Dat vind jij, maar wat jij vind hoeft een ander nog niet te vinden toch ? Ik vind honig ook gewoon goed, smaakt lekker en ik heb er geen problemen mee om het te kopen.
Het ligt er helemaal aan. Over t algemeen koop ik al mijn boodschappen bij de AH, terwijl de Lidl om de hoek is. Maar ik kom dr bijna nooit, alleen als ik nieuwe vochtige doekjes nodig heb. En dan haal ik dr ook net zo goed mn fruit en groenten, dat maakt niets uit. Toch zijn er bij de AH producten die ik absoluut beter vind dan bij de Lidl, als ik kijk naar de ingredienten (en ook wel de smaak). En dat moet ik, gezien al mijn intoleranties. Daarbij wil t oog ook wat, het ziet er bij de AH (iig de 'merk'producten, beter uit). Kleding ga ik meestal voor merk; Wibra, We etc vind ik geen merk. Kerstversiering heb ik van tuincentrum, zeker niet van de action oid. Dat vind ik echt een groot verschil. Doe er wel al een paar jaar mee. Behalve linten ofzo, dingen om te knutselen.
In dit topic ging ik vooral uit van een prijsverschil/merken wat betreft de grens tussen goed en excellent, en tsja, een product van Honig is een stukje duurder dan een huismerk. Voor mij valt dat dus in de categorie excellent. Honig zit al jaren in de familie voor spaghetti en bami, en daar zijn wij helemaal tevreden mee. Grand Italia heb ik nog nooit geproefd, dus ik durf niet te zeggen hoe het is en of dat beter is.
Voedsel is hier absoluut excellent. En dan bedoel ik graag biologisch en het liefst van de boer om de hoek. De slager die hier zijn eigen vee heeft. Ons lichaam is het meest kostbare wat we hebben en alles wat er doorheen gaat, moet goed zijn. Daarnaast eten wij naast de hoofdmaaltijden enkel fruit en af en toe een koekje. De kosten vallen dus enorm mee. Kleding maakt me niet uit, trek aan wat je mooi vindt, wibra of TH. Ik ga bijna nooit voor de volle prijs en koop enkel in de uitverkoop. Onze kinderen lopen van wibra tot DKNY/Gaastra. Apparatuur maakt me verder ook niets uit, als het maar werkt. Meubels mogen ook van ikea en de kerstboom is versierd met tuincentrum en action ballen.
Ik geloof niet meer in excellent en het goedkope merk. Ik heb in een fabriek gewerkt waar bijvoorbeeld mosterd gemaakt werd. Een bepaalde mosterd werd verkocht aan verschillende merken. Op het ene potje werd een etiket geplakt van de Deen supermarkt, huismerk, en op het andere potje een etiket van Eek en Eulie het merk dat de Librije (3 sterren Zwols restaurant) verkoopt. Bij de Deen kost het potje onder de 2 euro, bij de Librije kost het 7 euro. Voor precies dezelfde mosterd! Je wordt genaaid waar je bij staat. Zal wel niet voor elk product gelden maar toch...heel vaak wel. Anyway ik koop dus altijd gewoon het goedkope product.
Beide.... Voor bijvoorbeeld kerstballen die 2 weken in t jaar beneden te zien zijn, neem ik gewoon goed. Maar electrisch apparatuur ofzo kies ik toch excellent.
Is dat echt zo? Dat het exact hetzelfde is maar alleen het etiket anders is? Bn benieuwd naar meer voorbeelden !
Lees even mijn eerste post... en ik snap het best maar ik vind Honig excellent noemen lachwekkend en dat mag op een forum. Shoot me
En uiteindelijk gaat het daarom.. of je er tevreden over bent.. maar niet denken dat je Italiaans eet hoor Kijk, dit is precies wat ik bedoel.. we hebben het allemaal over verschillende dingen.. Wanneer ik het over excellent heb, dan heb ik het over de Bentley en een ander over Honig.. niet dat ik de Bentley koop maar het is zo wel een heel verwarrend topic. De definities zijn te verschillend.
Manlief gebruikt het graag voor zijn onvolprezen mac & Cheese.. dus kopen doe ik het ook hoor.. maar omdat er nog ongeveer 15 categoriën na Honig komen (betere, smaak, betere textuur, authentiekere smaak, duurder etc etc.. ) vind ik excellent echt overdreven.
@ zwollywood, goed voorbeeld! Zo heb ik in een salde fabriek gewerkt..en idd. Zelfde salade ander etiket en prijs verschil..en dames zo is het met heel veel dingen!! Hier doorgaans goed en boodschappen van de aldi en c1000. Ik en mijn man zijn niet zo merk gevoelig. Smaakt het lekker dan is het goed! Waar wij veel verschil in proeven is brood en vlees. Af en toe dus vlees van de slager en brood van de warme bakker. Ik douche in het weekend altijd met sabon! Echte pure luxe voor mij. Maar doe er ook heel lang mee! Mijn dochter loopt in zowel merk kleding als wieb, zeeman terstal. Goede dagelijkse schoenen bespaar ik niet op. Moeten van helemaal leer zijn..voor mijzelf ook! En die zijn vaak afgeprijst, meer dan 50% ben ook een koopjes jager Maar laarzen en snowboots van ca 10 is voldoende.
Nogmaals, dat vind jij ! Als jij altijd gewend ben om huismerken te kopen dan is een Honig al excellent. Jij vind het niet te eten dat weten we, jij vind het geen excellent dat weten we, maar weet jij dat andere het wel als excellent zien ? Dat het voor hen iets exclusiefs is ? Respecteer dat gewoon en doe niet zo lullig.
Tja... Hier wisselt het heel sterk. De laatste jaren wel veel 'excellent' gekocht, maar inmiddels vind ik dat onzin en is een goed deel van wat we kopen, wat dit dan ook is gewoon 'goed'. Voor boodschappen gaan wij naar Albert Heijn, laten we zelfs ook bezorgen ( hier in de buurt is dat de dichtstbijzijnde ook ). De producten die we dan kopen zijn over het algemeen bonus-aanbiedingen voor vlees, diepvries groenten eigen merk of vers, beleg een combinatie van de vers-afdeling en euroshopper, kaas van eigen merk. Drinken kopen we ook van eigen merk, tenzij het in de bonus is. Evenals huishoudartikelen. Brood wil mijn vriend enkel van de bakker of de sligro ( lekkerbek! ). Voor andere aankopen is hij altijd best merkentrouw... Maar dat moet hij zelf weten, ik ga net zo lief voor geen of onbekend merk. Sommige dingen vinden we mooi, ongeacht het merk... Het gaat hier dan bijvoorbeeld niet om de naam, maar om de degelijkheid van een bepaald ding. Maar als ik zo rondkijk ( ik zit nu in de huiskamer ) hebben we toch veel 'excellent' spul, over de jaren heen vergaard. Voor de baby dadelijk hebben we qua meubels ook 'excellent', maar tweedehands of in de aanbieding of gekregen ( bofferds die we zijn! ). Zelf koop ik luiers, billendoekjes en verzorgingsproducten van Kruidvat, AH eigen merk, HEMA of wat er in de aanbieding is. Van mij hoeven dat geen pampers of switsal te zijn. Evenals met kinderkleding. Geen merkjes... Gewoon van Hema, H&M, Primark en ZARA. Er zitten wat 'duurdere' items bij, maar het gros is gewoon degelijk basic spul voor een mooi prijsje. Dus tja... Het wisselt erg. Ik probeer wel altijd zoveel mogelijk voor 'goed' te gaan, want dat is voor mij prima genoeg, maar met mijn vriend zijn smaak en 'behoeftes' hebben we dus ook relatief veel 'excellent' in huis. Maar ik denk dat we de komende jaren wel meer genoegen zullen nemen met 'goed'. Zeker als het aan mij ligt!
Klopt, was een tijd geleden ook zoiets bij de Keuringsdienst van waarde, toen gingen ze die zakjes met aardappel puree vergelijken met bijvoorbeeld puree die speciaal zou zijn voor spinazie, of speciaal voor hutspot, voor het ene pakje betaalde je bijna een euro meer dan bij de andere, uiteindelijk bleek er dus geen verschil in te zitten want het was allemaal het zelfde.
Volgens een panel van dekundigen in -geloof ik- kassa in ieder geval wel. Die typeerden Honig als troep en Grand Italia als de beste van kant en klaar te kopen pasta (En alle andere merken waren gelijkwaardig aan Honig). Maar als je echt lekkere pasta wilt, moet je het gewoon zelf maken
Klopt hoor Toen mijn zusje bij de Lidl werkte, (jaren terug, dus weet niet of het op dit moment ook nog zo is), was de wasmiddel daar gewoon Ariel. Maarja, voor Ariel wordt heel veel dure reclame gemaakt, en voor het Lidl-merk niet... Ariel moet dus ook al die reclame nog terugverdienen en de Lidl niet, en dat is heel vaak de enige reden voor het prijsverschil.
'Excellent' hoeft van mij niet, maar huishoudelijk apparatuur wat jarenlang meegaat, koop ik toch graag minimaal 'Goed Plus'. Dus A/B merken en geen C/D of E kwaliteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een stofzuiger, wasmachine, droger, etc.
Misschien iets meer lezen dan alleen wat je wilt lezen kip. Iedereen moet lekker kopen wat zij wil, het praat alleen zo lastig als de definities zo ver uit elkaar liggen kip koop ik trouwens graag plofvrij...
Dingen die langer mee gaan, zoals; intrieur, witgoed, ect. moet excellent zijn. Kleding, eten ect. moet goed zijn. Alhoewel ik nooit bij een aldi kom en altijd merk cola drink wil ik niet zeggen dat goedkoper meteen slechter is.