Beetje rare vraag maar ik hoorde laatst dat mannen ook vitamines kunnen slikken die het zaad kunnen bevorderen (nou weten we dat hubbie goed zaad heeft maar alle beetjes helpen) Weten jullie wat voor vitamines dat zijn?
Ik heb op internet gelezen, voor mannen: foliumzuur, vit. C en zink. Er is onderzoek naar gedaan (maar meer onderzoek is nodig voor ze het echt gaan aanraden aan mannen). Mijn vriend slikt daarom 3 aparte pilletjes: - foliumzuur 200% ADH - vit. C 100% ADH - Zink 100% ADH De doseringen hebben we er zelf bij bedacht, geef ik toe. Met een multivitamine-mineralen-pil zit je ook altijd goed.
ik heb ergens eens iets gelezen over gember.dat schijnt ook goed te zijn. en L10 heeft ook iets op hun site staan
Hhihi, die van mij is overtuigd van zn superzaad, dus die pilletjes vind ie de grootste onzin Zie zn reactie al helemaal voor me: "Net of ik het zonder die dingen niet zou kunnen, pffhh "
hier nog zo 1 racebabe... die zegt ook ik heb superzaad.. moet ewl zeggen in allebei de keren wa het in ronde 1 raak kijken of dat nu weer zo is.. maar ik geef m toch zn vitamine pilletje hoor elke dag
Het duurt nou al zolang dat ik dacht ik ga t toch eens vragen aan 'de meiden'. De gyn heeft er namelijk nooit iets over gezegd.
De mijne slikt multi-energie van Davitamon. Voor meer energie. Maar ik hoop natuurlijk dat het voor dingen helpt . En hij weet dat ik dat hoop. Maar eerlijk is eerlijk. Hij slikte al jaren multivitaminen hoor.
Als je nou weet dat het zaad van je mannetje goed is, snap ik uberhaupt niet waar je je druk om maakt. Goed is toch goed genoeg om een kindje te krijgen. Laat de natuur dan z'n werk doen zonder dat je er zelf mee gaat 'knoeien'. Sorry hoor, maar ik vind het zo enorm overdreven allemaal. Al die vitamines enzo zijn heus niet zo goed als ze zeggen hoor, zeker niet als je zelf gewoon gezond zaad/eitjes hebt. Net zo goed als dat het niet gezond is als je voedingssuplementen gaat nemen als je zelf gewoon goe en gezond eet.
ik liet mijn vriend ook geen pilletjes slikken en dat terwijl we er toch een 1 jaar mee bezig zijn geweest. ik snap de meiden wel hoor want als je al lang bezig bent wil je alles proberen om te zorgen dat het raak is die maand. ik slikte echter zelf wel vitamines toen ik zwanger wilde worden maar dit is alleen maar omdat ik zeer ongevarieerd eet en ploegendienst draaide, ook slikte ikzelf foliumzuur.
Wij zijn inmiddels al 32 maanden bezig. Bezig met iui... Dus als er iets is wat misschien kan helpen dan wil ik dat gewoon proberen.
Sorry hoor, maar ga even ergens anders over anderen oordelen! :x Weet jij hoe het is om het eerst een jaar te proberen, dan 6 maanden je kind te dragen dat dan doodgaat in je buik? Als je 32 bent en nog 2 of 3 kindjes hoopt te krijgen die WEL blijven leven? Ik geloof niet dat jij dat weet, want je bent pas 20. Ik hoop voor mijn 35ste nog tenminste 2 kinderen te krijgen dus willen wij de zaak een beetje bespoedigen. Dan kun je wel zeggen: moet je maar op tijd beginnen, maar wij hebben eerst heel lang getwijfeld, toen de knoop doorgehakt toen ik 30-31 was, maar nu maken we dit mee. En jij schrijft zo lekker: "als je weet dat het zaad en de eitjes goed zijn" Nou dat weten wij niet zeker, want we zijn nooit onderzocht. Het enige dat we weten is dat ik 1x zwanger ben geweest. Dat kan ook met matig zaad, alleen de kans is veel kleiner. Denk eens even na voor je iets "overdreven" noemt.....
Ik had het ook niet over mensen die niet weten of de zaadjes/eicellen goed zijn en bij wie het zwanger worden niet lukt, maar ik antwoordde op het bericht van FunnyMe en niet op jouw berichtje. Dat kan je toch zien aan de quote bovenin mijn bericht. Funnyme zei namelijk dat ze wél weten dat het zaad goed is. En als je dat weet vind ik het overdreven extra vitaminen te gaan slikken. Als het niet lukt zwanger te worden of je weet dat je geen goed zaad of eicellen hebt, dan kan extra vitaminen idd een oplossing zijn. Maar je gaat toch ook geen voedingssuplementen slikken als je gewoon normaal en goed gezond eet? Verder heb je mij niet horen zeggen van: ,,Moet je maar op tijd beginnen.'' Ik kan me situaties voorstellen waarin je idd later begint dan op je 20e ifzi, Het was niet mij bedoeling iemand te kwetsen en ik weet donders goed dat je alles wilt proberen als het niet wil lukken. Maar daar had ik het niet over, zoals ik al zei. Hoop dat je dat begrijpt en dat ik niet probeer te oordelen. Ik geef gewoon mijn mening en hoop hiermee bij jou het gevoel rechtgezet te hebben over jou te oordelen. Want jouw verhaal is helemaal anders als dat van FunnyMe, toch?
Aquilegia, dat vind ik wel heel heftig. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik erop moet zeggen.. Sorry. Ik hoop dat het snel raak is voor jullie! FreeWilly, waarom oordeel je over mij? Je hebt geen idee wat wij allemaal al hebben ondergaan om een kindje te krijgen. Ja we weten dat het zaad goed is. En dat er bij mij ook niks mis is. Waarom lukt het dan niet om zwanger te worden? Na bijna 3 jaar hebben wij nog steeds niet het vooruitzicht op een kindje. En als ik dan hoor dat er vitamines zijn die onze kansen kunnen verhogen ja dan grijp ik die aan! Als jij dat onzin vindt prima maar ik wil jou wel eens horen als het jullie niet lukt om een kind te krijgen en je hoopt dat dit misschien kan werken!
Maar ik wil ook helemaal niet oordelen, dat zei ik net ook al. Nou, maar ik zal even uitleggen hoe het op mij overkomt: als iemand hier op het forum zet van: vitamines voor mannen, maar het zaad is wel goed, zonder verdere uitleg, dan komt dat een beetje vreemd op mij over. En dan zeg ik dus dat ik dat overdreven vind. Ik heb al uitgelegd waarom. Dat is geen oordeel, maar een reactie. Misschien zou een uitleg over waarom vitamines voor de man de kans op zwangerschap verhogen, terwijl zijn zaad gewoon goed is, meer begrip geven, maar het komt op mij gewoon heel raar over. Ik hoop dat ik dat hier op het forum gewoon nog mag zeggen, zonder direct het idee te geven dat ik oordeel. Sorry als je het zo voelt, maar dat was niet mijn bedoeling.
FreeWilly, Ik snap wel dat je reageert op FunnyMe, maar IK schrijf hierboven ook dat mijn partner vitamines gebruikt. Dus ik voel het een beetje alsof je het óók over ons hebt. En ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je - als je het 3 jaar geprobeerd hebt en er is geen oorzaak gevonden - alles aangrijpt om een kindje te krijgen. Zeker zoiets onschuldigs als wat (normaal gedoseerde) vitamines die je overal zonder recept kunt kopen. Natuurlijk mag je je mening geven, daar is dit forum voor. Maar soms liggen de dingen éven wat gevoeliger dan je misschien dacht. @FunnyMe: bedankt voor je lieve reactie. Ik hoop ook dat jij snel zwanger bent en dat die zwangerschap heel goed verloopt.
Aquilegia en FunnyMe, ik vind het echt vervelend dat ik zo op jullie over ben gekomen. Ik heb het er met mijn man over gehad, want ik voelde me er echt rot over. Sorry voor een misschien wat te hard neerzetten van mijn mening. Ik doe dat wel vaker, maar besef dat ik er soms mensen pijn mee doe. Daarom wil ik in 't vervolg proberen daar beter op te letten. Aquilegia, ik begrijp dat je je verbonden voeld met FunnyMe en je ook aangevallen voelde. Idd heb ik niet de ervaring die jullie hebben en ken ik dus ook het gevoel er niet bij. Als je drie jaar lang zwanger wil worden en het niet lukt, snap ik ook best dat je van alles aangrijpt. Nou, ik wil jullie iig alles toewensen wat nodig is om beslissingen te kunnen nemen, en om zwanger te worden, want wel of geen meningsverschil, dát gun ik jullie natuurlijk van harte. Nogmaals sorry voor deze vervelende situatie. FreeWilly