Zoon heeft ineens twijfels over Sinterklaas

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sascha87, 27 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    ok, ok, die beste man is nog maar net weg...maar onze zoon komt net ineens met het verhaal dat hij niet gelooft dat sinterklaas bestaat.

Toen we doorvroegen zei hij: ik denk gewoon dat jullie de cadeaus kopen, en dat sinterklaas maar doet alsof hij alles koopt. Maar hij kan toch helemaal niet voor alle kinderen cadeaus kopen?!

Nu snap ik dat het moment een keer komt dat ze niet meer geloven, maar hij is pas 5. We hebben niet gezegd dat hij gelijk heeft of niet, maar wat moeten we hier nou mee?

Jullie tips?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou het voor nu een beetje vaag houden en dan tegen november weer eens zien.
    Mocht hij er echt mee bezig blijven en er steeds over beginnen zou ik wel de waarheid zeggen, maar dan kan het ook zomaar dat hij rond sinterklaas tijd ineens wel weer gelooft, dat heb ik ook al zien gebeuren. Dan gaan ze zo mee met de rest van hun klasgenootjes.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Wat wil je er mee? ;)

Ik zou eerst wat vaag reageren, je merkt vanzelf of het stand houdt of niet. Als hij vol blijft houden, dan zou ik er niet over liegen, maar dat is persoonlijk, genoeg mensen die daar heel anders tegen aan kijken, vandaar: wat wil je er mee? :)

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl begon er dit jaar ook al over (wellicht iets opgevangen van buurjongen van 8). Ik heb maar gezegd dat ik het ook niet snap, dat het tovenarij is ;)

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Mijn ouders zeiden op een gegeven moment dat ze sinterklaas wel eens een handje hielpen, omdat het anders inderdaad wel erg veel kindjes zijn.

Ik zou het niet keihard vertellen, maar wel langzaam aan zelf laten ontdekken...

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Ik vind het eigenlijk wel mooi als kinderen zelf die link gaan leggen. Val je denk ik minder hard van je roze wolk af dan als het je verteld wordt terwijl je nog vol in je geloof zit :rolleyes:. Zo'n kind was ik dus, als het me niet verteld zou zijn zou ik denk ik nog steeds geloven :D.
    Dat was echt een enorme teleurstelling voor me vroeger.
    Ik zou het denk ik ook een beetje op z'n beloop laten. Of als hij er wat over door blijft gaan vind ik die mogelijkheid van hierboven ook leuk, ja papa en mama helpen maar een beetje want het is wel heel veel voor de Sint anders. :roflmao:
    Mocht hij er evt van overtuigd blijven tegen sinterklaastijd zou ik wel toegeven denk ik. Maar soms is het voor kinderen ook wel goed zo. Ze hebben hun vermoeden uitgesproken en vinden het verder wel best.

7. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Tnx voor de tips.

We zijn er verder niet op in gegaan. Hebben wel besloten dat als hij er nog eens over begint, we niet tegen hem gaan liegen, maar het moet wel weer uit hem zelf komen.

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

zonde hoor als het zo ver komt dat je nu al de waarheid moet vertellen. Hij is pas 5 en die magische periode van Sinterklaas gaat al zo snel voorbij.

9. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Bij dochter heeft t ook een paar jaar geduurd, dat ze vragen had en twijfels leek te hebben.
    Op een gegeven moment heb ik op haar vraag of ie nou bestaat geantwoord dat t verhaal klopt waar ze mee kwam (ze was toen 7 dacht ik).
    Daarover zegt ze nu nog steeds dat ze boos is dat ik t toen verteld heb.. ze gad t liever nog niet geweten ;)

Deel Deze Pagina