Ga jij met je kind op de fiets in deze omstandigheden?

Discussie in 'De lounge' gestart door guppie81, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij dus wel.. heb geen andere keus. Als het te glad of sneeuwerig is, stap ik wel af natuurlijk.

2. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Nee, daarom zitten ze nu thuis en niet op het kdv..

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik durf voor mezelf niet eens te fietsen, laat staan met de kleine voorop.
    NO WAY!!
    We lopen wel!

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nope, mij niet gezien. Vind het veels te risicovol. Ik draag mijn kindje nog in mn buik, maar ben veels te bang dat ik op mn buik val. En ook al zou ik niet zwanger zijn, dan ging ik nog niet fietsen.
    Als ik ergens naar toe moet ga ik wel lopen. Heb gelukkig een goed stel schoenen met zolen waarmee je niet zo snel uitglijd.
    En anders stel ik het uit tot mijn vriend thuis is met de auto.

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij hebben net 2 keer heerlijk gefietst. Op sommige stukjes was het niet te doen en dan moet je idd even astappen, maar nee hoor, geen moeite mee.

6. 894hi

894hi Niet meer actief

ik durf alleen al niet eens op de fiets ben blij dat het winkelcentum aan het einde van de staat is hier

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mwah ik ben zelf wel op de fiets geweest. Ben over de busroute gegaan (bussen rijden wel) en die was niet glad.
    Terug met zware boodschappen wel iets voorzichtiger gedaan.
    Vind het met de auto wel onverantwoord als het niet nodig is, maar dat is ook omdat ik geen zin heb in blikschade.

Op de slee is hier helaas geen optie, mijn dochter wil niet op de slee blijven zitten :(

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Nou met een kinderwagen met drie wielen door de sneeuw is dus geen optie, heb ik net gemerkt. De enige manier waarop we nog enigzins vooruit kwamen was door de wagen achterwaarts achter me aan te trekken, en dan nog ging het uiterst moeizaam. Heb dus toch maar de kleine in een draagzak gehesen en ben behoedzaam naar de apotheek gelopen.

9. Aura

Aura Niet meer actief

Ik ga dus nog niet voor een miljoen een stukje fietsen nu....die kleine zit veilig in mijn buik en dat wil ik graag zo houden...moet zo de honden weer uitlaten en ben bang dat het glad is buiten...maar ja ze moeten toch echt. Dus ga het er zo maar opwagen. Gisteren in de verse sneeuw heel lang met ze buiten geweest dat vind ik niet eng maar dat twijfel weer nee....ben veelste bang dat ik val.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nee met 3 wielen lijkt me niks!

Ik heb de terreinwielen van de bugaboo voor gedaan vanmorgen en dat ging net, maar was wel buiten adem na 500 meter!

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

No Way.. lopend ga je al bijna op je giechel laat staan op de fiets.. je kindje hoeft maar 1 keer snel om te draaien en je evenwicht is weg en je ligt met je snuffert op straat.. Nou moet ik zeggen dat de hoofdwegen hier goed sneeuw vrij zijn hoor, maar in de bouw niet.. Wij gaan of lopend en dan met de slee of met de auto.

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik ga echt niet op de fiets met die kleine meid nu.
    Ook al 1 week geen auto gereden. (met de trein naar mijn werk ipv met de auto)

WIj doen alles met de slee! :)

Ben overigens ook lopend al gevallen en loop mooi mank.

13. Female

Female Niet meer actief

Oef ik moet er niet aan denken zeg.
    En ik weet het niet, maar volgens mij hebben ze hier de strooiwagens/ sneeuwschuivers nog niet zo uitgevonden :(
    Er is hier nog nergens gestrooid en ik woon nb langs de doorgaande rijksweg!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heel simpel: echt niet! :p

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ga te voet naar me werk omdat ik niet durf te fietsen en om nu 30 minuutjes bij de bushalte te gaan wachten in de hoop dat de bus komt zie ik niet zitten. elke morgen dus 45 minuutjes heen en 45 minuutjes terug wandelen. dit samen met een collega dus we maken er maar wat van.

zijn er genoeg die afbellen maar dat vind ik echt dieptriest. als iedereen dit zou doen dan kunnen ze de winkels etc wel sluiten. als je nu persee met de trein ofzo moet of aan de andere kant van het land werkt dat begrijp ik het wel want dat is geen doen.

breng de kinderen smorgens ook te voet weg naar de oppas. ipv 5 minuutjes duurt het 15 minuutjes. de oudste loopt en de jongste draag ik. zit niks anders op. de andere oppas (wisselen elkaar af) brengt ze met de auto naar huis. heb er dus al een hele toch op zitten

hier in tilburg zijn maar 4 wegen gestrooit en dat zijn de ringbanen. de rest in meer glijden dan rijden

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Nee ik ga niet met Mason op de fiets nu. Vind het en te glad en te koud.

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Het zal wel moeten.. We moeten toch eten.. En op zich gaat het prima hoor als je tenminste op de hoofdwegen blijft. En de stukken waar nog gewoon sneeuw ligt is het gewoon lopen met de fiets.
    Bus is helemaal geen doen, dan moet ik eerst een heel stuk lopen. En mijn zoontje wil dan halverwege niet meer lopen. Ik zie mezelf dan al met boodschappentas in mijn ene hand en zoontje op de andere arm.. Dat is pas gevaarlijk ;)

18. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier precies hetzelfde. En als je ze goed inpakt valt de kou ontzettend mee.

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Absoluut niet. Ik durf alleen al niet te fietsen met dit weer, dus laat staan met Robyn er nog bij.

20. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow zo hey!

Deel Deze Pagina