Ga jij borst- of flesvoeding geven?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamatoB, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Ga jij borst- of flesvoeding geven?

1. Borstvoeding

2. Flesvoeding

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Sannah

Sannah Lid

Apr 27, 2009
    92
    0
    0
    ik ga ook voor borstvoeding.
    de lactatiekundige waar ik al even was voor BH's, vertelde me dat als je eraan begint en het voor jou als het ware logisch voelt om te doen, je alle kans van slagen hebt. dat zou kunnen betekenen dat als je eraan begint met het idee: ik zie wel of het lukt, je wellicht minder doorzettingsvermogen hebt en de kans op mislukken ook groter wordt. is mijn gedachte hoor ;) geen wetenschappelijke bewijzen voor.
    maar het zette me wel aan het nadenken en ik ben nog vastbeslotener dat eerder: ik ga ervoor.

2. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

Jan 5, 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    door mijn borstverkleining een aantal jaar geleden, is de kans klein dat ik BV kan geven. Ik durf het ook neit aan om het te proberen, want als het neit lukt word de klap daarvoor voor mij alleen maar groter. Het lijkt me een heel intiem moment met mijn beeb, maar juist daarom wil ik het dus niet eens proberen. als ik niet genoeg kan geven of als het dus helemaal neit lukt...

ik zou het dus wel willen, maar we hebben besloten om toch voor de fles te gaan.

3. Bunnymoeder

Feb 20, 2009
    87
    0
    0
    Ik zit nog in de twijfelstand. BV lijkt me zo'n gedoe. Heb van nature erg gevoelige tepels. Manlief mag er nu tijdens zwangerschap en tijdens sommige periodes van de maand dan ook absoluut niet aan zitten. Zie erg op tegen nog meer pijn. Alsof zwangerschap met bekkenpijn en bevallen nog niet genoeg is. FV lijkt me zoveel prettiger omdat man dan meteen de nachtvoedingen kan doen. Ik vind dat ik na 9 maanden zwangerschap en bevalling tegen die tijd wel genoeg heb gedaan. Dan is het zijn beurt. Tevens heb ik vrij veel last van migraine en mag nu tijdens zwangerschap geen medicijnen slikken. Dat is echt geen pretje. Na de bevalling gaan de medicijnen er dus echt weer in. Medicijnen zitten 12 uur in bloed en meestal heb ik 3 keer nodig voordat aanval klaar is. Betekent dus 36 uur kolven om voeding in stand te houden als ik BV ga geven. Echter die hele borstvoedingsmaffia samen met de zwangerschapshormonen doen een behoorlijk beroep op mijn schuldgevoel dus wellicht dat ik toch nog zwicht......Ik vind het hoe dan ook een lastige keuze.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Nou euhmmm ik probeer geen discussie aan te wakkeren, hoor...we kunnen hoog en laag springen, maar feit blijft dat BV het beste is voor je kindje.

Als mensen voor KV kiezen, dan is dat natuurlijk hun goed recht!! Dat staat verder los van bovenstaande feit.

Ik geef zelf dan op dit moment wel BV... maar nu is het makkelijk, zit toch thuis met verlof. Maar wie zegt dat ik het straks nog gedisciplineerd volhoud als ik ga werken. Dan zal ik BV geven in de avonden, maar KV voor overdag (wel zo handig voor de oppas) :)

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    er is ook niemand die kv gaat geven zegt dat borstvoeding slechter is. dus waarom deze reactie slaat helemaal nergens op hou je dan gewoon stil en zeg niks. dus slaat nergens op dat jij nog even met die zin moet benadrukken dat bv beter is. nou assi good for you!!!

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik wil ook BV gaan geven. Voor mij was het gewoon een logische keuze. Vanuit m'n werk als kraamverzorgende sta ik volledig achter BV en 'k heb er nooit een moment over getwijfeld.
    Nu maar hopen dat alles goed gaat ;) FV vind ik, als de BV eenmaal loopt, meer een gedoe en ook duur.
    Verder zal ik er niet op in gaan ;)

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wil bortvoeding gaan geven. Het lijkt me een erg mooi gevoel om dit voor je kindje te kunnen doen.

Al moet ik eerlijk zeggen dat 2 vriendinnen flesvoeding geven en dat dat toch ook wel erg handig is.

Maar goed, proberen ga ik het zeker!

8. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Als het allemaal zo gaat als ik denk, dan begin ik met BV, maar tegen de tijd dat mijn verlof er op zit wil ik over zijn op KV. Ik zie helemaal niets in kolven of op en neer fietsen in weer en wind om kind te voeden op de KDV (weet niet eens of dat daar mag).
    Bovendien vind ik het een heerlijk idee dat niet alle verantwoordelijkheid op mij rust en mijn man ook de fles kan geven.

9. bijtjes

bijtjes Lid

Jul 29, 2009
    38
    0
    0
    Arts
    Bijenkorf
    TIP: afkolven! Dan kan je man ook 's nachts een flesje geven maar dan mét borstvoeding!

10. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik ga zeker beginnen met BV, maar wil hoe dan ook als ik weer ga werken in ieder geval zijn afgebouwd naar 's morgens & 's avonds evt. nog BV, maar overdag lekker KV. Op mijn werk is er nu eenmaal geen afgeschermde ruimte om te kunnen kolven (en ja, tuurlijk is je werkgever verplicht je zo'n ruimte te bieden, etc. etc.), maar daarbij lijkt kolven me wel een enorm gedoe, en daar heb ik dus geen zin in.
    Dus doen we 't zo. Hopelijk 'the best of both worlds' :D

11. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik wou dat ik vrij was om te kiezen, Maar om de kleine uberhaubt te kunnen verzorgen moet ik weer aan mijn medicatie. Medicatie die absoluut niet zijn toegestaan met zwangerschap en of borstvoeding.
    Wij gaan dus direct met flesvoeding beginnen.

12. Belletje

Belletje Lid

Mar 23, 2009
    76
    0
    6
    Wow! Wat gaaf dat zoveel vrouwen kiezen voor borstvoeding :D
    Ik ga uiteraard ook borstvoeding geven!

13. Ik ben er tot het moment van de geboorte altijd van overtuigd geweest dat ik écht geen borstvoeding ging geven.
    Ik zou er ook niet aan moeten denken dat ik vroeger bij m'n moeder.. Bah. :p

Zo dacht ik toen, maar toen m'n kleintje eenmaal op m'n buik lag begon ie meteen te 'zoeken'.
    De verpleging stelde toen voor om het gewoon te proberen, als ik het niets vond kon ik altijd weer stoppen.

Ik vond het dus wél wat. Helemaal geweldig, zo intiem.

Het lukte alleen niet echt (nooit op voorbereid, geen hulp gehad in het ziekenhuis, kraamverzorgster kon er ook niks van ;)).
    Ik had enorme tepelkloven en het deed echt verschrikkelijk veel pijn.
    Ik heb toen een tijdje alleen maar gekolfd, omdat ik dan zelf kon bepalen hoe hard er 'gezogen' werd.

Dat ging een tijdje goed, toen is er een lactatiekundige langs geweest om me een andere houding te laten proberen (de rugby houding).
    Dat ging in eerste instantie ook goed, maar toen kreeg ik een borstonsteking, en zag ik het dus niet zitten om m'n mannetje met z'n enorme zuigkracht aan te leggen.
    Toen heb ik dus wéér een tijd alleen maar gekolfd, tot de ontsteking weg was, en daarna begon ik weer met aanleggen.

Toen sprongen dus meteen m'n tepels weer kapot, en heb ik het maar opgegeven..

Nu ben ik echt weer helemaal voor flesvoeding, en zou ik nooit meer aan borstvoeding beginnen.
    Ik vind het er sowieso nog steeds een beetje naar uit zien als een kind van een jaar nog borstvoeding krijgt :p

14. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hey

ik combineer momenteel de 2

zo krijgt de kleine toch ook wat bv en kan vriendlief ook es de fles geven indien ik doodop ben of om een of andere reden eens niet kan afkolven of bv geven

bovendien kan ik dan ook es met een gerust hart een glaasje drinken wat ik dus zelfs geen slokje durf nemen als ik nog bv wil geven die dag

xxx

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Haha, dat vind ik dus ook.. :)

16. Waarschijnlijk beide :) optie stond helaas niet in de poll.
    Reden: mag geen volledige bv geven ivm medicatie.
    Verder vooral borstvoeding omdat ik zelf denk dat dat het beste is.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb Eva 14 maanden borstvoeding gegeven... 'gelukkig' na 11 maanden niet meer in het openbaar, want sommige mensen vinden het er blijkbaar naar uitzien :x.

Sorry, ik wil geen discussie uitlokken, maar een beetje respect mag wel. Het werkt beide kanten op. Er wordt hier al redelijk fel gereageerd als iemand zegt dat borstvoeding het beste is. Reageer dan ook niet met dat je het er naar uit vindt zien dat een kind van een jaar borstvoeding krijgt ;). Daar wordt ook helemaal niet om gevraagd en zulk soort reacties lokken ook reacties uit. Bij mij nu dus omdat het me gewoon verdrietig maakt. Iets wat de normaalste zaak van de wereld is wordt blijkbaar als 'naar' gezien. Terwijl het voor de borstvoedende moeders juist meestal als iets moois gezien wordt.

Maar goed, ik heb dus borstvoeding gegeven en ga het weer geven, als het meezit nog wel iets langer dan 14 maanden. Ik vind het het beste voor mijn kinderen en geweldig om te doen!

18. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Daar zeg ík amen op, Snoopy1979.

19. 4days

4days Niet meer actief

Het maakt mij niet uit wat anderen van borstvoeding vinden.
    Ik weet dat het het gezondste voor mijn kindje is, en mijn kindje krijgt alleen het beste.
    Wat andere moeders doen moeten ze zelf weten.

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ook ik zeg AMEN Snoopy.

En trouwens wie zegt dat je een jaar bv moet geven?
    Al geef je het 3 maanden dan hebben ze het toch gehad.

Weet je wat ik raar vind, kinderen van 7 jaar nog aan de borst maar goed dat moeten mensen lekker zelf weten toch.

Share This Page