Ga jij bij je ouders langs op nieuwjaarsdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij gaan mijn hele familie af, is gewoonte.
    Mn man vind het onzin, naar zijn familie gaan we niet

2. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ja, ik ga altijd naar mijn schoonouders en naar mijn oma, daar gaan we dan eten. Vind het juist gezellig. Dat maakt nieuwjaarsdag nog een beetje bijzonder vind ik.

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik vind het hele nieuwjaar wensen achterhaalt.
    Dus doe het ook niet. Ik zie het gewoon als de ene naarde andere dag.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Toen de opa's en oma's nog leefden, gingen we eerst naar de ene en 's middags naar de andere. Kon ook makkelijk, woonden in het aangrenzende dorp en vlakbij elkaar.

Nu vieren we altijd oud en nieuw met mijn ouders, dus hoeven we die op nieuwjaarsdag niet persé nog een keer te zien, maar soms ook wel. Lekker kaartje leggen ofzo. :)

Hou juist wel van die tradities.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Oudejaarsavond zijn mijn ouders, broers & schoonzus bij ons.
    Nieuwjaarsdag geven we een winterfeest (met hapjes, gluhwein, vuurkorfen, warme chocolade melk etc) onder onze overkapping en is een ieder die wil komen welkom.
    Wij gaan die dag zelf nergens heen.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wij zij godzijdank ook nooit iets verplicht maar wij slapen bij mijn ouders met oud en nieuw dus zien ze sowieso wel maar gaan wel smiddags even langs mijn oma, dat is niet iets verplicht maar meer traditie, de hele familie komt daar heen zodat we dus niet iedereen af hoeven te gaan ;)

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij moeten ook niks... Maar wat zou ik er veel voor over hebben om mijn vader een dikke kus te geven op nieuwjaarsdag ;) ( hij is overleden 3 jaar terug ) ....

Wij gingen op nieuwjaarsdag eerst altijd naar de ouders van me stiefmoeder en eind van de dag naar mijn opa en oma. De hele familie was er dan ( mijn vader had 5 broers met allemaal gezinnen) en mijn opa en oma hadden dan altijd salades , soep , bitter garnituur etc, heel gezellig met alle nichten en neven.
    Ondanks dat er een familie oorlog was tussen alle schoonzussen was dit de enige dag dat het super gezellig was en iedereen bij elkaar zat.
    Mooie tijd...

Nu ga ik altijd even naar me stiefmoeder en voor de rest niks.
    Mijn schoonvader is altijd bij ons met oud en nieuw hij is alleen mijn schoonmoeder heb ik nooit leren kennen.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nee hier niet. Mijn man moet ook gewoon weer werken. Wordt ook niet verwacht trouwens. We zien elkaar snel genoeg weer in het nieuwe jaar.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.882
    5.174
    113
    Home
    ja, en niet omdat het verplicht is ofzo mijn ouders hebben zoiets van zie maar wat jullie doen maar gewoon omdat wij dat willen.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hier is het ook traditie om bij beide ouders langs te gaan en bij mijn opa en oma die nog leven.
    Kan dit niet dan is het ook geen probleem

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    moet verplicht naar schoonfam die 130 km verderop wonen.. bleeh.. en oja, we worden smorgens al verwacht.. altijd fijn dat ze rekening houden met feit dat je pas laat in bed ligt.. en smorgens er dus weer vroeg uit moet..

savonds wip ik ff bij mijn ouders aan die eindelijk weer eens in NL zijn..

12. ZenzaMadonna

26 sep 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee we blijven lekker thuis, heb niet zoveel met mijn ouders/schoonouders.

13. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Bij ons moet ook niets.
    Maar ik voel me wel altijd verplicht daartoe.
    En ik heb zo'n hekel aan dat gesleep.
    1 januari vind ik dan ook de minste dag van het jaar.
    Pff wor nu al moe als ik er aan denk.

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij bellen ze op en gaan er altijd heen! maar tegen over slaan we twee weekenden over en laten ons dan niet zien.
    Zolang ze er nog zijn doen we dit ieder jaar .
    Er komt een dag dan kun je niet zeggen ow ik ga even heen . Want dan zijn ze er niet meer !

Ik ben erg blij dat ze er nog zijn , er zijn genoeg die op onze leeftijd geen ouders meer hebben.
    Eind van het jaar meer de ouders zien vind ik geen verplichting , Geniet daar gewoon van .

15. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Nee, bellen altijd alleen... Schoonmoeder, moeder, vader, zus zijn ook jarig in december + Sinterklaas en Kerst.... Nou dan hebben we elkaar wel genoeg gezien hoor :) 2 januari zien we schoonouders weer bij de verjaardag van zoontje van schoonzus ;)

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij gaan met de familie van mijn man altijd op nieuwjaarsdag naar zijn oma toe, voelt helemaal niet als een verplichting want het is altijd heel gezellig en oma is echt een topwijf!

17. lies276

lies276 Niet meer actief

ik kan me geen mooier begin van een nieuw jaar voorstellen, dan even langs te gaan bij allen die me dierbaar zijn om ze een gelukkig nieuwjaar te wensen.
    geen "moeten" dus, maar uit eigen, vrije wil:)
    ik denk wel dat dit voortkomt uit het feit dat ik helaas al een heel aantal dierbaren moet missen en des te meer besef hoe fijn het is als je elkaar nog wél hebt.
    het kan volgend jaar weer heel anders zijn...........

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar Lies, dat hoeft dat toch niet per se op nieuwjaarsdag te zijn?

Wij zien onze ouders meestal 1 keer, in een "normale" week. Maar nu zou het dan ineens drie keer 'moeten' (kerst, verjaardag, oud&nieuw).

Nee hoor, voor ons niet op nieuwjaarsdag. Als ik de ene avond laat naar bed ga, doe ik het de andere dag graag rustig aan.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

nee hoor, bij ons is dit de traditie, maar mijn schoonzus, die 200 km verderop woont, komt meestal ook in de loop van de week (meestal in het eerste weekend) wel een keer langs. ook prima!

20. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan al jaren lang op nieuwjaarsdag naar m'n oma (vroeger opa's en oma's) en de hele familie is daar dan (arme oma ;)) dus dan kunnen we meteen iedereen een gelukkig nieuw jaar wensen. Vroeger vond ik dat altijd heel erg gezellig, maar de familie wordt nu wel erg groot. Soms zit er 50 man in dat kleine huisje en ik begin me er steeds meer aan te irriteren dat ze zich door oma (85 jaar) laten bedienen en verder nooit hun gezicht laten zien.

Deel Deze Pagina