Hoi, Mijn zoontje van bijna drie wil geen warm eten, zelf niet proberen want voordat ik het op tafel zet trekt hij zijn neus op en zegt niet lekker lust niet! Hij eet alleen maar savonds een cracker of een broodje. Ook heb ik het geprobeerd hem niks te geven alleen een toetje op advies van het contanatiebureau...echter niks helpt nu hoorde ik van een vriendin dat er bij difrax ene eetsetje te koop is wat kinderen stimuleert te eten door middel van muziek etc. Heeft iemand ervaring met deze eetset?? of tips voor beter eten?? Liefs mama van Ruben Hieronder een link naar de eetset Actie! Eetset + gratis Boek
lijkt me wel een goede methode! hier ook een slechte avond eter, ze gaat geregeld naar bed zonder eten. ja wel om koek of ijs zeuren maar dat krijgt ze niet, eerst haar eten opeten.
Geweldig die ik eet niet fases. kan het zijn dat hij te moe is, misschien wat eerder eten? En anders kun je weinig meer doen dan negeren denk ik. Mijn zoon heeft ook bijna 10 maanden amper gegeten, maar hij groeide wel. Ik heb hem ook nooit iets anders aangeboden, het was graag of niet. wat betreft dat setje van Difrax, dat ken ik niet dus daar heb ik geen tips over!
Ik had hetzelfde probleem,wat hier hielp was: - de tafel leuk dekken met vrolijk kleed,een leuk bord - een "grote mensen" lepel - en ik maak vooral gezonde dingen waarvan ik weet dat hij ze erg lekker vind Verder schenk ik er geen aandacht aan ik merk dat zodra ik op hem let hij dwars gaat doen.
Ik gaf zeker geen alternatieven tijdens deze periodes. Niet eten, dan maar niet, morgen weer een dag. Wel gaf ik overdag schijfjes komkommer, veel fruit, stukjes wortel en dat soort dingen. Zo komen ze toch nog aardig aan hun groenten...Milan heeft best lang zo'n lastige eet periode gehad, maar momenteel eet hij weer als een bouwvakker. Het komt echt wel weer...
ik geef mijn dochter om 17.00 eten en vaak nog voor een dvd-tje dan hapt ze het zo weg en gaat alles op. doen we dat niet en zit ze aan tafel dan is het gelijk hoefe niet te eten..... ik weet het is niet te bedoeling voor de tv, maar het bordje gaat schoon op en ook nog een toetje. wij zelf eten om 17.45u voor mijn dochter is dat te laat, dan is ze te moe om te eten.
Pfff, hier ook een kind van 2 dat niet/slecht eet. ik: "boterhammetje met kaas eten Keld?" Keld: "Ja!!!" Aan tafel een hysterisch gedoe omdat ik hem een boterham met kaas geef.. Met warm eten lukt het soms, soms niet. Ik word er zo moedeloos van, maar heb gisteren beslist het anders aan te pakken en er GEEN aandacht meer aan te besteden, niet meer te smeken.. Wilt hij, super. Wilt hij niet, pech, ook geen chocola en koekjes meer. Uiteindelijk zal hij het toch leren, hoop ik????
haha, herkenbaar! onze dochter (4) wou snoep en geen eten. toen heb ik haar een bord snoep voorgezet en dat vond ze niet grappig. Ondertussen eet ze netjes haar eten op! Wat we eerder deden is 1. tafel dekken. 2. De pop erbij zetten (Lizzy) De pop Lizzy hield in de gaten of ze goed kon eten, en zei: nog een hapje! (hoezo gekke moeder?) Ze at toen alles op. Als ze soms te moe was wou ik haar nog wel eens helpen. Manlief is pas laat thuis ,en nu eten we om 5 uur. en soms wel eens tussen de middag (12 uur) Dan heeft ze in de avond een broodje en dat werkt prima! Het komt goed.. en als ze honger krijgen komen ze wel!
Ook hier een niet eter. Er zijn maar een paar (lees;3) gerechten die ze eet (pasta zonder saus of wat dan ook, yoghurtsoep, aardappel). Iets anders krijg ik er niet in. Maar ook die dingen eet ze niet als Nick Junior niet aanstaat. Ze kan er helemaal in opgaan (vooral als Dora of Diego op zijn) en ik prop intussen het eten in haar mond. Of ze eet het zelf. Ik weet dat het tegen de opvoedregels is in maar bij ons staat de tv dus standaard aan onder het eten. Tja, het is of eten met tv of niet eten...
Zo fijn te lezen dat je niet de enige bent... Hier alleen problemen met avondeten. Sommige vleessoorten gaan nog wel, maar aardappels, pasta en vooral GROENTE, lijken wel vergif, zoals hij daarop reageert (kokhalsen, krijsen) Wij besteden er inderdaad geen aandacht meer aan en huilen soms bij elkaar uit als we het even zat zijn. Die woede/verdriet slikken we dus in tot hij in bed ligt... Soms vergeet hij even dat hij niets eet, en dan gaat het bord leeg, maar dat is sinds februari nog maar 4 keer gebeurt... Wij vestigen onze hoop nu op zijn zusje. Misschien, als zij gaat eten, dat hij dan ook weer wil... En anders: wachten tot hij 2,5 is en we beter met hem kunnen communiceren...
Die tip van dat bord snoep heb ik ook wel eens gehoord als succesverhaal. Onze zoon eet echter geen snoep en vraagt niet om alternatieven, dus het zal hier niet opgaan. Maar wel het proberen waard dus, voor 'snoepers'.