Ga jij borst- of flesvoeding geven?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamatoB, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Ga jij borst- of flesvoeding geven?

1. Borstvoeding

2. Flesvoeding

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

Nov 21, 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Ik ga 100% zeker borstvoeding geven. Toen ik de vraag voor de eerste keer aan mezelf stelde, stond het idee van borstvoeding me eigenlijk heel erg tegen. Daar heb ik veel over nagedacht en dat kwam eigenlijk omdat borsten nu eenmaal altijd tijdens het vrijen een belangrijke rol spelen en in de westerse cultuur toch "lust-objecten" zijn (voor de meesten)
    Ik vond het dan zo'n raar idee om er mijn baby mee te voeden.
    Maar ik ben er veel over gaan lezen, heb er veel over nagedacht, met mijn man over gesproken en me gewoon ingebeeld hoe het zou zijn om zelf mijn kind te voeden.
    En hoe meer ik er mee bezig was, hoe enthousiaster ik ben geworden. Als ik nu een plaatje in mijn hoofd neem van mijn baby aan mijn borst of het klaarmaken van kunstvoeding dan voelt dat tweede zo tegennatuurlijk. Poeder, water erbij... dat hele proces staat me tegen.

Nou ja, heb nog een heleboel redenen om voor borstvoeding te kiezen, en kijk er nu erg naar uit, lijkt me geweldig!
    Kijk alleen niet uit naar het kolven, maar ga op tijd oefenen en probeer er handig in te worden, dat het niet te veel tijd kost.
    een goede voorbereiding, is het halve werk denk ik maar.

Succes met je beslissing!

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik heb mijn zoon 3,5 maanden borstvoeding gegeven en dat vond ik geweldig.
    Door omstandigheden eerder gestopt dan ik wilde.
    Bij de tweede ga ik absoluut weer voor borstvoeding.

Waarom... tja, waarom zitten die dingen anders aan je lijf?
    Het is de meest natuurlijke manier van voeden, de melk is speciaal afgestemd op je kind en als het eenmaal loopt dan is het zo geweldig om je kind op jouw melk te laten groeien!
    En het is ook nog eens supermakkelijk, borst eruit en drinken maar...

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik geef nu 8 maanden BV, en zou het zeker iedereen aanraden! Het is zo lekker en intiem moment!

1 tip: Leg een telefoonnummer klaar van een laktatiekundige, mochten er problemen komen, direct bellen! Een consult word bij de meeste verzekeringen gewoon vergoed!

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Anakin, kan het niet beter verwoorden!! :)

Zo is de natuur bedoeld! Nog nooit een poes of een hond een flesje zien geven aan hun nageslacht omdat ze zich anders ongemakkelijk voelen :p

Bovendien zijn er zoveel voordelen van het geven van borstvoeding boven kunstvoeding.

Als het niet lukt of kan, alle respect, maar of het bij je past kun je denk ik alleen zeggen wanneer je het ervaart...

Alle meiden veel succes met voeden!

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    446
    83
    Limburg
    OP begin had ik ook zoiets van bv niets voor mij, ga aan de fv. Maar verder in mijn zwangerschap begon ik toch te twijfelen, ben naar een bv info ochtend geweest en dat heeft me toch wel geholpen. Dat was ook niet het puchen van bv maar het was gewoon eerlijk (naar mijn idee).
    Dus ga nu bv proberen en mocht het niet gaan dan stap ik over naar fv. Zie het tot op heden overigens ook nog niet zitten om op het werk te gaan kolven maar misschien ga ik daar ook wel weer anders over denken.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij een 2e ga ik (hopelijk) weer bv geven maar wel tot ik weer ga werken (dus een week of 10-12). Kolven vind ik helemaal niets en heb niets tegen kv.

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik geef borstvoeding... het leek mij ook helemaal niks maar puur vanwege de beschreming wilde ik het doen.
    in t begin ging het heel moeilijk waar ik ging ging me kolf maar na 3 dagen kwam er ineens melk uit !:D en vanaf toen ging het super
    soms heb ik weleens een momentje dat ik zoiets heb van grr moet ik weer maar als ik dan dat mannetje zie drinken met zn grote ogen op mij gericht ja dat is het helemaal waard!
    En ik wil ook niet op me werk kolven maar wil wel bv blijven geven dus ik probeer 2 middag voedingen af te bouwen dan hoef ik niet te kolven maar kan wel bv blijven geven.

8. marjolieke

marjolieke Actief lid

Mar 16, 2009
    130
    0
    0
    Ik wil absoluut BV gaan proberen. Maar ik heb al wel besloten dat als het niet lukt ik ook niet eindeloos door ga met proberen.

9. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik wil het dolgraag weer proberen bij de eerste is het een beetje mislukt heb toen 8 wk gekolft omdat ze niet wilde happen wel steeds geproebeerd maar lukte echtn iet. dus heeft ze steeds gekolfte melk gehad.

hoop dat het deze keer wel gewoon lukt want zie hetn iet zitten om zolang te kolfen aangezien ik nu nog een peuter rond heb huppelen. dus maar hopen dat deze geen startproblemen heeft. en dus gewoon meteen kan worden aangelegd.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    ga het iig proberen..

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Bij de eerste ging de bv heel goed. Ze hapte meteen en ik had genoeg voeding. Ben van te voren wel op bvcursus geweest. Die cursus werd gegeven door de kraamzorg. Vond ik toch wel fijn, want je kreeg zo wel een idee, dat je de baby goed moest aanleggen. Wist ik dus niet, dacht dat kinderen automatisch meteen goed hapte.

Bij de 2de gaan we er weer voor.

12. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Dat gepush altijd over borstvoeding.. Ik ga gewoon lekker flesvoeding geven, zo ben ik zelf ook grootgebracht, niks mis mee. Bovendien heb je een stuk minder problemen en hoef je geen vitamine K bij te geven. En je kan het nog eens aan een ander overlaten!

13. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Ik vond flesvoeding bij mn vorige ideaal!
    Geen onzekerheid, iedereen kon het doen (manlief nam vaak de nachten voor zijn rekening!), echt heel prettig.
    Ennuh... hij is tot nu toe niet ziek geweest, nauwelijks verkouden en hij ontwikkelt zich mega snel!
    Heb er geen seconde aan getwijfeld en ga het met de 2de zeker weer zo doen. Vanaf dag 1 genieten!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

zonder twijfel borstvoeding. het idee dat ik mijn eigen kind kan voeden vind ik geweldig, en het heeft voor zowel jezelf als voor je kind toch voordelen.

het zal wel loodzwaar zijn maar daar pas ik wel een mouw aan. zou heel erg teleurgesteld zijn als het niet zou lukken.

ik heb van nature maar 1 borst, de ander is vergroot toen ik 16 was. het was even de vraag of bv met die borst zou lukken maar de vlos zei al gelijk dat met 1 borst voeden vaak ook kan.

gelukkig lekken ze beiden dus hij doet het wel! :)

15. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik vond de BV bij me dochter zo heerlijk om te doen en het ging super goed. Ga dat dus bij deze beeb ook zeker weer proberen!

16. Linda1979

Linda1979 Actief lid

Jan 26, 2009
    320
    0
    0
    Is natuurlijk lastig vooraf te zeggen. Maar ik wil het liefste borstvoeding geven als het ff kan.
    Maar omdat ik niet weet of mijn kindje in stuit blijft liggen, en of ik misschien een keizersnee moet (waarna het altijd lastiger gaat), en omdat ik niet weet of het uberhaupt gaat, kan ik dat niet honderd procent zeker weten natuurlijk.

Ik wil het echter wel echt heel erg graag.

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik ga voor de bostvoeding-in-eerste-instantie-optie. Proberen dus! Ik heb er geen "oergevoel" bij, of een overtuiging dat ik borsten heb gekregen van moeder natuur om mijn kindjes mee te voeden en ik kan me ook nog niks voorstellen bij intimiteit van bv omdat je kindje eten geven mij altijd iets intiems en bijzonders lijkt.
    Maar toch ga ik het proberen en als het lukt: super! En als het niet lukt: jammer maar helaas. Ik wil zien hoe ik erop reageer, als het voor veel stress zorgt bij mij en dus ook mijn kindje en omgeving is het gauw klaar wat mij betreft.

Ik heb heel lang getwijfeld hoor, maar nadat we naar zo'n voorlichtingsavond zijn geweest waarin heel praktisch en genuanceerd werd verteld hoe bv werkt (en waarom het soms niet werkt), ben ik toch wel om. Je moet je neer kunnen leggen bij het feit dat je in het begin de hele tijd, op welke manier dan ook, bezig bent met voeden en het ritme vinden, dat was voor mij vooral een handige tip.
    Gelukkig heb ik de support van mijn man, wat er ook gebeurt!

18. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    ik ga kolven en dan geven.zit reden achter maar zo krijgt ze toch alles binnen maar wel met de fles word hele opgave maar is allemaalwaard hoop ik.Is er iemand anders die ook zo heeft gedaan tips zouden heel handig zijn?

liefs,

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ehm wie pushed er hier dan in het topic?

Gewoon een poll hoor.

Ik ben ook met de fles groot gebracht maar dat betekend niet dat ik dat ook wil geven als het niet hoeft.

Brasilprincess ik wil je in ieder geval de tip geven een lactatiedeskundige om hulp te vragen want 100% kolven lijkt mij heel zwaar.
    Je heb er je eigen rede voor en ik heb mega respect voor je dat je het dan op een andere manier gaat geven.
    Mocht er iets niet lukken of het loopt niet lekker schakel dan iemand in die er verstand van heeft zodat je achteraf geen spijt krijgt.
    Succes meid

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik denk dat ze gepush in het algemeen bedoeld. Bij de vk en van de overheid wellicht. En niet hier in dit topic.

Share This Page