hoe doet iedereen dat toch??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag weer... vraagt een klant hoeveel ik werk omdat ze mij vaak ziet (werk in een kapsalon)
    ik antwoord dat ik 4 dagen werk en krijg een afkeurende blik en nou nou dat ik ook veel dan moet je je kleine ook veel wegbrengen van hot naar her...dat is ook niet goed hoor... ik werkte toen der tijd maar 2 dagen!

pff ik word daar zo moe van, vind het ook zo kwetsend..
    natuurlijk wil ik ook minder werken en natuurlijk wil ik ook dolgraag meer bij mijn zoontje zijn maar ik zou echt niet weten hoe we het dan financieel moet trekken...

hebben een prachtig huis (3 jaar geleden komen wonen) maar natuurlijk nog een hoge hypotheek, mijn man heeft een goede baan en is doordat hij vroeg begint elke dag rond 3 uur minimaal thuis.

en stiekem tikken de lasten flink op waardoor ik echt geen mogelijkheid zie om een dag minder te gaan werken.
    en het lijkt allemaal duurder te worden in dit landjes van ons..

ik snap soms echt niet hoe andere het doen.. hoor dan dat ze maar 2 dagen werken of zo en denk ik echt hoe?? ben ik stiekem best jaloers op.... ik en mijn man hebben een goede baan verdienen gewoon zoals ieder ander, zeker niet weinig maar ook niet boven gemiddeld.

ik wil dadelijk als we een 2e mochten krijgen graag 2,5/3 dagen gaan werken maar wil ik ze niet meer naar het kdv doen (nu 1,5 dag) dan bespaar ik daar ook weer mee..
    maar het nadeel is als ik minder ga werken moet ik mijn functie afgeven waardoor ik niet alleen achteruit ga op uren maar ook 20% misloop..

zucht... sorry moest ik ff kwijt..

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tja je moet doen zoals je wil doen. Mij interessert absoluut niet hoe de andere het doen. Iedereen geeft eigen inkomsten en eigen wensen en budgetten.
    Een vrindien van mij klacht ook altijd over geld terwijl haar man 4-5.000 per mnd verdient. Andere vrindien klacht niet maar werkt niet. Haar man expat verdint erg veel en minsts vier keer per jaar gaan ze op vakantie ver.
    Ik klacht niet maat ik ben zzper dus soms wat soms niks. Hoge belastingen en geen pensioen. Ik ben dan ook thuis met baby en wil ook niet anders. Mij man is ambtenaar dus veeel vrije dagen en yijd maar super lage salaris. Twee hypotheken, baby.. Tja we overleven het wel. Sparen niks maat het gaat. Baan vinden zit niet in te verl comcurentie en bijna geen aanbod in mijn branche. Bovendien omrekenen kosten en wat zal ik met paar dagen verdiennen zal niks inbrengen bijna.
    Iedereen heeft ze eigen leven ik snap ook dan niet waroom het je raakt. Misschien had die vrouw rijke man of ervenis en hoefde niet te werken of lult ze maar wat. Wie weet

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik werk helemaal niet en wij hebben 2 kindjes. Hoe anderen het doen is natuurlijk heel erg afhankelijk van je persoonlijke situatie en je levensstandaard.
    Hier hoor ik dat ook vaker maar dan ook van mensen met een koophuis van 2,5 ton, tja dat zouden wij ook niet kunnen. We hebben een redelijk ruime tussenwoning, maar die kostte een hoop minder;)
    Verder hebben wij geen gekke hobby's ofzo.

4. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Ik werk zelf 5 dagen in de week, er zijn genoeg moeders die dat ook gewoon zo doen. Jij hebt tenminste nog het geluk dat je 4 dagen kan werken...

Persoonlijk vind ik het niet zo een drama als de meeste het vinden hoor. In Nederland is nou alles heel duur en zeker als je een koophuis hebt. Ik ben niet iemand die elk dubbeltje wil omdraaien omdat ik minder moet gaan werken. Ik probeer wel een uurtje per dag minder te werken zodat ik dan een uurtje extra met haar heb voor ze gaat slapen.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou me daar niets van aantrekken. Commentaar krijg je toch altijd. Ik 'vergooi' mijn carrierekansen zogenaamd omdat ik er nu voor kies thuis te blijven. Straks als mijn dochter naar de kleuterschool gaat (binnen een ruim jaar) ben ik zeker al te oud en afgeschreven voor de arbeidsmarkt ;)

6. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja daar hebben jullie ook wel gelijk in en moet me er ook niks van aantrekken. maar sommige mensen kunnen je zo het gevoel geven dat je dan een "slechte" moeder bent, zo van je neemt dan toch geen kinderen als je alleen maar werkt? ik vind dat zo vlak gedacht en kan me daar zo aan ergeren...

wij leven gewoon, hebben een gewoon huis en salaris niet veel geks.. ik kan soms iets sparen maar vaak niet

ik baal alleen als ik dan om half 7 thuis kom en mijn kleine mannetje net een kus kan geven en naar bed gaat..

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar als het je zo raakt zit het je zelf ook niet lekker? Ik zou het ook niet leuk vinden om mijn dochter alleen te zien voor ze naar bed gaat. Kan je man niet een dag minder gaan werken, of wat gebeurt er als jij een dag minder zou werken? Hou je in the end echt zoveel minder over?

8. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Mammz ik begrijp je wel hoor. Ik zou ook graag een dag minder gaan werken straks, maar ben ook bang dat dat niet gaat lukken. Enige optie is dan nog om dichterbij te gaan werken dat ik op schappelijkere tijd thuis ben dan half zeven 's avonds of een dag in de week thuis kan werken.

Niet iedereen heeft de optie om een goedkoper huis te kopen. Ja, naar een goedkopere provincie, maar dat doe je nou eenmaal ook niet zo makkelijk.

Dus je bent echt niet de enige!

9. Linana

Linana Niet meer actief

Ach pleur op joh met "je neemt toch geen kinderen als je alleen maar werkt"
    De 1 kan kiezen en de ander moet werken, want Tsjah zo'n kindje zonder luiers en voeding is ook zielig lijkt mij...

Ik werk 24 tot 32 uur per week afhankelijk van de drukte, mijn vriend studeert op dit moment nog, maar als hij zou werken zou dat waarschijnlijk 32 tot 40 uur moeten worden gezien zijn branche.
    Wij komen nu prima rond met 1 kind, huurhuis en geen gekke dingen. Ons kind gaat 3 dagen pw naar de opvang en vermaakt zich daar perfect.

Hoe anderen het doen kan ik niet wakker van liggen. Wij gaan in november 3 weken naar Curaçao en er wordt mij ook vaak gevraagd van "waar betalen jullie dat van". Mijn antwoord is dan: van geld.
    Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn als je ziet dat het bij anderen allemaal zo makkelijk gaat etc, maar bedenk wel dat de buitenkant vaak mooier gemaakt wordt dan hoe het is ;)

10. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben bang (weet ik eigenlijk wel zeker) dat ik dan mijn leidende funtcie in moet leveren, dat maakt mij niet uit maar wel de 20% opslag die ik daardoor krijg. dan ben ik dus 20% kwijt en een dag minder dan keldert mijn salaris echt drastisch..

het zit mij ook idd niet lekker en doet het mij pijn als ik zo laat thuis ben en eigenlijk 4 dagen mijn mannetje alleen smorgens en savonds even een 20 min ongeveer zie... zit me ook niet lekker

begrijp me niet verkeerd hoor want ik ben erg gelukkig met mijn leven,huisje,man,werk enz maar als je dan weer zon opmerking naar je hoofd krijgt ga ik er weer overna denken en word ik er zo moedeloos van en ga ik twijfelen..

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Weet je wat ik altijd zo raar vind..?
    Ik ken gezinnen waarvan de ouders allebei fulltime werken en toch altijd klagen over geld tekort of in ieder geval niet heel ruim kunnen leven.
    Maar ik ken ook mensen waarvan er maar 1 werkt of wel allebei werken maar de vrouw bijv. maar 2 dagen. Ook zij komen altijd wel geld tekort of redden het net aan.

Misschien is het toch waar dat je gaat leven naar dat je verdiend...
    Toen ik nog werkte hadden we het eigenlijk haast precies zoals we het nu hebben met 1 loon.
    We letten nu toch onbewust of bewust ietsje meer op wat we uitgeven.

Dit is hoe ik het zie maar dat is natuurlijk niet in alle situaties zo.

12. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Ik geef je hier helemaal gelijk in!! Dat hebben wij dus ook, mijn man en ik gaan regelmatig op vakantie en/of doen leuke dingen. Mijn nichten werken allemaal niet of soms maar 2 dagen in de week. Zij gaan nooit op vakantie en vinden het erg raar. Maar ja daarin tegen ben ik wel erg veel op werk en is het de nanny die mijn dochter verzorgd als ik er niet ben.

Soms vind ik het wel jammer hoor dat ze bijv zich voor het eerst heeft opgetrokken tot staan, of haar eerste woordje heb moeten missen. Maar ja dat is een keuze die ik zelf heb gemaakt met mijn man...

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije

Wat ik hier merk, ik werk niet en mijn man net iets boven modaal. We vallen dan net buiten allerlei toeslagen, kunnen niet huren bij de woningbouw, hoge kosten voor psz (en andere zaken).. ja dat tikt aan. Nu wonen we dan nog in een flatje wat we kunnen betalen, maar een 1 gezinswoning gaat er niet inzitten.

14. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    goh wou dat ik 4 dagen kon werken!! lijkt me heerlijk! hier werk verloren al voor de zwangerschap, toen zwanger, en hebben vriend en ik samen besloten dat ik eerst thuis blijf voor de kleine. we redden het van zijn loon, hebben een koophuisje(starters) en verder leven we "zuinig" wat niet nodig is geven we ook niet uit. doen geen boodschappen bij de duurdere supermarkten bijv, maar bij de lidl. koop alleen luiers in de aanbieding etc. ik bespaar waar ik kan besparen. hierdoor kunnen we 55 euro per maand sparen(soms wat meer), plus de kinderbijslag. van dat potje kunnen we uitjes doen, of eens per jaar op vakantie. het is maar net waar je voor kiest. je niet schuldig voelen hoor!! laat ze maar praten.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja ik werk 39u per week. Dat is in België echt niet zo verwonderlijk, maar hier op het forum heb ik ook al wel eens de reactie gekregen dat als je kinderen hebt, je ze dan ook zelf moet opvoeden... Mensen vinden het blijkbaar altijd nodig om anderen te veroordelen en vooral...ze een schuldgevoel aan te praten.

Het is waar dat er genoeg gezinnen zijn die rondkomen met 1 loon, maar hier zou dat echt niet lukken. Daarnaast werk ik ook gewoon heel graag, en vind ik dat ook heel belangrijk. En natuurlijk vind ik het soms ook jammer dat ik mijn dochter op weekdagen veel minder zie. Maar zij amuseert zich kostelijk bij de oppas, dus ik denk niet dat ze het zich echt aantrekt.

16. tuc

tuc Niet meer actief

ik lees dan 3 weken naar curacao, ja dan ben ik dus liever full time bij mn kindjes. Hebben speelgoed en kleding zat. Kamperen in de zomer 2 weken en af en toe (1a 2 keer per jaar) een weekendje of midweek centerparks

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik vind het wel raar dat een vrouw in de kapsalon dat zomaar tegen jou moet zeggen. Ze kent je situatie helemaal niet en misschien moet je wel werken.

Maar uit je berichtjes begrijp ik dat het je zelf ook dwars zit. Heb je al eens befekend hoeveel dat precies minder zou zijn? Ik zou als ik jou was dat eens doen of laten doen door de accountant op je werk (dannweet je t exact) en dan je lasten eens op een rij zetten en kijken waarop je mischien kan besparen. Wie weet valt het wel mee...

En het is idd ook maar net waar je voor gaat. Blijf je werken om luxe te willen leven is dat ook een keuze. Wij hebben er voor gekozen dat ik minder zou gaan werken maar nog wel drie dagen blijf werken. Als ik zou stoppen zouden we de vate lasten niet kunnen betalen en als ik drie dagen werk blijft er wat over zodat we ook nog eens op vakantie kunnen. Hier dus een middenweg diir de luxe die we hadden op te geven voor het opvoeden van mn kind maar ook wel nog een deel werken om ook weer leuke dingen met ons gezin te kunnen doen.

Overigens ben ik mn baan verliren doordat mn werkgever het er niet mee eens was dat ik minder ging werken en zit ik nu thuis te solliciteren maar het idee is dus weer 3 dagen te gaan werken....

Ik zou als ik jou was die berekening eens maken. Heb ik toen voor ik zwanger wilde worden al gedaan om te kijken hoe we dannrond kwamen en wat we wel en niet konden doen (uiteraard niet verwachtende dat ik mn baan zou verliezen)

Moet er overigens wel bij zeggen dat mijn kind naar mn moeder gaat als ik weer werk heb dus dat scheelt ook geld. Is daar niet iets mee te regelen bij jullie in de familie?

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ben sinds de geboorte van mijn zoontje als zzper gaan werken in de zorg. Nadeel is dat je soms geen diensten krijgt aangeboden en dus ook niets te werken hebt.
    Ik wil maar 1 tot 2 nachtjes per week draaien en in die tijd zorgt mijn vriend voor ons zoontje.
    Ik kan mijn kindje gewoon niet wegbrengen naar een ander of een kinderdagverblijf.. Zie het niet zitten.

Wat een ander doet moet ie zelf weten. We maken allemaal onze keuzes waar we ons goed bij voelen en dat is belangrijk.
    Leven en laten leven!

19. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Sommige vrouwen zijn meer aan het kdv kwijt dan dat ze verdienen en als je dan nog dezelfde uren draait als je man. Heb je soms geen keuze en moet je stoppen met werken of minder dagen gaan werken .
    Terwijl ze het erg naar hun zin hebben .

Het ligt echt aan de situatie.
    Wij hebben het niet breed , hebben geen groot huis .
    Maar ik doe het liever met wat minder dan dat ik zovaak van mijn zoontje weg ben . Maar ik snap vrouwen die veel werken ook wel en heb echt respect voor want het is best zwaar om te werken en als je thuis komt gelijk voor je kind te zorgen en de gebroken nachten erbij .

Alles heeft ze voor en nadelen zo kan jij als je vakantie heb of vrij bent wat duurdere dingen doen zoals een dagje pretpark of een weekje op vakantie . En hier kunnen we vaker dingen doen maar we moeten wel erg opletten of het geen/niet teveel geld kost .

Ik zou persoonlijk kiezen voor wat minder werken en zodra de kids op school zitten weer meer , maar zoals ik zei zitten daar op nadelen aan .
    Ik weet niet hoeveel uur je per dag werkt ?

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, sommige mensen verdienen (veel) meer. En anderen laten er meer voor.
    Ik heb ook de eerste 4 jaar niet gewerkt, mijn vriend had een goede baan. We konden gewoon op vakantie, hebben een leuk huis etc.

Ondertussen hebben we een eigen bedrijf, waar we beiden wel (veel/meer dan fulltime) voor werken en bovendien (momenteel nog) minder aan verdienen. En nu moeten we dus wel wat meer laten.
    Opvang is nog steeds niet nodig, omdat ze nu naar school gaat. Maar we laten haar sinds kort wel naar de BSO gaan, omdat we dat goed voor haar vinden.

Keuzes (en soms luxe of noodzaak) ;)

Deel Deze Pagina