Ga nooit een weddenschap aan!

Discussie in 'De lounge' gestart door wachtend, 14 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ahhh dank je wel voor je steun! Ja ik wil gewoon progressie zien haha. Ben nu 2 weken bezig en het gaat redelijk! De trainer zei na 4 tot 6 weken zie je echt goed resultaat dus nog 3 weken zo doorgaan en dan ga ik resultaat waarschijnlijk zien!

Ik merk wel dat mijn armspieren dramatisch slecht zijn. Vooral het dingen van mij af duwen gaat erg lastig! Zelfs 5 kilo is nog te zwaar voor mijn armen. Jaren mijn kinderen getild en opgetild maar deze oefening trek ik slecht. Voel ook elke keer spieren verschuiven onder mijn huid over bot heen! Geen fijn gevoel!

Been en buikspieren vind ik erg leuk om te doen en ook aan het traplopen komt een eind haha. Tel maar altijd de minuten af!

3x in de week Zumba vind ik heerlijk al heet zumba love niet omdat het zo lief en onschuldig is maar meer dat ik gewoon heel langzaam dood ga :roflmao:

DQueen vindt dit leuk.
  2. DQueen

DQueen Niet meer actief

l
    Ik begon van niets naar 3x per week 1,5 uur trainen (kracht en kickboxen) met personal trainer en na 4 weken ging ik naar 5x per week. Na 3 maanden zag ik zelf weinig verschil maar werkelijk iedereen die me een tijd niet gezien heeft ziet het wel heel duidelijk. Mijn advies is ook ga meten en laat dat wegen helemaal voor wat het is!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sowieso niet wegen als je ongesteld bent.
    Die sla ik altijd over.
    De kunst is on het nu vol te houden, ondanks tegenslagen. Schouders er onder en gaan!

Ik was na de bevalling van de jongste de eerste jaren ook 1 grote slappe pudding.
    Inmiddels heb ik goede spierballen, geef ik crossfit en kickboksles.
    Kan wel even een voor en na foto er op zetten, maar die haal ik zo wel weer weg.
    Daar heb ik ongeveer anderhalf jaar over gedaan. Inmiddels is dat alweer even geleden, en heb de nodige ups en downs gehad, maar ben nog steeds die 25 kg kwijt. Spieren zijn groter geworden, betere benen billen etc.

DQueen vindt dit leuk.
  4. wachtend

Ik zou willen dat ik een personal trainer had!! Merk dat op eigen kracht doen best behoorlijk inspanning kost maar tja ik zal wel moeten want bij onze sportschool betaal je €160 euro voor 1x per week een personal trainer dat vind ik echt bizar duur!

Weegschaal laten staan vind ik heel moeilijk!

5. wachtend

Ik doe een moord voor dat lichaam!!!

Dit is mijn lichaam nu! Veel te dik nog!

Bijgevoegde bestanden:

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Afvallen komt in getijden, eb en vloed.. Soms een week met een dikke min,soms een week met een plus. Vooral tijdens je menstruatie en met deze warmte is je lichaam geneigd om vocht vast te houden en is de weegschaal niet lief. Daarnaast sport je veel en zullen je spieren in volume toenemen. Is niet zo dat ze in 1x kilo's zwaarder gaan wegen, maar qua gewicht resultaat kan het lijken of je langzaam afvalt. Dan is meten, zoals hierboven al eerder werd gezegd, beter dan wegen.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou dat komt echt wel goed hoor! Volhouden!

DQueen vindt dit leuk.
  8. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden

Zelf geen ervaring mee, maar ik zag laatst op SocialDeal ook bonnen voor personal trainer sessies voor zo'n 20,- per keer. Kon met 1 of 2 personen geloof ik. Misschien eens kijken of dat ook bij jou inde buurt wordt aangeboden?

9. wachtend

Net weer een uur in de sportschool geweest! Ik laat mij niet kennen! Vanavond komt degene eten waarmee ik de weddenschap heb. Mijn man zei al ik ga ervoor zorgen dat hij 2 kilo zwaarder naar huis gaat :roflmao:. Mijn man is super trots op mij en zegt ook dat hij het onwijs knap vind dat ik het zo goed volhou!

DQueen en Aszz vinden dit leuk.
  10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Stoer!! Goed bezig. Het blijft met ups en downs. Mijn gewicht schommelt ook heel erg. Vanmorgen kg erbij!! Baalde zo. Gister wel iets minder gezond gegeten maar kwa kcal wel Mar rond de 1500. Net ook gesport en vanmorgen uur gefietst. Ik ga maar uit van vocht. Ook wel logisch met dit weer.

Je kan 't, zet 'm op! Van niet doorzetten word je zeker niet slanker :)

11. Marielle1985

Marielle1985 Bekend lid

20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Als je niets in huis hebt qua koekjes en chips kan je ook niet snaaien ;) Of als je echt iets wilt hebben komkommer en cherry tomaatjes.
    Weekje geen vlees eten doet ook wonderen, maar das natuurlijk meteen weer terug als je weer begint met het te eteno_O

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Waarom geen vlees? Ik eet zowieso weinig vlees. Maar ben benieuwd. Door 't zout?

13. Marielle1985

Marielle1985 Bekend lid

20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Vlees bevat heel erg veel vet. Vooral varkensvlees.
    Ik heb zo'n foodapp en bij stukje varkensvlees zit ik bijna meteen op 2/3 vet van wat ik die dag mag hebben.

Bijgevoegde bestanden:

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Zoek producten met veel eiwitten zoals kwark dat vult goed (lekkerste vinden wij de Franse magere kwark van de melkkan)

Ontbijt is bij mij 200 Gr yoghurt, 7 Gr zemelen, 50 Gr diepvries bosvruchten (of in het seizoen aardbeien).

Wat later op de ochtend, koffie met2 crackers, daar doe ik zoet op en is in plaats van een koekje.

Smiddags deed ik eerst brood maar dat vult mij niet genoeg. Nu eet ik het zelfde als de ochtend en tussendoor weer 2 crackers. (Zoet of zout)

S'avonds normaal avondeten en s'avonds een cracker of een koekje.

Beste tip die ik kan geven is schrijf op wat je precies eet. Afvallen doe je met bewustwording. Wat gaat er nu precies in.dan kun je kijken wat ga ik veranderen.

Ik eet niet alle dagen smorgens en smiddags yoghurt maar wel met het warme weer (heerlijk).
    Zoek product waar weinig in zit zoals kipfilet, rookvlees etc.
    Bekijk ook de zoetigheden, kan dat ook minder op brood. Chocolade pasta zit meer in dan hagelslag net als dat er in jam minder zit dan in hagelslag.

Kaas kan maar met mate. Vla de deur uit of kleinere kommetjes.

Niet eten en tv kijken want dan schuift je het naar binnen zonder te weten hoeveel dat is. Ben bewust

Geniet van wat je pakt. Als je weet dat je s'avonds een feest hebt, doe je het de rest van de dag rustiger aan.

Chips pak ik bijvoorbeeld een klein uitdeelzakje. Even wennen maar zo'n grote gaat anders ook op.

Wat je ook pakt geniet er van en probeer te lopen en te fietsen wat je kan. Door het afvallen zou het steeds beter moeten gaan:)

15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik moet bekennen dat ik mijn pt gewoon nodig heb. Ik vind het sporten super leuk, de resultaten nog leuker maar doordat ik weet dat hij elke dag om 9.00 uur op me staat te wachten ga ik naar de sportschool toe. Ook bij de krachttraining als ik dat alleen had gedaan had ik bijv. na 5 herhalingen opgegeven door hem maak ik bijv. die 8 herhalingen met maximaal gewicht af. En het klinkt stom want ik doe het voor mezelf en niet voor hem maar ik weet van mezelf dat ik dan inmiddels was afgehaakt of een stuk minder serieus was bezig geweest.

16. DQueen

DQueen Niet meer actief

Dat valt toch reuze mee?! Hoeveel wil je er nog af hebben aan kilo's of qua omvang? Wat is je doel?

17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Pas je wel je voeding aan op het sporten? Voldoende eiwitten om je spieren te laten herstellen en groeien?

18. wachtend

#78 wachtend, 29 jun 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jun 2019
    Even 2 berichten in 1 plakken! Ik moet er nog 16.9 kilo af. Bij mij zit het echt op mijn buik en heupen. Ik eet 1500 calorieën op een dag daarvan begin ik smorgens met een schaaltje kwark 0.1% vet met havermout (brrrr) en blauwe bessen of aardbeien.
    Smiddags of 2 boterhammen met kipfilet of kalkoenfilet. Of een omelet al dan wel of niet met groente erin.
    Tussendoor handje noten of paprika, komkommer etc.
    Savonds wat de pot schaft maar eerst uitrekenen hoeveel calorieën voor ik op schep.
    Savonds laat een bakje Griekse yoghurt nog met havermout en blauwe bessen of aardbeien.

Smorgens vind ik het het lastigst om te eten. Ik heb 20 jaar lang niet ontbeten smorgens dus dat vind ik heel lastig maar doe het nu wel. Het fruit van 10 uur schiet er vaak bij in.

Ik woog 2 weken terug heel veel bij een lengte van 1.72 was ik 90.4 kilo dat is dus veel te zwaar!

19. wachtend

Varkensvlees eet ik sowieso niet (een extreem slechte huid) dus eet of kip, kalkoen of rund. Geen vlees gaat sowieso niet lukken haha ik heb mijn chips en cola zero al laten staan
    ;)

Marielle1985 vindt dit leuk.
  20. wachtend

Yeah de eerste 5 kilo is eraf!!

Mijn vetpercentage is van 42 naar 38 gegaan in 3 weken tijd! Met 33 heb je volgens mij een gezond vetpercentage.

Ik sport nu 4x per week. 2x zumba en 2x fitness.

Riverdale87, Liekje81 en Ukkie1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina