jammer dat het fulltime is haha, dat zoek ik helaas net niet. Ik heb momenteel 2 banen, bij de een ga ik altijd met plezier naar het werk. Bij de ander werk ik pas net, maar afspraken worden niet na gekomen en dat brengt veel stress. tevens maak ik dagen van 9 uur zonder pauze en ook mag je niet even gaan zitten tussendoor (benzinepomp) dat maakt de dagen ook nog eens extra zwaar. ben het dus nu al zat en zit nog in mijn proeftijd. Bv ik werk 16 uur bij de pomp en 10 uur bij de spar, dat is samen 26 uur op papier, bij de pomp heb je meestal diensten van 9 uur, dus 2 diensten maakt dan 18 uur. ik werk dus 28 uur in de week. maar meestal plant de pomp me ongevraagt 3 of 4 dagen in wat er voor zorg dat ik zo 37 tot 43 uur werk. en daar pas ik voor, en ook al zeg ik nee ik wil dat niet, ze plant me gewoon in. en ik weet niet zeker wat nou de rechten zijn. helaas kan ik zelf geen ontslag nemen ivm uwv enz. dus ik hoop dat ze mij binnen nu en 2 weken ontslaat, wat zal dat een rust geven, want ik weet nu al dat ik anders nog 5 maand lang aan het strijden ben over mijn uren. had ik maar nooit mijn rug gebroken gehad, dan had ik nog gewoon bij abnamro op kantoor gewerkt. helaas.
Vraag me dat nog eens als ik om 5.30 opsta omdat ik om 7.00 op mijn werk moet zijn... Zonder gekheid, dit is de eerste baan in al die jaren dat ik werk dat ik na 3 jaar nog steeds met plezier naar m'n werk ga. Bij al mijn andere werkgevers had ik het na een jaar of 3 wel gezien, was de uitdaging weg of was het gewoon vechten tegen de bierkaai met te weinig personeel. Misschien heeft dat ook wel te maken met het feit dat ik nu geen fulltime baan heb, ik werk nog maar 16 uur. De zorg heeft zeker ook zijn nadelen (ochtends om 5.30 sta ik echt niet te juichen dat ik weer mag werken) maar juist die vroege diensten en af en toe een late/nacht maakt het leuk en afwisselend. Ik ben blij met mijn werk, dat mag duidelijk zijn!
nou, je bent zeker niet verplicht om zoveel extra uren te maken. Daarbij kun je echt geen 9 uur werken zonder pauze. Als je toch ontslag wil krijgen, kun je net zo goed de irritante werknemer gaan uithangen die op haar rechten staat. In de cao enz. kun je wel vinden hoelang je mag werken zonder pauze.
Ik vind het nu moeilijk om deze vraag te beantwoorden. Qua inhoud van het werk en collega's is mn werk top. Volop afwisseling, geen twee dagen zijn hetzelfde en daar hou ik van. Maar aangezien we in een forse reorganisatie zitten is de sfeer op de hele afdeling verschrikkelijk, er worden vieze spelletjes gespeeld door leidinggevenden en de onzekerheid is verschrikkelijk. Toch kies ik voor 'meestal wel'.
Buitenom het feit dat ik liever thuis zou blijven bij mijn kleine schat.. of hooguit 2 dagen zou willen werken per week ..... ga ik wel met plezier naar mijn werk. 't Blijft een uitdaging en mijn collega's zijn super.
Ik ging altijd wel met plezier maar nu niet meer. Zit er al bijna 5 jaar en door wat dingen die er gebeurd/gezegd zijn heb ik mijn collega's van een andere kant leren kennen waardoor ik nu zoiets heb van het is wel mooi geweest en het is tijd voor wat anders. Maar iets anders vinden is moeilijk, zeker parttime en ook nog bepaalde dagen van de week.
Ik ga iedere dag met veel plezier naar mijn werk. Heb na het opstaan wel eens even geen zin maar dat heeft dan niet met het werk zelf te maken maar met vermoeidheid. Mijn werk is erg afwisselend en ik heb leuke collega's (voortgezet onderwijs)
Ik ga nog steeds met plezier naar mijn werk, terwijl ik er toch alweer 12 jaar werk. Maar heb voldoende doorgroeimogelijkheden en daar maak ik ook gebruik van. Het is elke dag weer iets anders, ik zou er al veel boeken over kunnen schrijven. Ik heb wel veel dingen die ik optijd klaar moet hebben, maar krijg daar alle vrijheid in hoe ik dit aanpak. Ik werk als teamleidster op 2kleinschalige woongroepen voor dementerenden ouderen. En als ik medewerkers heb waarvan ik zie dat ze het niet naar de zin hebben, dan vraag ik wat ik daar eventueel in kan veranderen en als ik daar niets in kan betekenen, adviseer ik ze toch echt wel om verder te gaan kijken. Ik werk niet graag met ongemotiveerde mensen en mijn team ook niet merk ik. En het werkt zeker door naar de mensen waar je mee werkt.
Ja altijd gelukkig. Heb echt een superleuke baan met leuke collega's. Af en toe is de druk erg groot, maar toch ga ik elke dag met plezier. Nu dan even niet, maar heb eigenlijk wel weer zin om over 2 maanden weer aan de slag te gaan. Als ik het niet meer naar mn zin zou hebben, zou ik ook echt op zoek gaan naar wat anders.
Meestal wel. Het is een tijdje minder geweest, maar dat kwam niet door de werkzaamheden. Wel door een aantal collega's die me het leven flink zuur hebben gemaakt daar. Uiteindelijk ben ik daar veel sterker uit gekomen, de aanhouder wint Zit nog altijd op dezelfde functie, een aantal collega's zijn overgeplaatst en omdat ik volgens de manager m'n hoofd boven het maaiveld durfde uit te steken, heb ik zelfs een vaste aanstelling gekregen... en dat in een periode waarin niemand nog een aanstelling, vast of tijdelijk, kreeg. Ben er dan ook heel trots op Klinkt een beetje alsof ik een matennaaier ben misschien, maar het ligt wat genuanceerder allemaal. Ik ken het echt met tegenzin heen gaan wel, maar dat is dan altijd te wijten aan dat er geen uitdagingen zijn voor me. Elke dag het zelfde werk, ik word daar helemaal gestoord van. Gelukkig heb ik nu wel veel uitdaging. Mijn werk is in grote lijnen elke dag het zelfde, maar door mijn functie mag ik er veel dingen naast doen en dat maakt het zo leuk.
Ik werk in de hulpverlening bij een vrij groot bedrijf en zij hebben zelf een jobcoach in dienst. En aangezien mijn werk o.a. "ziekmakend" is, kan ik via hun daar gebruik van maken. Je kan een jobcoach ook vinden via uitkeringsinstanties. En uiteraard kan je ook zelfstandig een jobcoach vinden, maar dat kost wel aardig wat geld. Even kort gezegd: een jobcoach gaat met je kijken naar je eigenschappen en samen onderzoek je wat voor werk er bij je zou passen, wat haalbaar is icm je opleiding, of het mogelijk is om een andere opleiding te gaan doen en hoe je op zoek gaat naar iets anders. Ik ben erg blij dat deze kans me geboden is. Ik liep al zo lang te tobben met m'n werk. Mijn opleiding is vrij gericht (maatschappelijk werk) en ik wist niet wat ik daarmee moest doen.
Ja, ik ga meestal met plezier naar mijn werk! Ik sta voor de klas (basisschool) en dat vind ik na 14 jaar nog steeds superleuk. Ik heb leuke collega's en de dagen met de kinderen zijn nooit hetzelfde. Wel had ik de laatste tijd sterk het gevoel aan 'iets nieuws' toe te zijn, dus nu ga ik volgend schooljaar een cursus volgen en kan ik daarna stagiaires gaan coachen, daar heb ik erg veel zin in. Zo houd je het voor jezelf ook plezierig, door af en toe eens een uitdaging te zoeken.
Ik ga zeker met plezier naar mijn werk, maar dat komt ook deels wel omdat ik uitzicht heb op een leuke nieuwe uitdagende baan..
Ik ga altijd met heel veel plezier naar mijn werk. Een aantal van mijn collega's zie ik ook privé, we zijn vrienden geworden. Er valt altijd wel iets te lachen en het werk zelf vind ik ook erg leuk!
Ik ga iedere dag met plezier naar mijn werk, ik werk thuis op de boerderij waar ik kaas maak en ik vind het super om te doen! Ik heb 11 jaar een kantoorbaan gehad was ook leuk maar dit is 10x leuker!
Ja, ik ga elke dag met plezier naar mijn werk.. Moet morgen weer werken en als ik dan denk aan wat ik allemaal moet doen begint het al te kriebelen.. heerlijk vind ik het. Natuurlijk zijn er periodes dat je denkt, is dit het? In de vakantieperiode is het altijd rommelig, maar goed. Maar ik heb dan ook een erg leuke baan met veel variatie.. Ik werk als persoonlijk begeleider bij jongeren met een verst. beperking en autisme. Naast werken met de clienten zijn er ook administratieve zaken. De wisseling maakt het leuk.