Ga jij bij je ouders langs op nieuwjaarsdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Nee. Mijn ouders zijn er niet. Die overwinteren op warmere plekken en we hebben dus nooit gedoe met verplichtingen met kerst en oud&nieuw enzo. Heerlijk!
    Misschien even bij de schoonouders maar alleen als we zin en tijd hebben. Ik laat me niet zo gauw vertellen wat ik MOET ;)

2. senta

senta Niet meer actief

wij hebben 1 januari nieuwjaarsreceptie van mijn kant van de familie met alle oud ooms en tantes en opa en oma erbij erg makkelijk. Niet verplicht maar als ik het redt ga ik altijd wel even. Ben een belangrijk persoon verloren dus ik hecht er zelf wel waarde aan. in de avond drinken we even koffie bij schoonouders.

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Verplicht is het zeker niet. Maar buiten dat is het een beetje onmogelijk.:D

4. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    wij gingen altijd wel, maar omdat iedereen zo ver uit elkaar woont was het een gereis van niks. kon overal net 20 minuten blijven en dan weer verder. 2ouderparen en 3 oma's. en met mazzel dan de broers en zussen tegenkomen...

dit jaar blijven we thuis. Onze dochter heeft regelmaat nodig met slapen, anders is ze een week van slag, en wil niet de hele dag in de auto zitten. Dus deze week gaan we langs de oma's en de ouders kunnen hier langskomen en anders maar in dezelfde week.

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Als ik die kans had dan ging ik zeker wel gezellig even langs, wat mis ik dat zeg.... Mensen heb Je ouders en je dierbaren lief en is tog gezellig ! Ik had t zeker gedaan , omdat ik t normaal en logisch vind, niet omdat ik me verplicht zou voelen.

Doe wat goedvoelt zou ik zeggen en laat je niets opdringen ;)

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier wordt Nieuwjaardag ook uitgebreid gevierd bij mijn schoonfamilie.

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hier ook niks wat moet, maar vind het niet meer als normaal eigenlijk!
    Dus ouders schoonouders en opas en omas :)

8. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Wij gaan altijd naar de oom en tante van mijn vader (eigenlijk zijn het meer zijn ouders) en daarna naar mijn oma (moeder van moeder) met de hele familie en dan blijven we daar gezellig eten.
    Mijn ouders komen daar ook, broertjes, zusje, nichtjes, tante, erg gezellig!

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, mijn moeder verwacht dat echt niet van me, hoor! Maar misschien gaan we wel even.

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb een gruwelijke hekel gekregen aan nieuwjaarsdag!

We hebben 6adressen waar we langs moeten;)
    We hebben er 2 geschrapt, dat zijn onze ouders. Die komen we op die andere adressen wel tegen.
    Helaas komen we er niet onderuit om bij de opa en oma's langs te gaan...

Ik baal er altijd van, we hebben geen tel voor onszelf op nieuwjaarsdag en smorgens is het gelijk al haasten.
    Niet leuk na een geslaagde nieuwjaarswisseling:p

Vorig jaar konden we het niet allemaal redden op 1dag met een baby van 5mnd, nou dat werd ons niet in dank afgenomen.
    Dit jaar heb ik er maling aan, smiddags gaan we gewoon even naar huis alwaar onze dochter haar middagslaapje heeft, en ik ga zelf ook even liggen. Heb helaas ook geen energie voor 10 meer als ik 30wkn zwanger ben.
    Redden we het dan weer niet op 1dag, jammer dan. De meesten die we tegenkomen op die dag zijn toch familieleden die we 2x per jaar zien, nieuwjaarsdag en verjaardag oma:)

11. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    uhm tja hier is het traditie,

hier was het zo dat alles bij opa en oma kwam, nu die uit de tijd zijn, heeft haar zus, mijn oud tante dus het overgenomen en nu gaan we allemaal daar heen, voor die tijd stop ik nog even bij de andere zus van oma die niet zo mobiel meer is,

dan gaan we naar schoonouders,en als we nog puf hebben nog even langs de tante van mijn vaders kant, broerlief zie ik normaal ook bij oudtante maar dit jaar denk ik niet, gezien zijn vrouw net voor die tijd bevallen zal zijn, dus dan stoppen we tussendoor nog even snel daar. zus van mijn man stoppen we meestal niet, gewoon weg geen tijd voor. al met al een druk maar wel gezellig dagje,

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Nee, wij gaan bij niemand langs op nieuwjaarsdag. Iedereen slaapt zijn kater eruit dan hahaha.
    Ik werd er altijd gallisch van dat mijn ex-schoonouders rond een uur of 12 s'middags voor de deur stonden om ons een gelukkig nieuwjaar te wensen. Lagen wij nog in bed, of toen de oudste geboren was lagen we net weer in bed omdat ze toe was aan haar middagslaapje, konden wij even bijtukken. Stonden ze weer. Arg!!! Ik heb echt een keer zo'n vreselijke ruzie gemaakt dat je dat niet kon maken. Dat ze even moesten bellen van te voren. krijg ik een snauw dat je op nieuwjaarsdag niet hoeft te bellen om bij mensen langs te gaan. En het jaar erop weer met het grote bord voor hun kop onverwachts tijdens het middagslaapje voor de deur staan. Men.. wat een mensen! Gelukkig heb ik daar geen last meer van.
    Pff.. moet ik bij mijn vader doen zeg. Dan is hij net zo ongezellig als ik zelf.

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    mn schoonouders verwachten ons wel degelijk.....en als we niet komen dan is dat wel raar :(
    Gelukkig doen mn ouders niet zo moeilijk en daarnaast wonen ze aan de andere kant van het land, dus we zijn nu bij mijn ouders en worden dan niet meer verwacht

14. Milujem

Milujem Niet meer actief

Nee, maar wel elk jaar naar mijn schoonouders :) Net zo gezellig!

15. Nee, omdat we al Oud&Nieuw bij m'n moeder vieren. Ik denk dat we daar rond een uur of 2 's nachts vertrekken, en om dan de volgende dag weer terug te gaan.. Beetje overbodig :D In schoonfamilie hebben we sowieso geen zin, is de laatste tijd alleen maar gezeur en gedoe, dus daar gaan we sowieso niet langs. Meestal gaat mijn moeder naar mijn oma, waar een oom en een tante met hun gezinnen dan ook heen gaan. Misschien dat wij ook nog even naar m'n oma gaan, maar dat beslis ik 1 januari pas ;)

16. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij vieren oud en nieuw waarschijnlijk bij mijn ouders. Als we dat niet zouden doen, zouden we 1 januari sowieso wel ff langs gaan.

Schoonpa en vrouw wonen op 3uur rijden, daar gaan we dus niet naartoe. Schoonma gaan we ook niet naartoe, is sowieso pas 2 januari weer thuis, maar daar hebben we geen zin in.

17. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

In de loop van de morgen gaan we bij mijn moeder lunchen, samen met het gezin van mijn zus.
    Daarna gaan we naar mijn schoonouders.
    Die zitten vaak al de hele dag te wachten. Gaan niet even navragen wanneer wie van plan is om te komen.
    Als je dan aankomt en er is nog niemand, zitten ze heel 'zielig' saampjes op de bank uit het raam te kijken wanneer er nou eindelijk iemand komt.... En dan zeggen ze heel verontwaardigd dat ze de halve dag al zitten wachten.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, want ze wonen te ver weg en wij vieren oud en nieuw hier thuis dit jaar.

Kerstmis vieren we daar en met oud en nieuw bel ik even. Toen ik nog thuiswoonde, was het ook altijd 'verplicht' nieuwjaarwensen bij de opa's en oma's. Ik vond dat altijd erg gezellig, jammer dat mijn moeder er een verplicht nummer van maakte ;)

19. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Yep, ouders en schoonouders net als met de kerst
    het is altijd wel gezellig

20. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Mijn schoonouders willen.altijd dat we hazenpeper komen eten, maar manlief vindt het niet zo lekker! vandaag dus weer de vraag, net als afgelopen weken, want hij moet donderdag al in de marinade ofzo! We hebben al een aantal leren gezegd dat we het niet weten, vanwege zoonlief! Voorig jaar heeft hij oudjaarsdag niet geslapen ivm de harde klappen hier voor de deur, en was hij nieuwjaarsdag niet te genieten! Zoonlief is daarbij nu ook nog een ziek, krijgt kiezen en 27e bmr prikken!

Maar ze MOET het weten, dus nee! Wij blijven dit jaar lekker thuis! Vorig jaar nog een kopje koffie gedronken, maar denk dat we dat dit jaar ook laten! Was vorig jaar ook niet erg gezellig! Elk jaar horen we dat het jaar ervoor een rotjaar is geweest, ben daar nu wel een beetje klaar mee!

Deel Deze Pagina