Ons vlindertje Noortje

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Mique, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mique

Mique Lid

6 okt 2008
    48
    0
    0
    beleidsmedewerker
    zuid-holland
    Hoi allemaal,

Vorige week, 2 oktober, bleek bij de termijnecho dat ons kindje, ons lieve, zeer gewenste babytje, al 3 weken ervoor was gestopt met groeien. Het meiske (is ons gevoel, we weten natuurlijk niet zeker of het een meisje was) heeft slechts 7 weken in mij mogen groeien en toen was het alweer afgelopen.

Wat mis ik haar! Wat had ik haar graag willen voldragen, verzorgen en leren kennen. Nu moet ik beslissen of ik haar in het ziekenhuis laat 'verwijderen' of dat ik wacht! Bah. En dat is natuurlijk een understatement. Wat een anticlimax. Zoveel tranen!

Mijn blik op de wereld is veranderd, nu ik weet dat veel vrouwen dit meemaken. Eerlijk gezegd was ik een 'kouwe', die dacht dat je je niet zo moest verheugen op een kind tijdens de eerste 3 maanden. Want ja, het gaat gewoon vaak mis. Dus verdriet? Eigen schuld, dikke bult, dacht ik. Je bent toch gewaarschuwd. Erg he.

Het is juist zo fantastisch mooi, hoe snel je je aan een nog onzichtbaar kindje kunt hechten en bijvoorbeeld liever zelf doodgaat dan dat haar iets overkomt! Prachtig toch! Het begin van wat een levenslange sterke band zou kunnen worden. Het mocht bij ons helaas niet lang duren.

We geven haar een naam, zodat ze altijd in ons geheugen gegrift zal staan, als ons eerste echte kind, met ook een echte mooie naam erbij. Dat verdient ze. We noemen haar Eleonoor, en we geven haar als koosnaampje Noortje.

Alle spullen, zoals de zwangerschapstest, formulieren, het cadeautje van de vk, bewaren we in een heel mooi doosje op onze slaapkamer. We hebben er een mooi kaartje bij gedaan met een persoonlijke boodschap als afscheid aan Noortje.

We hebben de zwangerschap als een heerlijke tijd ervaren. Ik hoop dat de toekomst meer mooie dingen gaat brengen voor mijn lieve man en mij.

Ik wens iedereen veel geluk toe en kracht om met verlies om te gaan. Ik loop zelf al een paar dagen huilend door bijvoorbeeld de supermarkt momenteel, dus ik hoop dat je je niet alleen voelt met je verdriet.

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ooow meis, wat verdrietig!
    Héél veel sterkte met jullie verlies.....

Liefs Eleni

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jeetje meid :(
    ik wil je heel veel sterkte wensen!

4. Niet meer actief

wat verdrietig...ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van Noortje*!

Dikke knuf!

5. Mique

Mique Lid

6 okt 2008
    48
    0
    0
    beleidsmedewerker
    zuid-holland
    Wat zijn jullie lief, superbedankt...

6. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Veel sterkte, ik heb ook een mk aan 7 weken gehad anderhalf jaar geleden, ik begrijp dus best hoe je je voelt.

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lieve mique

ik ken je niet en ik herken je pijn niet maar je verhaal greep me aan (ook door de mooie manier van schrijven) en ik wil jou en je man veel sterkte wensen om het verdriet van eleonoor te kunnen dragen.

jullie afscheid is heel mooi en zolang je noortje niet vergeet is ze er nog.

veel sterkte en ik wens jullie weldra weer een mooie, gezonde, succesvolle zwangerschap.

liefs

klingel

8. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Heel veel sterkte met dit verlies!

Deel Deze Pagina