Ga jij zonder make-up de deur uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fullhouse1981, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ga jij zonder make-up de deur uit?

1. Ja

2. Nee

3. Iets anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik maak me overigens altijd wel heel natuurlijk op hoor...
    Overdag zowieso al geen oogschaduw.

Soms dus alleen poeder,blusher en mascara.
    En al ik een slechte dag heb(veel pukkels) dan begin ik met mn groene concealer,foundation,poeder en blusher en mascara.

Ik gebruik ook geen lipgloss maar Vaseline Lip therapy.

En het is ook niet zo dat ik voor avond make-up meer opsmeer, maar daar heb ik een zwaardere foundation voor. 1tje die beter en langer dekt.
    Mijn huid heeft namelijk de neiging om bij vermoeidheid(of een hoog alcoholpromillage(A)) de make-up op te vreten...
    Dan verdwijnt alles behalve de T-zone en de kin...geen gezicht hahahahaha

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Mijn huid kan slecht tegen foundation en poeder, dus dat gebruik ik zo min mogelijk, mascara vrijwel altijd, lipgloss, oogpotlood en ogenschaduw soms. Voor dansavonden ga ik wel los, veel ogenschaduw, veren, lipgloss, oorbellen... ;D Maar dat vind ik echt teveel moeite voor elke dag. Hakken vind ik wel een must, die heb ik bijna elke dag aan (zwanger of niet.... hmmm, slim is anders ;))

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Een avondje uit (uit eten, theater oid) dan maak ik er echt een feestje van, dus ook met make up. Verder draag ik dagelijks echt minimaal make up, beetje oogschaduw en mascara, soms wat lipgloss (alhoewel ik dat na een uur ook zat ben). Maar als ik geen make up op heb vind ik het geen ramp om de deur uit te gaan.

Ik had ooit een vriendin, altijd goed in de make up. Ik kwam een keer onaangekondigd een bakkie bij haar doen 's ochtends en toen kwam ik er pas achter hoe goed ze normaal in de make up stond. Ik schrok letterlijk van haar onopgemaakte gezicht. Lijkt me toch ook niet leuk. Dat je wel make up moet dragen, omdat mensen anders van je schrikken.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Voor mij is het heel makkelijk, voor 90% van de make-up spullen ben ik allergisch.( maakt niet uit welk merk, goedkoop of duur)

Dus ik heb het niet eens in huis. Alleen een foundation ( en die gebruik ik zo goed als niet).

5. Alleen als ik ziek ben of supergehaast.. in het laatste geval neem ik mn makeup wel mee :D

6. tulip

tulip Niet meer actief

dat bedoelde ik in mijn post idd ook. Sommige mensen die maken zich zo duidelijk op, dat ze er dus echt niet uitzien als ze geen make up ophebben, ik vind dat echt niet mooi.

zilvervosje, jij werkt vast niet op een kdv;):D

7. Ik zie soms van die vrouwen met ontzettend veel dikke mascara op, dat ze meer stokjes als wimpers hebben, dat is echt ontzettend lelijk! Of compleet dichtgeplamuurd in een andere kleur dan hun echte huidskleur.. gettes. Dan zie je er beter uit zonder makeup..

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hihi, nee, ik sta voor de klas (volwassenenonderwijs). Maar ik draag al zo lang hakken, kan er mee rennen als het moet :) Gezond is anders trouwens, dus thuis altijd blote voeten. Met kindjes is het idd een ramp om hakken te dragen! Dat valt wel tegen!

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nope ga nooit zonder make-up de deur uit :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik schaam me er bijna voor om het te zeggen, maar ik ben er ook zo ƩƩn die het huis niet verlaat zonder make-up. In het 'slechtste' geval is dat alleen foundation. Maar dat komt misschien maar ƩƩn keer per maand voor, als ik haast heb of als ik alleen maar even een boodschapje ga doen ofzo.
    Normaal gesproken draag ik minimaal foundation, poeder en blusher. Meestal ook een beetje oogschaduw + een lijntje boven mijn oog. Als we uit eten gaan of een feesje hebben, draag ik ook mascara en een lipgloss.

Ik ben er dus ook zo ƩƩntje waaran de meeste mensen niet weten hoe ik er uit zie zonder make-up, maar ik denk dat veel mensen het niet echt in de gaten hebben omdat ik me meestal vrij naturel opmaak. Ik heb een vrij gave huid, zonder vlekjes of pukkeltjes, dus daar zullen mensen het niet aan zien als ze me toch een keer zonder make-up zouden zien. Maar ik heb wel een heel bleke huid, dus als ik geen foundation draag en ik word thuis 'gespot' door iemand die mij normaal gesproken alleen ziet met make-up, krijg ik standaard de vraag of ik ziek of moe ben omda ik zo bleek zie.
    Jullie snappen dat ik van dat laatste op de middelbare school wel eens gebruik heb gemaakt. :D :D 't Is tenslotte geen spijbelen, als de leraar je zelf naar huis stuurt. :D

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik gebruik alleen bijna dagelijks mascara. De rest heb ik eigenlijk nooit zin in, dus doe ik alleen voor heeeeele bijzondere gelegenheden (bruiloften e.d.), maar ik vind het vaak in de loop van de dag zo lelijk worden, dan moet je weer gaan bijwerken enz. Veel te veel gedoe, dus dan maar lekker naturel, hoor. Ze doen het er maar mee, hahaha!

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik ga altijd zonder make up de deur uit! Heb schijt aan wat andere denken, als het ze niet aanstaat kijken ze maar een andere kant op. Heb wel eens make up hoor maar de kids na school brengen ofzo nee hoor lekker kaal haha....

13. tulip

tulip Niet meer actief

dat je er dan handig mee bent zal wel hoor, een vriendin van mij ook, man die kan vliegen op die dingen. Maar met van die rondkruipende babytjes is het toch niks.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heb ik nou een giga deja-vu of heb jij ditzelfde bericht al eens in een ander topic geplaatst???

15. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    ik dus ook!
    Bij mij is ook direct oververmoeidheid te zien, slaat me direct op de ogen. (vaak heel dof, of heel vermoeid)
    Dus...
    Ik smeer niet, maar gebruik wel alle soorten wie er zijn. Voel ik me ook fijner bij.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja hoor, in het weekend draag ik geen make-up en als ik op vakantie ben dan zal ik hooguit lippenstift op doen. Kan ook rustig in mijn huiskloffie en haar op een knot en make up-loos mijn hond uitlaten ... zal me echt worst zijn wat de rest van de wereld ervan vind ...;);)

Door de week doe ik het wel, als ik naar mijn werk ga, maar dan doe ik het 's ochtends op en werk het ook niet meer bij, dus 's avonds is er alleen nog wat oogschaduw, eyeliner en mascara over. Vroeger ging ik ook nog wel eens met foundation en poeder in de weer, maar daar ben ik mee gestopt ...

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

Misschien iemand anders, maar ik niet hoor . Tenminste niet dat ik me kan herinneren.

18. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ja hoor, geen probleem.
    Ik heb 's ochtends gewoon gin zin in make-up opdoen. :p

Als we een gelegenheid hebben maak ik me wel graag helemaal op, daar kan ik dan wel van genieten. :)

19. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Sinds ik permanente make-up heb (simpel lijntje boven de ogen) draag ik nooit meer make-up. Tenzij ik uitga dan een beetje mascara en that's it. Heb hier wel voor tonnen aan make-up liggen, maar doe er nooit wat mee eigenlijk :)

20. fafje

fafje Niet meer actief

nee op zn minst even een lijntje in mn oog ofzo of wat rouge of foundation, ik vind het zo'n kleine moeite...

Deel Deze Pagina