

    2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Bij de 1e wilde ik tot 4 weken vtv doorgaan maar ik zal met 26 weken al gedeeltelijk in de ziektewet ivm harde buiken (wrs door bekken/rugklachten) dus moest 6 weken vtv eruit.
    Nu heb ik meteen maar de keuze gemaakt om er 6 weken vtv uit te gaan. Mocht het nog eerder worden dan zij het zo. De kleine en mijn eigen gezondheid gaan nu voor
     
  18. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Zoveel mogelijk rust nemen was mijn gedachte. Ik werk in het onderwijs, en kan tot september vrij nemen met ouderschapsverlof en zomervakantie! Dus voor de extra vrije dagen hoefde ik niet langer door te werken gelukkig.
     
  19. dramaqueentje

    dramaqueentje Bekend lid

    26 jan 2011
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk ook in het onderwijs en is een drukke baan, maar ben toch pas met 36 weken gestopt. Had wel een hele goede zwangerschap. Bij een evt tweede hoop ik het weer tot 36 weken vol te houden.
     
  20. MoederK

    MoederK Fanatiek lid

    19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Zit half in de ziektewet vanwege rug- en bekkenklachten dus stop sowieso met 34 weken maar is de vraag of ik dat ga halen....
     

Deel Deze Pagina