Blaasontsteking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Teuntje, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teuntje

Teuntje Lid

4 feb 2009
    35
    0
    0
    Hoi iedereen

Ik ben nu bijna 19 weken zwanger wat ik nu niet snap is dat je overal lees dat je in je zwangerschap je urine moet controleren bij mij is dat echter nog niet gebeurt.

Want wanneer ben je dan het meest vatbare voor blaasontsteking? Ik heb nog nooit blaasontsteking gehad ik weet ook niet hoe ik het merk het enige wat ik af en toe heb is een steek onder mijn navel en volgens mij plas ik iets minder (kan ook aan iets anders liggen hoor).

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je moet ZELF naar je huisarts en daar urine inleveren om te kijken of er een ontsteking is, de meeste vk controleren urine niet op blaasontsteking, dat doet de huisarts en dat moet je zelf even brengen.

3. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

21 dec 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    als het pijn doet bij het plassen en vaak is er ook bloed aanwezig bij de urine.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik merk een blaasontsteking pas aan de harde buiken die ik heb. Dan ga ik op controle bij de vk en die raad mij aan om mijn urine na te laten kijken. Ik heb dus verder geen pijnklachten. Het kan bij mij dus al een tijdje bezig zijn voordat ik het door heb. Ben er nu alweer bijna 2 weken zoet mee en de ab wil niet aanslaan. Als jij je dus afvraagt of je een blaasontsteking hebt, moet je gewoon even naar de huisarts en het laten controlen. Zekerheid boven alles.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja maar toch pas als je klachten hebt?

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja klopt als je klachten hebt of als je voor de zwangerschap regelmatig een blaasontsteking had, soms kan een blaasontsteking in de zwangerschap zonder symptomen verlopen namelijk.

7. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Tijdens de zwangerschap zijn de klachten van een blaasonsteking vaak anders als normaal. Je zal dan niet direct aan een blaasonsteking denken. Harde Buiken, lage buikpijn zijn namelijk ook symptomen, maar dan is het idd al een tijdje bezig, Ik laat gewoon maandelijks mn urine even controleren.. zo gebeurd :)

8. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Waar is mijn banner trouwens...? Sinds de nieuwe pagina is ie weg..???

9. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    beste is gewoon ff naar huisarts als je maar enigzins een vermoeden hebt dat er misschien iets zou zijn..........
    blaasontsteking tijdens de zwangerschap hoeft helemaal geen pijnklachten te geven of juist hele andere waarbij je helemaal niet aan blaasontsteking denkt...
    zelf voelde ik aldoor steekjes onderin, maar absoluut geen pijn bij plassen of ander soort pijn.
    maar ja ben nu 35 wkn dus beeb is ook aan het indalen
    keek het ff een paar dagen aan maar dacht .........weet je zo een urine testje bij huisarts is een kwestie van een paar seconden ( hooguit een paar minuten ) werk en kost volgens mij een scheet..........dus huupsakee
    en jaa hoor
    blaasontsteking
    dus kuurtje
    en week later ( gisteren ) ff voor controle weer urine gebracht
    en er was niks meer te zien
    moet wel veel blijven drinken zei de assistent om vooral goed door te blijven spoelen
    water water water, cranberrysap, appelsap
    oh en niet alleen in zwangerschap kunnen de klachten trouwens anders zijn......
    bij kinderen ook
    mijn dochtertje had vorig jaar dus buikpijn aldoor
    maar geen pijn bij plassen en plas was goed van kleur en stonk ook niet
    maar dus toch ff urine laten checken voor zekerheid en ja hoor blaasontsteking
    dus ga niet twijfelen maar doe gewoon testje
    zeker in zwangerschap is het wel zo slim, want je wil niet dat het erger word!

10. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    verhip iedereens banner weg?? moet je zeker opnieuw eentje maken en opslaan?

11. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    hihi nou dus ff nieuwe banner gemaakt

12. sw33ty22

sw33ty22 Lid

10 apr 2009
    80
    0
    0
    almere
    Hoi allemaal

ik heb rond mijn 25e week een blaasontsteking gehad en dit was echt geen pretje ik had hele erge pijn in mijn onderrug dat doortrok naar me buik ik had wel is vaker een blaasontsteking gehad maar niet zo 1 al deze normaal heb je moeite met plassen en plas je kleine beetje maar hier had ik helemaal geen last van.. ik had toen de verloskundige gebeld en gevraagd wat het zou kunnen zijn en die sprak toen over voorweeën en blaasontsteking en dat ik dus heel snel mijn urine moest gaan inleveren bij de dokter om het te laten controleren.. Het bleek een blaasontsteking te zijn en met een antibiotica kuur was de pijn in me rug gelukkig binnen 24uur weg.

13. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ook weer een banner gemaakt.. :) Vind ze alleen niet zio leuk als die andere...??

14. jenna83

jenna83 Actief lid

2 aug 2008
    310
    0
    0
    deeltijd studente
    utrecht
    je moet het inderdaad zelf om de zoveel tijd doen. een verwaarloosde, onopgemerkte blaasontsteking kan weeen veroorzaken, heb er zelf ervaring mee bij mijn eerste. ben daar zo van geschrokken dat ik het bij deze tweede voor de zekerheid liet doen met 15 weken en wa bleek, een blaasontsteking. als het aan mij had gelegen was het me dus amper opgevallen, ik moest alleen vaak plassen, maar ja dat is ook een teken van zwanger zijn.

een belangrijk puntje: laat je urine op KWEEK zetten, want bij zwangerschap is het met zo staafje vaak niet te traceren, maar met een kweek wel. de huisarts is verplicht trouwens bij een zwangere het op kweek te laten zetten. kun je zelf dus om vragen.

gr.
    jenna

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik weet toevallig door mijn werk dat je een blaasontsteking ook kan merken aan troebele en sterk ruikende urine. Ook is je urine vaak wat donkerder dan normaal.
    Mijn vk controleren het wel maar ik kan mn urine ook zelf strippen op mijn werk dus dat scheelt weer.
    Maar ik zou zeggen als je het niet vertrouwd laat het idd even na kijken bij je ha.

Deel Deze Pagina