Ga uit me vel bekeuring van 130 euro

Discussie in 'De lounge' gestart door lover, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Belachelijk!

Een paar weken geleden was ik aan het bellen in de auto, had netjes oortjes in. Telefoon lag naast me op de stoel, alles keurig dus. Ineens hoorde ik mijn zus niet meer dus pakte even mijn telefoon op om te kijken of het bereik weg was of dat ze was weg gevallen. Net in die 30 seceonden komt een agent langs.....
    Ik moest volgen. Op de parkeerplaats vroeg hij:"weet u waarom we u aanhouden". Ik zei dat ze w.s. dachten dat ik met mijn mob aan de oor zat te bellen. Zegt hij: "nee hoor we zagen dat u netjes een oortje in had al die tijd maar u had hem even vast, een telefoon vasthouden in de auto tijdens het rijden mag niet", Tja ga daar maar tegen in. Je mag cd's vervangen, shagies draaien, navigatie instellen etc. Een tel je mobiel vasthouden mag niet, als ik er nou echt mee zat te bellen ok. Maar ik had :c: oortjes in.

Ben dus ook 130 euro armer.

Lover dacht gebruik je topic even om ook te klagen ;) :D

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Dat vind ik dus wel ontzettend lullig. Daar hadden ze gewoon een waarschuwing voor moeten geven vind ik.

3. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Geef niks hoor Erica. ;)
    Zeker lullig.
    Heel toevallig had een collega er over mobiel bellen in de auto.
    De politie mag je niet gelijk bekeuren moet een kilometer achter je rijden of je hem aan de oor blijft houden dan mogen ze je pakken.
    Dus dat van jou is helemaal raar. :(

4. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik vind dat erg vreemd dat dat zo kan. Als de agent dus een M met een N verward in het kenteken, heb je dus ook gewoon pech, in principe, maar is de bekeuring echt voor jou. Dat is toch vreemd dat ze je een bekeuring voor zoiets kunnen geven zonder je staande te houden?

Ik zou het zeker aanvechten, maar wat je ook doet, zeg niet wat je hier hebt gezegd, want dan beken je in feite schuld en dan schelden ze die boete sowieso niet kwijt.

5. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Balen hoor... En zoveel geld!

Ook ik had zo'n verhaaltje: Op een parkeerplaats in het centrum waar ik jaren heb gewoond was het op zondag altijd gratig parkeren. Ik met dochterlief naar een oud huisgenoot in de druipende regen. Toch, ondanks de regen even controleren of de verkeerssituatie niet gewijzigd was: nee. Dacht ik te lezen. Helaas stond eronder een regel dat er op zondag vanaf een andere tijd betaald moest worden. Inderdaad, eigen schuld dat ik in een situatie waar ik verwachtte iets te lezen dit ook zo lag met een kind op mijn arm in de regen.
    Op zich nog niet zo erg, maar dat uurtje kostte me dus 90 euro! Iemand die anderen in gevaar brengt door hard te rijden krijgt nog minder!

Op zich sta ik wel achter het bekeuringssysteem (als je iets fout doet wordt je gestraft). Het is alleen lastig te verkroppen dat zo vaak degene eruit gepikt worden die juist zo goed rijden altijd. Bovendien zijn sommige bekeuringen idd meer om snel geld te verdienen dan om het systeem van straffen en belonen. Tenminste, zo lijkt het soms.

Ik hoop dat het je lukt om het ongedaan te maken, maar hou wel rekening met de termijn die daarvoor staat! Dat kan maar een x aantal dagen...

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: :rolleyes: snap de frustratie hoor....maar ja je wordt er natuurlijk niet uitgepikt als je goed rijdt ;) ...op het moment dat je een boete kreeg heb je je dus niet aan de regels gehouden...en ook al doe je dat de rest van de dagen wel, je deed het toen niet... :(

T is inderdaad erg frustrerend als het je overkomt...maar wel terecht, fout =fout.

In ieder geval succes nogmaals, met het indienen van een bezwaar...maareh...reken er niet teveel op dan valt het ook niet tegen :D

7. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Sorry Lover maar volgens mij mag je blij zijn dat je maar een bekeuring van 130 euro hebt gekregen... Als je de voetgangers niet hebt gezien betekent dat dat je te dicht op je voorganger hebt gereden..
    Voor elke voetganger die je niet voor laat gaan kun je een bekeuring krijgen...Dus als er een groep van 5 bij een zebra staat kun je 5 x een bekeuring krijgen..

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Dit topic gaat er juist over dat je 1 keer een foutje maakt (wat de schrijfster wel inziet en ik ook), maar dat dat eerste foutje direct wordt afgestrafd. Ik zie iedere dag op de weg zoveel debielen die 'bewust' de regels negeren (door rood rijden, links rijden, kleven, inhalen waar het niet mag etc etc. Het lijkt dan ineens oneerlijk dat ik bijv door een leesfoutje (toegegeven, mijn fout, maar wel eenmalig) een parkeerbon krijg terwijl ik ALTIJD een kaartje koop. Ja, fout is fout, maar soms wel erg scheef met die mensen die dan zo vaak door het oog van de naald kruipen...

9. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :D snap ik hoor...maar ja wie zegt dat het 1x is,..hihi niet boos bedoeld hoor, ik geloof je wel...

Maar goed, haha, ik snap de frustratie...hihi ik ken ook mensen die structureel te hard rijden en nooit gesnapt worden, en een ander die dan een keer te hard aan het rijden is en een boete krijgt.

Das errug *** :evil: maar ja...niets aan te doen....

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tja dat heet nou gewoon pech hebben, andere kunnen nog zo gevaarlijk rijden, als er geen agent in de buurt is..
    en jou zien ze wel.. pech dus..
    of je nou altijd goed rijd of niet.. als je wel iets fout doet word je daar gewoon op gepakt.

Zeg nou zelf.. je rijd voorbeeldig, al 20 jaar.. en plots rij je iemand dood.. oeps, sorry, ja ik rij normaal echt heel goed..
    dat is toch hetzelfde? dan ga je je toch ook niet achter je rijgedrag van andere dagen schuilen?

tis balen.. ik scheld ook als ik een boete krijg maar 99% van de tijd zijn boetes gewoon terecht.

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :D haha dat bedoel ik!
    Hihi...errug duidelijk voorbeeld ;)

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ghheheh ja toch?
    tis niet leuk, maar goed... jammer volgende keer weer beter opletten.

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :) ja...inderdaad, pech hebben en bijvoorbeeld ff beter op je rechter voetje letten ;) ;) :)

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tja, ik heb ook nooit beweerd dat het onterecht zou zijn. Maar frustrerend is het soms. Dat wilde ik alleen aangeven met mijn stukkie. Ik snap dat de schrijfster een inschattingsfoutje heeft gemaakt (gelukkig niet met dodelijke afloop, zoals eerder beschreven). Maar volgens mij gaat het haar meer om dat 'pech'gevoel dan om dat het echt onterecht is.

Hoewel, als je denkt kans te maken bij een bezwaarschrift... Ik zou geloof ik in haar situatie even een uurtje mokken, even de revue laten passeren wat ik voor dat geld had kunnen doen, nog een paar scheldwoorden laten passeren en er vervolgens een streep onder zetten. Meer kan je volgens mij niet doen.
    Dit is ook wat ik met die 90 euro voor een uurtje parkeren heb gedaan:
    ,,Ik ga nooooooit meer naar die K**stad toe", ,,Ga boeven vangen ofzo", ,,Daar gaat weer een compleet nieuwe outfit voor mij" etc etc.

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) :) haha ja...ach ja balen is het wel!

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    idd, dat is wat ik probeer te zeggen.
    Pure pech, aanvechten heeft geen zin in mijn ogen, ze weet zelf wat ze fout gedaan heeft, dus wat is er onterecht aan?

streep er onder en weer verder.

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    ;) hihi mijn idee...jammer van alle verspilde energie om er mee bezig te blijven, haha geniet van t leven!

:D maar goed ieder zn eigen...nooit geschoten is altijd mis... :rolleyes:

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn zusje had laatst ook een boete van 130 euro. ze houdt zich altijd keurig aan de snelheid en door roodrijden doet ze niet en gordel heeft ze altijd om. nu kreeg ze dus een boete binne dat ze door rood heeft gereden toen ze een bocht omging. ~Ze zegt nou dan is het oranje geweest kan niet anders. maar betalen moet ze. Het erge der aan is dat ze je niet meteen aanhouden als ze het dan toch gezien zouden hebben toch! dan kun je er ook meteen iets van zeggen en weet je ook precies wat er aan de hand is en waarom en waarvoor je moet betalen.

Deel Deze Pagina