Hallo, ik ben vandaag ( weer) begonnen met 'lijnen' door mijn voedingspatroon aan te passen. Geen snoep, koek etc. meer en gezonde maaltijden. Om inspiratie op te doen lees ik wel dieet boeken en probeerde in het verleden weleens week menu's uit maar ik zit dan met een probleem... ik lust geen zuivelproducten word daar ook echt ziek van en vaak is het ontbijt yoghurt of kwark o.i.d. mijn vraag, wat kan ik daar voor in de plaats doen behalve brood? Of kan ik wel gewoon 2x per dag speltbrood eten? Ik wil ook weleens variëren maar dat is lastig als je niks van zuivel lust. Heeft er iemands tips? Alvast bedankt!
-Rijstwafel (of de quinoa/spelt variant) -cracker -fruitsalade. -roggebrood. En voor als je haast hebt kun je de avond van te voren een 'muffin' bakken -banaan (prak je) -ei (roer je) -el havermout. Door elkaarheen hutselen. En ongeveer 20 min op 180/200 graden.
ONdanks de fruitsuikers in fruit, je zou dan kunnen overwegen meer fruitsalades te eten. Of gewone salades en dan niet te scheutig zijn met de olierijke dressings.
Carino: ja eieren lust ik wel gelukkig! Eet ook regelmatig een eitje als ontbijt of lunch Hopmarjanneke: fruitsalade eet ik ook geregeld als ontbijt. Maar ivm met fruitsuikers idd dacht ik dat ik maar niet te vaak moet doen. Bedankt voor de tips! Zijn jullie ook aan het lijnen? Misschien kunnen we elkaar dan wat tips geven en elkaar motiveren? Er zijn genoeg topics daarover maar daar zijn ze al veel verder.. dan vind ik het altijd wat vervelend om me bij te voegen